SAS
Startar ny sträng med SAS då folk hade problem att ladda hem den gamla långa strängen.
Här har jag zoomat ut rejält och potentialen är enorm.
Jag har target 150 kr men kommer traila upp den.
Jag ser bra mkt högre kurs än 150 kr, men kanske rekyl kring 140-150 kr och sen vidare upp.
Kikar vi på flygindex i USA (XAL) så bryter den idag upp från fin bullflagga.
Tidigare har index brutit upp från triangel.
Generellt sett bör lågkostnadsbolagen tjäna mest på det lägre oljepriset av flera anledningar; dels utgör bränslekostnader en större relativ del av kostnadsmassan för lågkostnadsbolagen, dels så ökar den relativa prisskillnaden mellan högkostnad och lågkostnad om vi antar att alla bolag kan sänka priset med samma fasta belopp per biljett på en viss sträcka.
Jag har hört mycket snack om kommande uppköp o sammanslagningar i olika branscher under kommande året, finns det nåt uppköps-rykte om SAS ??? eller ska man starta ett ??? ;)
Min websida: www.precis.to/johan
ja gick ju ett rykte för nån månad sen att luftwaffe skulle köpa dom
#4
Har pågått rykten under många år om att Lufthansa gärna skulle vilja ta över SAS. Med tanke på det djupa samarbete som redan finns och den fortsatta konsolideringen i flygbranschen (det finns de som tror att endast ett par traditionella bolag och ett par lågkostnadsbolag finns kvar i Europa om 20-25 år) så framstår det som industriellt logiskt med en sådan affär. Det mesta verkar hänga på hur svenska, danska och norska staten hanterar sina innehav.
flintis
är du bulle till sas?
#7
Håller med om att den ser och har sett tekniskt fin ut. Skissen i #0 visar ett mönster som många andra aktier har visat upp tidigare och framstår som realistisk.
Fundamentalt är det jättesvårt att veta, beror ju på så mycket. Till att börja med består ju SAS Group av fem ungefär lika stora dotterbolag (SAS International, SAS Sverige, SAS Denmark, SAS Braathens, Spanair) plus några småbolag som Widerö. Så företaget påverkas av lokala saker som vad som händer efter FlyMes förestående konkurs eller den hårdnande konkurrensen på den spanska inrikesmarknaden.
Till detta ska läggas vad som kommer att hända med lågkostnadsbolagen i Europa. De öppnar fler och fler linjer och drar in mer och mer kapital - men det är bara easyJet, RyanAir och Air Berlin som lyckats uppnå den storlek och lönsamhet som krävs för att lyckas när konjunkturen viker ner och riskkapitalet sinar. Konsolideringen kommer att ta fort inom lågkostnadsflyget när överetableringen rättas till. De starkaste kvarvarande spelarna (troligen är easyJet farligast av alla, RyanAir kommer att fortsätta att dominera sin nisch - men inte utgöra något hot mot SAS, Lufthansa m fl) kommer att täcka hela Europa med sina linjenät och utgöra hot mot varenda gammalt statligt bolag.
Sedan beror det ju som vanligt på världskonjunktur, oljepris, terrordåd mm. De närmaste åren borde dock SAS kunna göra fina vinster. SAS har minskat kostnaderna, oljepriset sjunker, resandet ökar, och lågprisbolagen har börjat förstöra lika mycket för varandra som att kriga mot gamla flaggskepp.
ah tack för kommentar!
Bra rek. Hängt med sen 102. Tack för den. :-)
Inlägget är redigerat av författaren.
tack
Goldman säljer en hel del idag. Såhär har dom agerat genom åren.
Vågar man dra slutsatsen av att de inte ska sälja mycket mer nu..
Flödet är nere på samma nivåer som de haft när de slutat innan.
Copat från BS:
"SAS värd pengarna? [0]
HK HjernKontoret 14:31:39 Anmäl inlägget
Är det uppköpsrykten, oljepriset eller Magnus Kruppkes och rumpinos rekar, eller allt som drar upp?"
Mvh H3NPHLO
Skitstövlar. Varför tog dom inte med mig ;)
Inlägget är redigerat av författaren.
lol
Vh Björta
Magnus Kruppke har hört han e en jävel på dricka bier.
Mycket trevlig kille. en svärmors dröm.
Nåt du känner till Björta?
