Microsoft Zune
I fredags presenterade Microsoft sin kommande bärbara mediaspelare. Zune är namnet. Det är ett integrerat koncept ungefär som iTunes/iPod. Microsoft har tidigare dragit upp riktlinjer och låtit externa företag bygga sin egna spelare. Men nu tar man alltså tag i saken och börjar sälja egen hårdvara, och kopplar den samman med en hel plattform. Det kommer säkert att vara många nya saker, men det som sticker ut redan nu är att den har WLAN. Det är något som Apple hittills inte fått in i sina spelare.
I detta koncept så ingår även spel. Hur koppling till, och användandet av varumärket, Xbox Live kommer att göras är ännu inte känt.
För fler detaljer och kunniga kommentarer så gör ett besök på Engadget:
http://www.engadget.com/2006/07/21/zune-what-we-know-think-we-know-and-dont-yet-know/