SPX EWT
Har haft svårt att få till vågorna efter jul på mitt scenario på spx.
Jag har ju haft min räkning på Nasdaq 100 som "spinner på".
Men ser vi på spx så blev inte rekylen på flaten vad jag väntade mig
det har fått mig på andra tankar, toppen satt nog i oktober trots allt.
Vågorna innan stämmer sämre med det men för att hitta en ny botten krävs
att man ser framåt ;).
En stor del av mitt beslut bygger på att totalvolymerna ökar det brukar
dom göra i en tredjevåg!
Visar i bilden hur jag ser på framtiden.
Målet är 1247 men inget krav utan mest ett mål.
Summationsindex
Här sitter vi och knepar o knåpar var och en på sin kammare......
Jag blev glad idag när jag fick se betg:s inlägg om SPX!
OBS! Inte alls glad för att utsikterna ser så dystra ut!!! :-(
Men, glad för att det stödjer mina egna tankar om utvecklingen..
Jag har sedan en tid tillbaka sett bottenläget sommaren 2006 som den minsta gemensamma nämnaren för många index, när det gäller att hitta en hållbar nivå för en studs som kan vara mer än en vecka....
OMXS30 har ju sprintat före, men nu kommer SPX starkt på slutet....
Först en översikt, sedan kommer P&F
MVH Nisse45
Här ser man väl inte målnivån 1225-1247 lika tydligt, men en hel del som stödjer betg:s tankar om en våg tre!
Jag kan väl säga att en anledning till att jag skrev som jag gjorde i OMXS30-strängen den 16/1 var att USA den 15/1 antydde på allvar att augustibottnarna inte skulle hålla som stöd längre..... Den 16/1 konfirmerades det!
USA styr fortfarande utvecklingen på världens börser (i alla fall ett tag till) - det är jag fullständigt övertygad om. Då är det bra att ha koll på SPX!
MVH Nisse45
Jag är helt överens med er. Funderar lite på uppgången till toppen. Det kan vara en Exp.ED från sommarbotten -06. I så fall förklarar det sista trean upp till toppen.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Här är SPX P&F uppdaterad. Intressant formation inför morgondagen!
MVH Nisse45
Uppdatering efter dagens övningar:
MVH Nisse45
Liten uppdatering
enl bild
Antal aktier över MA200 i procent.
#8
Tackar betg
Pedagogiskt som bara den.
MVH/knarr
#8 Tror man ska titta lite på terminen eftersom USA var stängt en dag. Det är möjligt att det är en färdig abc upp.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
håller med, grymt jobb!
... har en indikator som är hyfsat träffsäker på sentiment.
put/call genom oex där jag följer ma 17 mot ma153...
när ma 17 skär ma 153 ändras senitmentet.
ma 17 under ma 153 = bull
ma 17 över ma 153 = bear...
lade in även ma 9 här i bilden för att ev få en något tidigare signal som varslar om ev förändring i pågående sentiment.
av bilden att dömma så är det nu en hyfsat bearish ma 17 har ännu inte vänt ner och ma 9 visar på samma sak
av detta drar jag salutsatsen att pågående bear ej ännu tenderar att ändras av ma 9 att dömma
senimentet är således fortfarande grundmurat bearish...
en "mekanisk" räkning, kanske inte så mycket att fästa sig vid?
(bokstäverna kom med av misstag;)
Tack knarr,rump.
mojas, tror du att rekylen skulle vara klar här eller bara en abc av flera i
rekylen.
trevligt att se dig igen nr8 ;) och intressant indikator du bidrar med.
grizzly, lång impuls 4,23 ggr våg 1 men annars har vi ju en exemplarisk fibnivå
för en fjärdevåg.
bilden i högre upplösning:
en "mekanisk" räkning, kanske inte så mycket att fästa sig vid?
stämmer ju exakt med min tanke, tom en ev ABC
den var inte snäll ;)
#15 betg, jag tror det bara är första benet i rekylen. Kan bli enl aldurs röda alt eller en triangel. Tycker rekylen ser alltför kort ut i tid för att vara komplett.
Om det är en 4:e-våg nu så är det långsiktigt Megabearish för då blir det 5 vågor ner från toppen. Man måste i så fall använda wxy för att få till nåt bulligt och det vet du att jag ogillar ;-)
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
"barrad gran"
Mvh enter
Denna strängen är väl värd att lyfta upp till ytan - med tanke på att det ju ändå är i USA det avgörs.....