Hm, Kruppke låter lite bekant... men kan inte placera riktigt. Mer av aktienörd än svärmorsdröm, skulle jag tro. Men ok, osäker ..
Vh Björta
:)
SAS bryter upp från fortsättare kortsiktigt.
Ser mycket fin ut
Jag visade för er för en månad sen hur många aktier SWB har att köpa.
De håller på och har riktigt många kvar att köpa och nu springer kursen från dom.
Orion har höjt SAS idag.
Det är en norsk firma
Nu bryter den upp från en till jäkla fin flagga. Den ser ut att indikera 140 kr.
Hörde Enskilda hade höjt till 170 kr.
Inte sett nåt om det dock.
Kollar vi tekniskt så har den ju gått en hel del senaste tiden. Ganska snabb uppgång. Men ser vi med lite utzoomad graf så ska man veta att den precis brutit upp. En rekyl bör ju komma, men från vilken nivå är ju helt omöjligt säga.
Det kan bli här, det kan bli från 140, 150 etc. Det behöver inte bli någon rekyl heller om bolaget är billigt. Jag har sett tendensen att fonder kommit på att bolaget är attraktivt och billigt. Sen sitter en hel del jävligt snett i SAS och får mer och mer panik.
Jag säger fortsatt Starkt mega köp trots senaste tidens kraftiga uppgång.
Man kan se lite likheter med dojjans uppgång
Mvh Corpsee
SAS: SEB Enskilda har höjt riktkursen till 170 kr - AFV
*SAS SHARES RALLY 5 PCT ON TALK OF LUFTHANSA INTEREST IN COMPANY -TRADERS
Published: 10:55, 9.jan.2007
Jag har höjt SAS till 220 kr som mål och stoploss 110 kr.
Ger tradingköp om den bryter 138 kr.
SAS - FISCHER, NICOLAS,
Styrelsesuppleant
2007-01-08, +10.000 aktier
Den gav köp när den bröt 136 istället.
Då skulle den kunna gå upp och utmana ATH nu som är 143 kr
Stämmer detta att ATH är 143 kr?
Enligt min graf är det 145.
Tack för en kanonrek btw! :o)
Mvh fjollon
--- And all you touch and all you see is all your life will ever be ---
Det är faktiskt så att den toppade 1989 på 150 men 143 och 145 är ju tydligt pivåmotstånd.Jag har svårt att tro att bara bryter igenom nu utan rekyl men jag har ju haft fel innan om den här.Jag tänker på att den ser väldigt brant ut samtidigt som den utmanar flera tidigare toppar. Den enda andra aktie som det var så länge sedan ATH som jag kan komma på är trelleborg och den lyckades ju inte bryta över.Så om eller när den bryter igenom så är det en väldigt stark signal.
Jag har tycker att man kan räkna 1.75 alt. 2.00 x ATH i en aktie för att få en ungefärlig uppfattning om potentialen. Se t.ex. Volvo A 275 x 1.75 = 481.25 Hittills har den stannat upp på 493 och passerar den där så blir nästa mål 550. Hur räknar ni? Gångjärn eller?
Mvh moment22
Placera.nu rekar SAS till 150 kortsiktigt.
Mvh Björn
Ny bullish formation.
Den som är kortsiktig köper med IDL som stoploss och sikte över 150 kr
IDL betyder?
Mvh matrix24
#34
Intra Day Low
Mvh H3NPHLO
Runt 140-150 kr ligger motståndet enligt min data.
// Sandmark
hah de där motståndet är ungefär som när planet tar sig genom molnfasen.
:))
Lite allvar från min sida igen :)
Jag tror det här flaggar upp sig.
Inte så konstigt det inte är tryck här idag när fokus är på annat.
Men rekylen ser riktigt fin ut tycker jag och skulle det bli en flagga så har den ju ruskig potential.
Tror vi ska ha koll på 140 kr nu som kan va lite trigger.
Jag kommer vara borta hela nästa vecka så kanske bra om jag drar lite nivåer för de som undrar.
Jag tycker 136 kr ser klockrent ut som triggernivå.
Allt över = tokköp
Tack Slakis. Ha´det gott i St Anton. Du flyger väl SAS ;)
Jim Rogers grundare av Quantum Fund i intervju i Affärsvärlden: "Trots att jag tror på ett högre oljepris äger jag flygbolag, bland annat SAS. Flygbolagen har förlorat miljarder, men nu är alla plan fulla, det har inte kommit någon ny kapacitet och priserna stiger. Det högre oljepriset är de förberedda på. Jag tror att jag kommer att tjäna mycket pengar på flygbolag de närmaste åren, folk kommer att bli förvånade."
