OMX - Eric B
OMX 959 - Passar bra att slänga in en rad nu. Index är på avgörande nivåer och börjar röra på sig igen efter några veckors stiltje. Mitt mål är området 830-850 på ett par, tre månaders sikt. På kort sikt kan index klättra mellan 960 och 940 tag för att sedan bryta ned till i första hand 930 och vidare. I skrivande stund har index redan börjat röra på sig efter USA öppning, tror OMX stänger 955 ett par dagar nu med ID rörelse mellan 960-940. Nästa vecka ser jag gärna nedgångsfas påbörjad. Den som tror på uppgång vidare över 980, får just vänta på brott stabilt över 980,allt därunder tolkas som hög risk och vi håller oss kvar i nedtrend tillsvidare.
Graf för Eric B bifogad.
Graf för OMX.
denna finns redan nedan...skriven redan 27/7.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
OMX 967 - Stark dag och vidare för uppgång till 980. Det är mitt kortsiktiga mål, det medellånga målet är kvar tills vidare. Så länga vi är under 980. Säljposition under 980 och SL på 990. Brott av 1010, där index i maj började falla med besked ca 50 pkt på en dag (17/5) bekräftar uppgången och riktigt BULL scenario kan vara på plats i det längre. Vilken väg ska vi ta framöver? Det börjar brännas...
Eric B 23 - Högst 23.10 idag, på kort sikt är det inte tal om mina 19.50. Allt under 24.20 är ändå målet 19.50 på längre sikt. Eric B börjar klättra på övre bollinger band imorgon på 23.40 vidare mot 24.20 veckan ut. Därefter? det börjar brännas här också... Bra läge att ställa sig i nedgångspos då men med kort SL på 24.50 rekas.
Bra med kantareller i skogen nu.

Visa sida
Ogilla! 11
Gilla!
Eric B 22.50 - Jag var hoppfull om att nå målet 19.50 inom kort, är fortfarande hoppfull om detta. Dock tror jag det blir väldigt kort besök där nere vid någon extrem situation. Vi var nyligen ner och etablerade stödet 20.90, vi behöver ta oss genom detta för att fortsätta ned. Innan dess är det intervallet 21 och 24 som gäller, idag en spik genom glidande medelvärdet. Troligen håller vi oss kvar under 22.20 för stängningen idag, om inte så har vi 23.30 att ta oss till. Vilket är övre bollinger band. Börjar aktien klättra vidare på övre band till 24.20 får vi kanske överköpt läge för fortsatta nedgångar. Tror att det endast finns korta spekar på dessa nivåer, köp vid 21 och sälj vid 23-24 gäller, stopploss över och under dessa nivåer.