Grupp: Huvudforum

Nasdaq - OMX

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-17 09:59:30

Backspegeln
2:a, 3:e och 4:e juni försökte vi bräcka 980 (då nasdaq 2234 som högst), alla dagar slutade nära dagslägsta runt 950. Därefter hamnade vi under 950 och då var vi snabbt nere på 890. Sist nasdaq var på 2150 låg OMX i 960 (7/7), det efter ett uppslag på 967.

Idag
Där vi ligger idag säger mig att vi håller oss i tradingintervall i huvudsak på 980-940. Med försök att bräcka 980 ett par ggr nu i dagarna. Nasdaq kan klättra en bit till (t.ex. 2230) utan att det för det spelar någon större roll för OMX. Dollarn är på samma nivå som 7/7. Oljan ligger något lägre idag än 7/7.

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-17 10:11:46
Ladda ned

OMX håller på att passera 974-975 som är en 50%fib från 1076 och lägsta 870, passerar vi detta som jag tror att vi kommer att gör, så kommer vi att sikta mot 990 -1000 som är 61.8% fib.

I tid kan vi säga att runt den 23 t o m den 25 vill jag ha toppen. kan dra en liten stund till dvs sidledes till och med första veckan i Sep.

Men som sagt en sak i taget och 974 skall passeras.

BILD  

MVH//GC

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-17 11:23:40

consider it done!

 

Mvh JanneKong

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-17 11:56:03
Ladda ned

Hur ser denna räkning ut ang senaste vågen. En avslutning är nära...på interm våg. Kanske kommer det ytterligare en våg upp om det nu är en våg 4 och inte en våg C. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-17 12:00:58

#3

Men om det nu är en C våg!? då får vi en rekyl nedåt! frågan e hur stor? 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-17 13:23:15

Om det är en stor våg 3 kommer vi att se nivåer ner mot 700 till att börja med. Finns flera alternativ, som vanligt. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-17 13:27:13

#5

Ner mot 700 låter väldigt lågt, jag har fått fram ner till 800! Tycker index står o väger nu!

 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-17 14:02:26

Kanske ner mot 960 härifrån och sedan ny topp vid 980-90. Sedan tror jag denna våg C om det är en sådan tar slut. Och tid: ca 3-4 dagar. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-18 23:12:56

Intressant reaktion i USA idag. Den enda riktiga statistiken var usel. Hastigt ner som pliktskyldigast. Sakta men säkert upp på plus till stängning trots att det är dan före helg under en riktig rallyvecka. Nu har man verkligen pumpat upp sig bland tjurarna! Snacka om tunnelseende ,-)

Dessutom steg oljan rätt mycket idag.

Det är snart dags för Björnfällan att slå till. Men inte riktigt än. Bullarna måste bli ännu stinnare!

"Framgång består av en mängd små segrar"

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.