St Anton, österrike, trevligt.
Var i österike förra veckan. Tyvärr inte för skidåkning, utan arbete.
Snö nivåerna är inte vad dom borde vara. Ser lite halvkalt ut när man flyger över.
Bra sida för att kolla läget på skidorterna i österrike. Bergfex
Mvh matrix24
STOCKHOLM (Direkt) SAS ökar trafiken mellan Köpenhamn
och New York med en ytterligare flygning. Bakgrunden är ökad
efterfrågan samt syftet att erbjuda mer flexibla lösningar
till kunderna, enligt ett pressmeddelande.
Från och med 20 maj kommer en till kvällsflygning att
erbjudas mellan New York och Köpenhamn fyra gånger i
veckan./KB
Mvh H3NPHLO
Airlines are ending their worst losing streak ever. Wall Street expects U.S. carriers to post a collective profit of $2 billion to $3 billion for 2006, after losses totaling $35 billion for the five years ending in 2005. Lower fuel prices, continued strong demand, and the reluctance of big carriers to make more seats available are helping to keep profits flowing in 2007. (USA Today)
Mvh Björn
SAS: ABN Amro gillar aktien
2007-01-18: Nyhetsbyrån Direkt
ABN Amros flygbolagsanalytiker Andrew Lobbenberg och Christian Cowley ser att det finns mer att hämta i SAS-aktien, trots aktiens starka utveckling under december och janauri.
Riktkursen höjs från 120 till 160 kronor och köprekommendationen upprepas, något som framgick redan av den sektoranalys som ABN Amro släppte på onsdagen.
"Vi förväntar oss en kraftig uppgång i intjäningen under 2007 för SAS och spår att resultatet för 2007 kommer att mer än fördubblas på grund av de fallande oljepriserna", skriver ABN Amro i sin analys.
På den negativa sidan för SAS finns Spanair, flygbolagets dotterbolag i Spanien som SAS äger 95 procent av.
De senaste trafiksiffrorna från Spanair har inte imponerat på analytikerna vid ABN Amro. De menar också att det finns en risk för att Spanair kommer att hamna mitt emellan Iberias aggressiva fokusering på rutter till och från Madrid och de lågprisbolag som är verksamma i Spanien.
I övrigt väntar ABN Amro på indikationer kring den nye SAS-chefen Matts Jansson huvudsakliga inriktning och fokusering för bolaget./GV
Mvh Björn
#40 Min gissning är att Slakis åker med Lufthansa. Billigare och bättre service (gratis whiskey). SAS ser billigt ut med tanke på förväntade vinster men jag tror inte det är hållbart i längden att ha sämre service utan att ha lägre priser. Slakis har säkert rätt att aktien skall upp men besvikelser väntar senare i år tror jag.
Mvh joyman
Tillbaka efter semester. Kan inte skriva eller läsa med min signatur slakhane så jag använder min backup uuwe :)
SAS har flaggat till sig stiligt under semestern. Ser ju verkligen ut att ladda för rally nu.
Den tighte tokköper med stop kring 130 kr.
I mina ögon ser den kanon ut.
Mvh slakhane
KÖPENHAMN (Direkt) SAS kan spara miljardbelopp på
oljeprisets kraftiga fall, men flygbolaget skulle kunna ha
sparat ännu mer. Det skriver norska Dagens Näringsliv.
Under 2005 hade SAS bränslekostnader på nästan 7,5
miljarder kronor, vilket svarade för 14 procent av bolagets
totala kostnader. I november 2006 spådde SAS ledning att
bränslekostnaderna för 2006 skulle uppgå till 9,5 miljarder
kronor.
En nedgång i flygbränslepriset om en procent förbättrar
SAS resultat med 75 miljoner kronor och skulle prisnedgången
som inleddes vid årsskiftet bestå året ut, skulle detta spara
SAS 1,1 miljarder kronor.
Men SAS skulle kunna ha sparat ännu mer på
bränslekostnaderna om inte bolaget hade prissäkrat en del av
dessa kostnader. Enligt Dagens Nyheter är 15-20 procent av
bolagets bränsleinköp låsta till förutbestämda prisnivåer.
