Grupp: Huvudforum

Framtiden i nuet

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-21 08:48:57

"...DagensPS 05:24 > Kinaföretag storsatsar i Kalmar 2006-08-21 05:26:02
Ett utställningscenter med plats för tusen kinesiska företag ska byggas i Kalmar, allt från teknik till textil ska visas upp för den europeiska marknaden. Företaget Fanerdun Group från Kina bygger ett center i staden..."

Länk till hela artikeln

Det här lovar verkligen gott för framtiden. Tänka sig att Svedala är så intressant att investera i med låga investerings- och levnadskostnader att det känns som ett uland...men det verkar ju konkurrenskraftigt och det kanske kommer mera på flera orter ?! Spännande värre...

mvh/viotto

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 09:05:27

ett skämt 

---


/MM

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-21 09:31:23

#1

Vem skämtar...är det du mailman...som ett brev på posten:)

mvh/viotto 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 09:43:02

Ett avtal är redan skrivet mellan Kalmar stad och Kinesiska bolaget.

De får en plats som ligger nära flyg-hamn och som har låga kostnader för etablering och levnads kostnader. Med tanke på att IKEA just byggts klart i Kalmar dessutom så kommer nog detta innebära ett rejält lyft för staden Kalmar.  

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 09:45:34

Har Ni varit i Kalmar?

Om detta blir av, 

- i den omfattning som meddelats

- inom den tidsram som meddelats

skall jag förse samtliga nu betalande medlemmar med var sin Triss-lott. Alternativet hade varit en nål, men jag tror att den spricker ändå. 

---


/MM

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 09:49:35

#4 Vad är det för fel på Kalmar? 

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-21 09:55:56

inte mkt

för mig skulle det säkert passa utmärkt. har dock svårt att förstå hela ekvationen i detta fallet 

---


/MM

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-21 10:01:17

läs mer här

Kalmar kommun

 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-21 10:13:17

#7 Grattis Kalmar, säger jag bara. Hoppas det går i lås. Stan är trevlig och har fina golfbanor :)

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-21 10:15:58

vi får hoppas att det inte är därför 

---


/MM

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-21 12:19:41

Detta projekt är en parallell: http://www.dragongate.se

endast ett fåtal lokalt anställda dock. uppåt 50-100 kinesiska byggjobbare reser fram o tillbaks för att undvika skattskrivning här.

Kineserna inser att den växande gruppen köpstarka 40-talister ska spendera slantarna på kort-turism, helgnöjen och shopping till barnbarnen.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.