Initialfasen påverkar inte...
Den finns en tendens bland placerare att tro att man måste ta sig tidigare ur en affär om aktien ter sig negativt nära initialfasen vid en aktieaffär. Man tror att eftersom man hade kunnat få aktien billigare genom att avvakta tror man att hela affären inte blir fullt så bra som man räknat med. Tro inte det. Låt en aktie gå ned initialt utan att låta det påverka den strategi du har med din affär. Visst, du hade fått aktien billigare, men hur skulle du kunna veta det?! Du kan inte veta allt konstant och det är långt ifrån det viktigaste när du tar en position att du vet exakt hur nära ett optimalt värde du kom in. Det finns inga samband mellan hur affären ser ut initialt och hur affären kommer att bli på lite sikt. Strävar du efter en perfekt timing på köppositionen kan du vara säker på att timingen på säljpositionen blir lite sådär, eftersom du fortfarande tänker på hur pefekt du tog köp-positionen och har allmänt ett suddigt fokus. Och har motsatsen inträffat är du kanske skakis och säljer av alltför tidigt. Visst är det viktigt att komma in i en affär optimalt, men det är långt ifrån det viktigaste. Det viktigaste är att du kommer UR affären optimalt, det är då som det avgörs vilken slags performance du har på dina affärer.
Mvh,
TheStrategist
Inlägget är redigerat av författaren.
Hehe, välkommen in i debatten! ;)
Mvh,
TheStrategist
Hurru, har du någon åsikt om Investmentbolagen?
De större svenska menar jag då..
#3, jag har kollat in dem mycket ytligt, men jag tycker de ser ganska intressanta ut. Du kan nog placera i "värre" branscher just nu...
Mvh,
TheStrategist
Inlägget är redigerat av författaren.
Inlägget är redigerat av författaren.
Visa sida
Ogilla! 2
Gilla!
heheh , nu är han igång igen med sina visdomar!
Och kom ihåg att Open , High , Low eller Close inte per definition spelar någon roll!
hehe, ..