I november förra året meddelade SAS att bolaget har
säkrat en del av bränsleinköpen fram till september månad i år
till en nivå om 765 dollar per ton. Dagens pris uppgår till
542 dollar per ton./TZ-GV
Mvh H3NPHLO
Ser att abg har varit frekventa sälja under veckan.
Naturligtvis alltid svårt tyda hur aktörer ska göra men man kan ju göra lite gissningar.
Kanske är det samma flöde de köpte på sig under hösten och då ska de bara ha typ 50-100k kvar att sälja.
Här långsiktiga bilden.
Kan dra rakt upp härifrån, den kan falla ned 15 kr och sen rakt upp.
Som ni ser spelar det ingen roll och det är omöjligt veta de kortsiktiga svängarna.
Huvudsaken är att vi har klart för oss vad som gäller på sikt.
Sky is the limit fortsatt.
15:11:25 | 131,75 | 132 | 132 | ABE | ENS | 1900 | |
| 14:36:42 | 131,75 | 132 | 131,5 | ABE | ABE | 100000 | |
| 14:23:59 | 131,75 | 132 | 131,75 | ABE | ABE | 500000 |
Att de slog 132 där är positivt. Jag säger köp, vi får se
Klockrent
USA kan starte bølge af flyfusioner
25. januar 2007 kl. 08:22
Flybranchen står formentlig over for en bølge af fusioner, der kan blive udløst, hvis de mange opkøbsspekualtioner i USA bliver en realitet. Det vurderede den tidligere SAS-direktør Vagn Sørensen i et indlæg på VLdøgnet. Sørensen har et stort kendskab til luftfartsbranchen, da han ud over sin tid i SAS også har stået i spidsen for Austrian Airlines og i dag bestrider en række bestyrelsesposter
i
blandt andet Aircanada. Det skriver dagbladet Børsen.
- Der findes 1500 luftfartsselskaber. Det er et meget fragmenteret marked, og det er oplagt, at der kommer flere fusioner i de kommende år. Luftfart er en industri, hvor det kan betale sig at være stor, og derfor er flere fusioner nært forestående, da alternativet til det kun er nedskæringer, sagde Vagn Sørensen.
Det amerikanske flyselskab US Airways har fremsat et fjendtligt købstilbud på ca. 60 mia. kr. for rivalen Delta Airlines, der har været i betalingsstandsning siden september 2005. Lykkes det opkøb kan det blive startskuddet til sammenlægninger over hele kloden
SWB UBS 14:40:01 130,00 1000
SWB NON 14:39:59 130,00 100
SWB NON 14:39:58 130,00 1000
SWB NON 14:39:58 130,00 500
SWB UBS 14:40:01 130,00 1000
SWB NON 14:39:59 130,00 100
SWB NON 14:39:58 130,00 1000
SWB NON 14:39:58 130,00 500
Har du kvar aktuell statestik slakis?
mvh
Här SWB
Tackar! Har du en egen data bas eller var hittar jag sånt "godis" ?
mvh
Nej det är online trader jag hämtar det från
Denna kilen ser fruktansvärt bra ut.
#58
Snygg flagga! Kom och köp.
Det är otroligt mycket saker på G i SAS.
Hela tiden nya radikala förändringar.
De byter ut hela pilotkåren och storsatsar.
Det här tar jag som kraftig köpsignal.
#60
Mr T på dekis?
Fortsatt håller jag hårt på den här kilen.
Antager en kraftig uppgång kommer...
kilen i (60)??
#62
Hur ser kilen ut nu ?
// Sandmark
#60
slakhane
Du skriver mycket om SAS och verkar insatt i företaget till viss del. Du skriver att de byter ut hela "Pilotkåren"!?
Nu undrar jag, Var har du fått detta från? Hur går dina tankegångar?
flash tinkerbell
#65 Öppna bilden i #60 så förstår du.
Mvh joyman
#66
Dagens skratt, jag får tacka!
Samt lite insikt....läsa eller kolla in bilder vilket inte jag gjorde (trodde det var en sån där graf)!?
Förlåt slakhane om du Nu läser detta.
skrattande tinker***
hehe :)
#67 Same here...
(fast jag kolla bilden...)
;-)
"Proveniens i Fokus - när du intresserar dig för ursprung."
Idag skrivs det bullish om SAS i DI.
