London upp härifrån?
FTSE 100 har rört sig väldigt slagigt och överlappande under den nedgång som varit de senaste dagarna. Idag studsade FTSE perfekt på ett trendgolv (se bild). Detta gör sammantaget att det finns ett hyfsat case för att vi ska upp en bit härnäst. Vågräkningen på bilden ska tas med en nypa salt, men visar i alla fall på varför det inte ser ut som början på en impuls ned.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)
Inte lätt att förutse terrordåd när man gör TA, som bekant. Dagens nedjuck beror dock på ett terrordåd som faktiskt inte ens blev av. Jag tror nog fortfarande att det ska upp en vända till, även om jag inte är lika övertygad som förut.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)
Kortsiktigt uppbrott ur flagga.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)
Nu kliar det i britterna att få dunka igenom flaggtaket (se bild). FTSE får kanske sitt sista uppjuck ändå.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)
Exakt så här kommer det att bli (se bild). :-)
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)
FTSE har tryckt sig upp ur det jobbiga området runt 5865 med en riktig smäll.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)

Visa sida
Ogilla! 11
Gilla!
Det började ju bra igår med en finfin uppgång med impulskänsla. Idag tyder allt på en supersur öppning, men ändå inte surare än att det rör sig on normal rekyl. Normalt rekylområde är grönt, så för att scenariot ska hålla vill jag helst se vändning upp där någonstans.
/roitto
If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)