Framtiden i nuet
"...DagensPS 05:24 > Kinaföretag storsatsar i Kalmar 2006-08-21 05:26:02
Ett utställningscenter med plats för tusen kinesiska företag ska byggas i Kalmar, allt från teknik till textil ska visas upp för den europeiska marknaden. Företaget Fanerdun Group från Kina bygger ett center i staden..."
Länk till hela artikeln
Det här lovar verkligen gott för framtiden. Tänka sig att Svedala är så intressant att investera i med låga investerings- och levnadskostnader att det känns som ett uland...men det verkar ju konkurrenskraftigt och det kanske kommer mera på flera orter ?! Spännande värre...
mvh/viotto
#1
Vem skämtar...är det du mailman...som ett brev på posten:)
mvh/viotto
Ett avtal är redan skrivet mellan Kalmar stad och Kinesiska bolaget.
De får en plats som ligger nära flyg-hamn och som har låga kostnader för etablering och levnads kostnader. Med tanke på att IKEA just byggts klart i Kalmar dessutom så kommer nog detta innebära ett rejält lyft för staden Kalmar.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Har Ni varit i Kalmar?
Om detta blir av,
- i den omfattning som meddelats
- inom den tidsram som meddelats
skall jag förse samtliga nu betalande medlemmar med var sin Triss-lott. Alternativet hade varit en nål, men jag tror att den spricker ändå.
---
/MM
#4 Vad är det för fel på Kalmar?
inte mkt
för mig skulle det säkert passa utmärkt. har dock svårt att förstå hela ekvationen i detta fallet
---
/MM
#7 Grattis Kalmar, säger jag bara. Hoppas det går i lås. Stan är trevlig och har fina golfbanor :)
vi får hoppas att det inte är därför
---
/MM
Detta projekt är en parallell: http://www.dragongate.se
endast ett fåtal lokalt anställda dock. uppåt 50-100 kinesiska byggjobbare reser fram o tillbaks för att undvika skattskrivning här.
Kineserna inser att den växande gruppen köpstarka 40-talister ska spendera slantarna på kort-turism, helgnöjen och shopping till barnbarnen.
Visa sida
Ogilla! 1
Gilla!
ett skämt
---
/MM