Artikel
Sen fick vi kraftigare nedgång i oljepriset igårkväll som säkert ger kraft åt SAS nu.
Dags för brott av kilen uppåt nu skulle jag tro.
Strong mega buy
#70 Hoppas att du har rätt. Efter ditt eviga tjatande om SAS så köpte jag till slut igår :)
Mvh joyman
Taket 132,5 kr.
Bryts detta då kan det bli rally
Inside day igår, eventuellt idag också. Intressant.
Flaggan är ju extrem skolbok nu.
Den kanske fejkar ned nu. Sker ibland. Men vi får hoppas den drar rakt upp istället.
Slakis, om du skulle välja mellan SAS och Sandvik i dagsläget vilken skulle du satsa på. Jag gick in tunkt i SAS igår och funderar på att sälja hälften (med liten vinst) och köpa Sandvik i stället. Vad tror du om det?
Mvh joyman
Sånt vill inte jag svara på.
Sandvik rapporterar på torsdag så där har du en kortsiktig riskfaktor.
Just nu är ju den sektorn mkt hetare och för stunden är det ju mer rätt ligga där, men sådant svänger ju så fort.
Jag ser mer potential i SAS på sikt och är egentligen ett helt annat case. Verkstadsbolagen swingtradar jag bara, de rekylerar ju i princip allt efter en resa tillskillnad mot typ vad SAS kan göra.
SAS är tråkig nu och inte där man vill ligga när man ser annat gå upp. Men om det blir som jag tro så är det roligare sitta där sen.
Vill inte komma med någon rekommendation hur individer ska göra.
Blir bara fel. Jag känner ju inte dig.
#77 Tackar, jag är nöjd med svaret trots din försiktighet.
Mvh joyman
Bryter upp idag från sin kil. Köp
Dessutom höjer Goldman SAS
*GOLDMAN SACHS RAISES SAS PRICE TARGET TO 134.62 SEK FROM 75 SEK
Published: 09:22, 1.feb.2007
Uppgången blir väl ganska tam då kilen blev så lång, eller?
Mvh joyman
Nej sånt där är rent skitsnack.
Har också läst om sånt där.
Det låter bra.
Mvh joyman
Dubbelchart på SAS
Bryter upp fint nu och STO ger klara köpsignaler. Najs
// Sandmark
Gillar verkligen det här cäjset, flaggan är så enormt snygg. 2 IDs och en perfekt köpsignal igår när den dunkade i nedre stödlinjen, hoppas det här utbrottet är äkta och inget satans tjafs.
Bryter den över 135,5 kr ger flaggan köp
| 14:56:17 | 135,25 | 135,5 | 135,25 | ABE | ABE | 407627 |
Köper berget på kurs över 135,25 nu så köp och ta rygg då
SAS: BOKSLUTET BLIR EN POSITIV KATALYSATOR - ABN AMRO
KÖPENHAMN (Direkt) SAS delårsrapport som presenteras den
8 februari kan komma att bli en katalysator för flygbolagets
aktie. Det skriver ABN Amro i en analys.
"Vi tror att bokslutet den 8 februari kommer att bli en
positiv katalysator för aktien. Vi tror att räkenskaperna
kommer att visa en stigande yield-trend mot slutet av 2006",
skriver analytikerna vid ABN Amro.
Analytikerpresentationen i Stockholm den 8 januari och i
den i London den 9 februari kommer att vara särskilt
intressanta då de investerarna kommer att få ett första
intryck av nye vd:n Mats Jansson och också lite insikt i hans
planer för SAS. Presentationen kommer också att ge en första
känsla för hur 2007 kommer att se ut, skriver ABN Amro vidare
i analysen.
Samtidigt tror analytikerna vid ABN Amro på att 2007 kan
bli ett starkt år för SAS, bland annat tack vare oljeprisets
utveckling den senaste tiden med fallande bränslepriser som
följd.
