Grupp: Huvudforum
Ögonbrynshöjande...
Som en fantast av statistisk så kunde jag inte låta bli att lägga ut den här studien gjord av svenska VPC. Skall man rycka på axlarna eller skall man fråga sig vad folk sysslar med. Jag har inget bra svar på det hela....men kanske någon annan kan ge sig på en spekulativ förklaring?
Många köpte Telia och lämnade dessa ?
En del får aktier i företaget de jobbar i men äger inte annars aktier.
Storbolagen flyttar och det blir fler "småskuttare"? Med arbetslösheten kanske många väljer starta eget?

Visa sida
Ogilla! 5
Gilla!
Det blir ju färre ettbolagsägare för varje år som går i alla fall, så trenden går åt rätt håll :) Men det är en väldigt hög siffra med över 1 miljon personer som enbart äger aktier i ett enda bolag. Jag antar att det enbart är aktier som är inräknat i den här studien. Skulle man ta hänsyn till olika fonder som många sparar i så medför ju det att de flesta ändå äger aktier i fler bolag eftersom fonderna brukar ha rätt bra spridning.