Grupp: Huvudforum

Eric b

0
Ogilla!
18
Gilla!
2006-08-02 16:13:28
Ladda ned

Bullish.

Tror vi får en tradingfas framöver och att vi ligger i benet upp nu.  

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-02 16:20:50
Ladda ned

mönstret i Bollinger 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-02 16:21:54

Läser att steff66 har en negativ bild och du en positiv. Hmm..jag det är klart - ingen marknad om alla hade samma uppfattning. Återstår att se vad som händer. Lilla eric handlas nu på 22,70..

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-02 16:31:56

#2

Ja, jag såg det.  Jag anser att juni & juli tillsammans bildar en ytterst svag upptriangel, så även där har vi olika uppfattning.  Han räknar ewt också och det är ju inte riktigt mitt verktyg, så jag tänkte lämna hans tråd ifred, därav en ny.  Visst är det så, om inte folk hade olika uppfattning, så skulle det inte bli någon handel av.

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-02 19:07:06

Nja jag säger att det finns en klar risk för negativa kurser. Men vi har inte trillat under några riktigt negativa trendlinjer "än". Och att jag haft potential för eri B till 24.50. Sedan tycker jag att EWT vågorna leder mig att tro att det är en klar övervikt för negativt senario på lite längre sikt.

Sedan visar ju AG Sentiment att vi har övervägande BEARS. Och det brukar marknaden se till att ändra på innan vi får ett större fall. Det är ju först om man har blankat eller köpt som paniken kommer. Och en fråga som vore intressant är ju om aktiebelåningen ökat något sedan nergången började i april. För det är ju dessa "gambler" takter som sätter börsen i gungning. I samband med att Fonder säljer och viktar om.

  

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-02 20:41:36

#4

Man vet ju aldrig i förväg hur det blir och och vi kanske är överens, bara att vi uttrycker det olika. Jag tror ju på sidledsdans, en tradingfas. Upp nu, ner sedan och upp igen.  Det låter inte helt olikt ditt scenario.

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-02 20:51:59
Ladda ned

Glad att nån tror eric ska upp, köpte själv idag på 22.5

Fishnet såg lovande ut. Tänker behålla veckan ut och

satsar på att den spräcker nån av kilarna.

Den ligger under många kilar i olika tidsperspektiv

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-02 20:53:44
Ladda ned

Denna var fishnetten som såg intressant ut.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-02 21:04:06

#4 All respekt för allas åsikter och tyckande. Dessutom all respekt för allehanda undersökningar (och för dig steff66-du är duktig). Men jag kan bara inte tro man kan dra några som helst slutsatser av 7-10 AG personerns åsikter om framtida börsutveckling. Inte kan jag helelr tro att dessa åsikter måste förändras innan en speciell riktning skall ta fart. Men jag kan ju ha fel..det har jag haft förut (många gånger)

Håller dock med om att det där med aktiebelånging kan vara av intresse att titta på.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-02 22:42:04

Vi blev nästan av med haramin när dagen var slut, det slutade för positivt
man kan ju kalla det harami nämnligen, men den är ful 
;-) nöjer mig ändå, får väl se hur morgondagen utvecklar sig


 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-02 22:59:40
Ladda ned

TA e humbug 

"Bach divine machine à coudre"
Colette

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-02 23:05:40

#10

:-) 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 12:38:12

eric handlas 50 öre under nivån igår (iallafall jämför med när jag skrev inlägget ovan). 22,20 är en viktig nivå anser jag. Brott ner är inte så bra om man vill ha högre nivåer närmast. Men den kan förstås studsa här.. 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-03 14:04:22
Ladda ned

Det finns för många möjliga scenarion... 

om det är en rektangel, så breddar den sig iaf inte, utan tränger ihop sig, vilket jag föredrar om min teori igår upp ska hålla
jag tror att det är samma tveksamma handeln som nu har varit likadan ett tag, (kolla in slutet av juni)
jag tror fortfarande på sidledsdans
(weekly ser dock inte så munter ut just nu)
och att det här är vanligt eric strul,
dansar jänka
ett steg back två steg fram, ett steg back, två steg fram

jag kan också se en snävare liksidig triangel
och ett UHS
:-) man ser vad man vill se


sidledsdans, håller fast vid det, tills det visar sig annorlunda
(och mina perspektiv är svingens)

 

 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-04 13:41:14
Ladda ned

support @22 och @21

mvh

annars 18 makes sense, even 13 :-)

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-04 15:12:55

Plussida innan stängning känns befogat. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-07 12:14:20

#2 En krona ner. Ser inte så bra ut i mina ögon.. 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-07 12:58:43
Ladda ned

Nej

 

Det ser illa ut och har gjort så länge.

