Grupp: Huvudforum

Dow

0
Ogilla!
28
Gilla!
2006-08-03 19:06:07
Ladda ned

undra om den inte laddar för repris 

0
Ogilla!
33
Gilla!
2006-08-03 19:18:00
Ladda ned

Tror inte det blir tre gånger på raken samma sak. Sällan en rörelse kopieras så många ggr. Tror det drar upp...sida...upp 

0
Ogilla!
51
Gilla!
2006-08-03 20:28:38
Ladda ned

Msft ser ju riktigt nice ut med sin omvända 

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-08-03 20:35:38
Ladda ned

IBM ser också lite fin ut. men bryta 77,5 först innan den ger signal
två andra gånger orkade den inte bryta. men när den gjorde så drog den 

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-15 22:00:52
Ladda ned

Först idag har det hänt nåt som kanske gör att jag får rätt. Ser varjefall inte ut att upprepas som jag trodde. Rakt upp härifrån ser mer lämpligt ut. 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-15 22:44:46

till dig som alttid gillar jag dig

du tror att rally ska försätta men jag kommer säga mot dig brgrund av .

1- stigande räntor i usa (5.25)kommer att påverkar negativ företag vinster och det finns risk för infltion man kan inte säga mot därför att vi såg en statiatik.

2-folk spendera mer än de tjäner

3-företagerna sänka dera pris nivå för att kunna sälja och konkurera med andra.

4-asein kommer att ha växande tillväxt mot usa.

5-stigande metal pris och olja kommer att påverka negativ .

6-usa börsen är övervärderad gemför med 5.25 ränta. jag skulle ha ränta paper att kunna få 5.25 avkasing .vad får jag om jag köper intel för 18 dollar.

vill inte skriva mer men min bedömningen är att vi kommer aldrig nå gamla toppen uneder 2006 däeför att ränta är 5.25 inte 0 som det var.

varnar för stora ras .

slakis hoppas att du kan skriva mot mig att rätt  mig om jag har fel. 

0
Ogilla!
19
Gilla!
2006-08-15 22:48:29

Ok, jag ska svara på detta.
Darios, du har ett stort fel, ett jättestort fel. Du blandar in makro på korta rörelser. Det är inte första gången du tar upp makro när du kör dagsrörelser...

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-15 22:53:48

#2 Bara motståndet vid 24.70 bryts så... 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-15 23:11:24

slakis

det är saningen som jag skrev om usa det finns mycke mer men vi får se om jag har fel det kommer kpi sifrror imorgon .

om det ska går upp till gamla toppen kommer aldrig skriva mot dig.

mvh darios

men om jag skulle ha rätt ?  

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-08-16 00:37:53

Ursäkta jag lägger mej i kärleksgnabbet Men, Darios allt du skriver om usas makro är sant Men när var reaktionen logisk sist? Enligt min enkla tro gäller endast nuvarande trend Den är ju som bekant upp (menar dag)----klart slut  Skulle ngt annat föreligga borde värderingarna redan varit där Ingen vet ngt om morrondagen Vi har inte en aning om, tex fusionskraften får ett genombrott inatt, ev terrordåd,buschflippar osv Det jag vill säga är. bete dej som alla andra får spring med flocken men håll dej i mitten Du kanske inte alltid får(he he) rätt, men vargen har inte en chans

 Lycka till

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-17 17:41:54
Ladda ned

Dow har gått upp över 61,8% så man får ju se nedgången vi hade som en rekyl och inte trend. 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-17 18:20:04

#10 Det är ju ingalunda säkert att nedgången är klar. Det kan ju ha varit en A-våg ner från majtoppen till botten och upp därifrån kan nu pågå en B-våg som t.o.m kan gå över majtoppen. Därifrån kan sedan komma en C-våg som slutar under A-vågen.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-17 18:21:34

Man brukar ju se 61,8% som sista rekylnivå. (varjefall jag)
Självklart det kan komma en nedgång under julibotten. 

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-20 17:33:26

Det är 4,63% kvar till ATH på Dow. Det tror jag vi får se strax.
11908,5 är det.

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-08-20 17:43:37
Ladda ned

Tycker Dow ser riktigt bra ut. MA10 >MA20 >MA50 och samtliga uppåtriktade. Dessutom ligger Dow, till skillnad från Compen, klart över psykologiska MA200. 

Vh Björta

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.