MVH Nisse45
Suck! :-)
Tala om att "respektera" en viktig nivå!! Några tiondelar ovanför 1323 vände det uppåt..... Det är halvvägs-nivån ned mot bottenläget förra veckan! Se bild i #7
Statistiken var tillräckligt dålig för att räntesänkningsförhoppningen skulle få ved på brasan!
jag säger då det...... ;-)
(Kan väl bara tillägga att så länge SPX inte går över 1343, gäller påståendet om 1323-nivån i bilden #7, dvs sannolikheten är stor att SPX går hela vägen ned till botten igen! )
MVH Nisse45
Inlägget är redigerat av författaren.
Suck igen! :-)
Man kan i alla fall inte klaga på jänkarnas känsla för "dramatik". KR- i fredags, kass statistik, Notering under 1323 och sedan vänder man på klacken och tuffar uppåt, som om ingenting hänt..... :-)
Skulle vara intressant med lite uppgifter om volym o bredd i denna uppgången....
MVH Nisse45
Undrar vad betg säger om denna? En Exp. FlatZag ;-) En helt normal Exp.Flat men med extremt stor C-våg. Har sett detta på DAX förr och kan bli nåt liknande där även nu.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
jag bifogar info från Ashworth bl.a har sp500 varit i liknande läge som nu 7 ggr tidigare räknat från 1990.
sammanfattar: från botten 22 jan
Marknadsdgar upp: 3,8,16,21,30,37,72
i % upp: 2,7 5,2 5,6 10,9 11,4 14,1 21,4
efter detta går det ned
Marknadsdagar till ny botten: 8 11 23 23 34 36 71
i % ned från toppen som är på g nu:
1,8 6,9 7,8 8,9 10 16,3 16,5
läget nu: upp 5,9% på 3 marknadsdagar.
blir det som han tror så väntar lägre bottnar längre fram.
Mvh enter
jag spinner vidare på förra inlägget,
om vi tittar på New lows så finns
det bara 2 tidigare ggr där siffran var över 1100 ( år 98 och år 07).
bägge dessa gav uppgång på liknande siffror +10,9% resp. +11,4%
tradingdagarna på upprekylen var 16 resp. 37 om vi översätter
till sp500 år 2008 så skulle vi hamna i intervallet 1412-1416
tiden 16 Feb- 13 Mars.
Nedrekylen från 1414 gav år 1998 en botten på 1258 det tog 11 trading dar att komma hit.
nedrekylen från 1414 gav år 2007 en botten på 1184 det tog 73 trading dar att komma hit.
Mvh enter
Kan inte låta bli att lägga in uppdateringen av SPX. Nog för att det brukar bli volatilt i samband med FED, men detta var rejäla puckar!
Som det ser ut nu efteråt, när krutröken skingrats, har vi svagare dollar och starkare guld och en fortsatt tvivlande marknad!
Det som nu har hänt, påminner om sekvensen den 24-27/12 - ett falskt brott upp för att försöka nå upp till decembertoppen och över betongtaket 1490. resten vet ni - där startade raset från 1490 ned till 1275 förra veckan.
Nu återstår ju att se hur besvikelsen över att inte klara av att besegra 1370 ska ta sig uttryck..... Ny tag eller måste man ner till 1245 eller möjligen 1225 för att ta sats igen?
MVH Nisse45
#24 ja, våg 5 från oktobertoppen bör det bli men inte säkert våg 4 är klar än.
De fem vågorna kan vara enligt #21, men det spelar egentligen ingen roll, för efter de fem vågorna blir det ändå ett rejält rally.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
... text i bild...
... #26 ma 9 ser ut att göra en crossover på ma 17 vilket kan betyda att trendriktningen åtminstånde skiftar i ett kortare perspektiv...
... ma9 genom ma 17...
Här har fyllts på med kommentarer (trevligt) under tiden som jag själv har haft
dålig kontakt med marknaden :(
Vad man kan konstatera är att det blev ingen större impuls från 23/1.
Utan noterar att första uppgången till 1370 blev en A-våg.
Det mest positiva scenariot är en C-våg under bildande nu möjlig typ ed. Allt
borde vara en fjärdevåg.
Det är klart vi kan inte utesluta X-vågen men så länge vi inte lappar så räknar
jag med att det är en fjärdevåg.
Alltså en körare ned till innan en större uppgång. (B-våg)
Nedgång idag då vi är överköpta i net up vol EMA4. Här visar jag EMA 10 som
oxå är överköpt.