Här är det enda positiva räkning som jag kan komma på. Då får vi 27 kr innan den totala nergången 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-07 13:08:23
Ladda ned

Ja, vi får se. 
Svaret lär komma strax, idag eller imorgon.  

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-07 13:12:24

jag tycker eric har klarat sig bra idag hade nog trott ner mot 20,90.....men det är ju ingen omsättning 

mvh edvin

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-07 18:26:34

Ser bra ut i efterhand ändå.

Reaktionsdag för Ericsson är 08-07 och stödet fanns vid 21,60.
Ganska bra kört om det vänder här 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-07 20:38:38
Ladda ned

well, well...
nu har vi två tredjedelar av en bullig Morning Doji Star
nu behövs det bara att det blir uppåt imorgon ;-)  

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-10 13:55:09
Ladda ned

och det som behövdes blidde inte, som alla vet 
nu är frågan om jag ska bli björn eller inte...
lille eric slant och trillade ner under mitt triangelstreck
och det borde då vara utbrott neråt
men, det är en vit hammer, så det kan vara falskt utbrott

alternativet är också att det har varit en rektangel hela tiden,
inte en triangel
vilket är logiskt,
eftersom det är en tradingfas jag vill ha det till, att eric är i


:-) tror inte det
att jag ska bli björn ännu
jag ska nog förbli ett virvlande löv som följer med börsvindarna
 

 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-10 14:03:34
Ladda ned

Man vill ju inte kasta in handduken och söker en tolkning som stämmer med den tro man har. Jag vill tro att Eric ska återhämta fallet som varit upp mot 27 kr innan vi går ner på betydligt lägre nivåer.

Om det är en B-våg som härjar i C2 så ska vi kunna nå 27 i kommande c-våg för att göra C2 klart 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-10 22:40:29

#22 :-) tror inte det
att jag ska bli björn ännu 
 '

Det tycker jag låter skumt. Ju mer en aktie faller ju närmare kommer den ju en vändning, hur kan man då bli baissad när den faller ännu längre ned än dagskurs. Borde väl vara tvärtom att dagskurs är björn och kommer den ännu längre ned blir man mindre björn eller mer bulle. Eric har fallit 30% från toppen...bli björn nu känns lite too late.
Ja så fungerar jag, jag kanske har helt fel :-)

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-10 22:46:18

#24 du är ingen momentumtradare, hör jag 

/roitto

If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-10 22:47:18

Nej 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-12 19:22:33

Tog av vinsten från Föreninsparbank warranten och köpte några Eric, hoppas på en uppgång till  21,80-22,50:- kommande vecka. 

Mvh
// M(alfunction)

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-14 17:11:07

jag tror eric bottnade i torsdags, men jag vågar inte skriva det, för då kommer us trader få rätt med sitt utbrottsförslag neråt
:-) 

(jag var som vanligt för tidig förut, och kanske är det fortfarande, men jag håller ännu fast vid att jag tror det ska dansa uppåt o neråt mellan ca 21 o 24 ett tag nu)

jag skrev det i us traders björntråd också, men den läses ju av björnarna ;-))
 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-14 18:40:36

Höll på att fega ur med att sälja av mina få köp warranter i eric strax innan stängning (ERI6I 23 SHB lite kort datum), men de vart kvar i min ägo då kursen på dem inte kom upp till 20 öre. Hoppas på 22,50 innan fredag så kan väl den gå för 25 öre

 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-14 18:51:51

hoppas att ni har såld kommer att skriva om omx .imorgon den som har såld ska vara glad .jag tror att usa börsen kommer att svag plus.

men kommer att skriva ikväll.

 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-15 16:26:12

Fegade ur idag stället, sålde på 28öre, kunde fått mer men måste ju sköta mitt jobb oxå. 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-15 17:12:46
Ladda ned

Tror som sagt att vi gör våg 2 och i den (c) som kan leda till 27 kronor.
Nu närmast väntar motstånd vid 23,0 och sedan 23,8-24,0.
Går vi igenom det så ligger vägen öppen till 27,1 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-16 20:20:55
Ladda ned

än så länge håller teorin
kräm vore ju om vi gick igenom och fortsatte uppåt som lennartand talar om, men det blir en senare fråga 

Diplomacy is the art saying 'nice doggie' until you can find a rock.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.