Grupp: Huvudforum

OMX 1/8

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-08-01 08:13:06
Ladda ned

Jag hade redan för 2 veckor sedan en mål kurs på ca 960 och alternativt upp en bit till ca 980 som skulle ge en a och c med relation 1-1. Kanske skulle fallande trendlinjen från toppen bli nästa?

Och som sista kan man se EWT våg 1 botten som en absolut max. Men det skulle kullkasta det mesta jag räknat med. Och sannolikheten är nu inte så stor för detta om det är en negativ marknad.

Och jag baserar min negativa syn på att vi hade impulsvågor ner från april. Och nu bara en mindre abc juni-juli. Detta ger mig information om att vi ska fortsätta ner. Och de som inte använder TA kan ju blunda och behöver inte läsa denna information.

Brott av 915 är en stark signal om att vi ska se nya botten rekord för året.

Jag kommer inte hinna skriva så mycket resten av veckan då semestertiderna är över och mer uppdrag kommer in för mitt "riktiga" jobb.

Lycka till.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-01 08:39:05

Snyggt diagram där steff. 

Lite bearish på close igår....

Mina nivåer för dagen:

OMX måste över 951-3 för att bli helt positiv igen.

OMX > 955 ger dragläge med motstånd @1 = 960-1.

OMX < 944-5 leta säljläge med mål = feta fishstrukturen med början 937.

Mvh TWA.

redigerar # till @  istället, eftersom AG använder #  som referens till inlägg.


Inlägget är redigerat av författaren.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-01 11:58:38
Ladda ned

Jag hinner som sagt inte med mycket. Men jag vill försöka titta till grafen lite ibland.

Just nu ser vi ett brott ner och troligen en impuls våg ner i en möjlig våg 4 där sedan en våg 5 upp ska komma.

Eller början på en större svacka. TWA har gett några bra nivåer. Men absolut bekräftelse vid 915.

Att grafen ser lite mysko ut är för att bigcharts ger kursinfo en halvtime för mycket med luckor som följd, jag har manuellt tagit bort dessa för att få en fungerande graf.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-01 15:48:21

Så fint den träffade trendlinan och föll tillbaka.

 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.