Grupp: Huvudforum

The online trader

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-18 20:32:44

Det ska visst gå att "få ut" historiska kursdata ur the-online-trader. Nån som vet hur eller kan ge tips?

Det går att få upp kursdatat på en sida och så kan man ju kopiera detta. Men det måste finnas ett bättre sätt.

Mvh våfflan

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-18 20:39:16

Det fungerade på äldre versioner. Gick att spara i olika format. Nu vetetusan om det går. Jag har inte hittat funktionen.

 

Mvh Bengbulan

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-18 20:57:24

Nu har jag hittat lite info om det i hjälptexten till programmet.... skulle väl ha kollat där först innan jag skrev här.. :-o

Dock, har nån erfarenhet av denna handling?

Ska prova, kan informera här sedan om intresse finns. 

Mvh våfflan

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 06:59:22

En annan fråga är att om det är möjligt att lagra minut data som spelas in i excel på ett annat blad.

 dvs: att spela in en makro som tar och flyttar data från en sträng till ett annat blad och lagra var x antal sekunder ........

fråga 2: finns det nån som har kopplat in the online trader till Amibroker.  

tacksam för hjälp   

 

MVH//GC

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.