ABN Amro påpekar vidare att SAS aktie under de senaste
12 månaderna har stigit med 22 procent. Detta kan jämföras med
British Airways, Lufhansa och Air France-KLM vars aktier har
stigit med 72, 76 och 91 procent under samma tidsperiod./TZ-GV
#CODES N/ABN AMRO N/BRITISH AIRWAYS N/SAS I/SE0000805574 S/AIR S/BANK C/BAY LN C/SAS
Så där ja nu har jag sålt med fin vinst, naturligtvis alldeles för tidigt men jag hoppas på en rekyl. Tack Slakis
Mvh joyman
Det gör verkligen inte vi andra. Men verkligen, visst, är inte alltid majoritetens bästa vän.
| *DJ Citigroup Downgrades Scandinavian Airlines System To Hold |
| *DJ Citigroup Had Scandinavian Airlines System At Buy |
Mvh H3NPHLO
BA:
STOCKHOLM (Direkt) British Airways hade ett
nettoresultat om 103 miljoner pund under räkenskapsårets
tredje kvartal, okt-dec (117).
Analytikerna hade räknat med 109 miljoner pund, enligt
Bloomberg News prognosenkät.
Intäkterna landade på 2,1 miljarder pund (2,13), väntat
var 2,14 miljarder.
Rörelseresultatet uppgick till 129 miljoner pund (175).
Bolaget skriver i delårsrapporten att det strejkhot som
bolaget under den senaste tiden har gjort att British Airways
haft ett intäktsbortfall om totalt 80 miljoner pund.
Totala kostnader under kvartalet steg med 3 procent,
bland annat på grund av att kostnaderna för bränsle ökade 11,2
procent jämfört med samma period förra året.
För helåret som avslutas i mars 2007 spår bolaget att
omsättningstillväxten hamnar på 3,25-3,75 procent. Bolaget
spår att totala kostnader, exklusive bränsle, kommer att vara
50 miljoner högre jämfört med föregående räkenskapsår.
Bränslekostnader för helåret spås hamna på en nivå om
1,95 miljarder pund.
Mvh H3NPHLO
slakhane kontrar med att höja från megasuperduper bull till oändligt bullish :)
Nä men seriöst. 143 toppade den på 1998 För en månad sen toppade den på 143 kr. Igår bröt den upp från kilen som skapats under denna toppen.
Bryts 143 kr då är det sky is the limit.
Ni är så duktiga på alla siffror. Från mig kan ni få funderingar och mjuka värden, sen kan ni göra vad ni vill med dessa.
1. Ny chef det viktigasre som hänt SAS.
2. HR chefen Bernahard Richardsen går till nya utmaningar( med första veckan i jan). Ett service företag som inte har personalen med sig fungerar inte, nya chefen insett.
3. Sverige chefen Anders Ehrling ska åka på låååång semester med familjen.
4. Öppnar Sto- Bejing 25 mars inte en dag för tidigt. Finnair tagit massor av passagerare.
5. Smolk i bägaren. Lägger ner Cph- shanghai den 8 april!?
6. Saknas plan till intercont, vågar inte satsa. Saknas plan att köpa leasa.
7. Internetuppkopplingen ombord lades ner 1jan. Företaget med satelliten hade för få kunder, SAS, LH. Hade väntat sig hela den amerikanska marknaden som dock uteblev. Hela den invest om intet + marknadsföring som varit stor just i Shanghai.
8. Uppdelningen på tre länder som gjorts inte bara fördelar, men man kan se kostnader tydligare. Fast skulle inte förvåna mig om vissa enheter går samman igen. Tidigare chefens motto var söndring,splittring! Ny chef vill visa Nu gör vi så här!
9. Högkonjunktur märks på kabinfaktor, fler köper flexibla biljetter.
10. Det viktigaste för SAS är den verklighet som förmedlas av passagerare och media. Den har ju inte varit nådig tidigare.
Fast bestämmer alla sig för att SAS är dåligt och massor av negativa känslor då upplever passageraren det även om fakta är annorlunda. För det har förmedlats från många håll. Förhoppningsvis har den trenden brutits, den trenden är viktigare än alla tendenser i vilka charts Ni än kommer med.
HUMANKAPITALET ÄR DET VIKTIGASTE KAPITALET I ETT SERVICE FÖRETAG! MÅR PERSONALEN BRA MÅR FÖRETAGET BRA!
SAS är inte kommer aldrig att vara ett Ryanair. På SAS får ensamma barn, tant Agda som ska hälsa på dotter i Oslo hjälp. Jag hoppas att det får fortsätta, annars ser jag ingen framtid för SAS! Medmänsklighet behöver vi överallt i vårt samhälle speciellt uppe i luften. Nu i rädslans tid som har blivit en del av vårt flygande liv med nya hotbilder, är det viktigt att inte bli just rädd utan att vara vänliga åt varandra hur stressade vi än är.
detta var vissa fakta annars endast lite klur
"This is not the truth"
flash
Tinkerbell ***
hej tinkerbell
du är nog en av de få trevfliga här
men inte fan har sas aktien att göra med vad som händer i bolagen
hade varit lite längre hystorik med aktien så kunde jag göra ett graf.
varför det stiger så det vette bara slakis, det får vi gratulera han :-)
åsså en gång tilll all väll till dig
#94
hallo Mr Dragspel
You seems like a nice person to and probably technical intrested?! Now I wounder if you are playing with me or we have a language missunderstanding!?
I for sure belive that what happens in a company reflect how well the company is doing and that will further show on the value of the stock.
SAS is a company that have gone through a total change in many aspects, and my reflections were referring to these many levels.
You can hide a lot of bad management but sooner or later it will show. So my tesis is that if you have a company in the service sector its extremly important how the "Human CAPITAL " is treated.
Sure you can earn a lot of money short sighted, by using very cheap labour, and bad treatment, BUT in the long run NO.
I do also have some Ethical points when I invest.
But as I said "THIS is not the truth"
flash in this NOW
tinkerbell **
Bryter upp över 137 kr. Ser bra ut inför rapporten som kommer på torsdag.
Bryts 143 kr i samband med rapporten då är det megabulle (det jag visat tidigare)
Skapar ny flagga. Ser bullish ut!
Ja, som jag hoppades i #88 så kom det en liten rekyl vilket innebar att jag fick möjligheten att köpa tillbaka mina aktier för 2 kr lägre pris men jag avstod då jag har beslutat mig för att vänta till efter bokslutet. Jag är lite försiktig i dagsläget. Med facit i hand så skulle jag naturligtvis köpt tillbaka aktierna och sålt idag igen.
Mvh joyman
Intressant bild av analytikernas förväntningar
Verkar som det kan gå vilken väg som helst
?????
14:22.44 6 feb 2007
SAS: Resultat före skatt på 458 Mkr väntas i 4 kv - RBB (TIC)
SAS, 4 kv, Mkr Snitt Högst Lägst Antal
Försäljning 13.467 17.038 9.950 4
Rörelseresultat 739 1.081 510 4
Res f sk 458 558 304 4
Information delivered by Ecovision
Mvh MurStock
Inlägget är redigerat av författaren.
WM (staffan) kan inte du fixa till murstocks inlägg så man slipper skrolla i sidled? :)
starta en ny sas-sträng efter rapporten, denna är så lååååååång =)
Vi startar en ny tycker jag :D
// Sandmark
#100 ja, bra spread i förväntningarna
edit: scrolla långt höger för bilden =)
Inlägget är redigerat av författaren.
#104
Hehe, någon firma verkar riktigt bäsade
// Sandmark

Visa sida
Ogilla! 53
Gilla!
RPT-Airline shares up on improved 2007 industry outlook
up nearly 9 percent, as investors entered a new year expecting cheaper fuel and higher fares.
rose 6.4 percent to $43.88 on the NYSE, while US Airways Group gained 4.2 percent to $56.08. United Airlines parent UAL Corp. was up 6.3 percent at $46.78 on Nasdaq.
fell 3.8 percent to $58.72 a barrel on Wednesday. Meanwhile, a trend toward higher fares continued this week, with United raising fares. The company said it had matched an increase by low-cost carrier Southwest Airlines .
Published: 17:33, 3.jan.2007
CHICAGO, Jan 3 (Reuters) - Airline shares vaulted higher on Wednesday, with American Airlines parent AMR Corp.
AMR shares were up 8.7 percent at $32.87 in morning New York Stock Exchange trade. The Amex airline index <.XAL> was up 4.2 percent.
Continental Airlines
"I think they're just up because people are looking ahead, and most people think that 2007 will be better because of high price points and lower oil prices," said Benchmark Co. analyst Helane Becker.
The airline industry has been battered in recent years by soaring fuel prices -- directly linked to the price of oil -- and low-fare competition.
The price of NYMEX crude oil futures
Another analyst, Jamie Baker at JP Morgan, noted in a research letter that Continental had estimated stronger-than expected revenue for December. Continental is the only major carrier to report monthly revenue estimates, and the data often move share prices throughout the airline industry.
Continental estimated that passenger revenue increased 5.5 percent to 6.5 percent.