Mojas din specialare i #21 kommentar, som du själv skriver uppgång i vilket fall
som helst med skillnaden att du får en x-våg och jag en B-våg ;).
Eller du nöjer dig med denna nedgång och siktar nya högre mål.
Du skrev visserligen topp men kanske du menar topp våg 3 ?
Bild på nuv EMA4 samt AD-line vol.
#29 min "topp" har osäker beteckning, men det har alla toppar här i krokarna ;-)
Ville bara peka på ett alternativ. 5 vågor ner innebär i princip alltid att det blir en avsevärd uppgång oavsett den större räkningen och i detta fall bör den bli spelbar även för en ganska långsiktig spekulant trots att det kanske bara är ett björnrally
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Uppdatering från #8
Intressant utveckling på spx och andra index där jag inte är hundra ? än så länge
vad det är för formation vi har sedan oktobertoppen.
Alternativen enl # 8 gäller fortfarande
Kanske alt 1 ser mest aktuellt ut efter gårdagens starka uppgång
under höga volymer och aiss 87% avol 80%, prisuppgången 1,2 % speglar inte riktigt styrkan.
2 st 80% dagar i rad riktigt bra. Men nu är dom korta EMA:na extremt överköpta
och det skulle förvåna mig mycket om vi inte fick en minusdag på måndag
skulle de bli så med lite mindre volymer då kan man nog utesluta att vi
är i en fjärdevåg utan då gäller ALT1.
Formationen från botten 23/1 startar med en impuls sedan är det lite grumligare
i högre upplösningar. Ser vi i daily close så ser det väldigt impulsivt ut. Se bild
alltid svårt när man får turbulens från räntesäkningar, men det ingår.
Men vi kan avakta och bara konstatera att ett bearrally är
under utveckling om vi får våran minusdag på måndag ;)
Några indikatorer som följer med #31
AD line = Advancing issues-Declining issues visas cumulativt.
AD line vol = Skillnaden i volymerna som tradas i Advancing issues
,Declining issues
(adv vol -decl vol) visas cumulativt.
Basfakta: Advancing issues är de pappren som stiger jämfört med gårddagen.
Declining issues de pappren som minskar jämfört med gårdagen.
nuv EMA10 net up volum 10 dagars exponentiellt medelvärde för
(advancing vol- declining vol)
Inte SPX men Nasdaq - amerikanskt i alla fall- ;-)
Har varit anhängare för alt 1 i några veckor, en bekräftelse på denna är denna pattern som Nasdaq 100 har utvecklat.
se bild
vill inte måla några senario, men jag är extremt bullish.
MVH//GC
#31 Ständigt dessa X ;-)
Varför sätter du inte ett större A vid botten istället? Du visar ju att det är starkt så jag håller med om att 4:e-vågen inte är trolig längre men man får ju med lätthet ihop en abc ner från toppen, dvs våg A i en Flat alt triangel.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
#34 mojas
man får ju med lätthet ihop en abc ner från toppen
Det är precis vad jag har gjort, se bild eftersom jag inte vet storleken på
"rallyt" . Alternativen är x-våg triangel eller flat.
Jag bygger mig fram och det första alternativet jag stöter på är x-vågen
sedan triangeln och sist flaten därav min betäckning så här i starten på
uppgången Sen får man se hur utvecklingen fortgår, tycker det är fel att starta
uppgången med att säga nu skall vi ha en triangel/flat när man inte vet
framtiden??? ; ).
Inlägget är redigerat av författaren.
#35 jaja ;-) Vi ser lite olika på det här med vågorna konstaterar jag....
Visar ett helt annat alt som är djupt Bearish. En Running Flat som nu är i slutet av C-vågen. Inte TopCount, men bör finnas med i tankarna tills vidare. En C-våg ska vara stark, men den får inte gå så mycket högre härifrån.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
#32
Ser att jag skrivit (bilden nuv EMA10) extremt översålt skall naturligtvis vara
överköpt. Skall klargöra oxå att rekylen jag skriver om innebär inte att vi skall
ner flera procent utan mer att indikatorn inte stiger mer vilket kan räcka med
att ett positivt adv vol-dec vol på måndagen blir lägre än fredagen.
Ok det förstod dom flesta som känner till hur ett medelvärden funkar.
Kanske skulle skrivit att på måndagen får vi en retardation av net up vol.
Kan hålla med att jag formulerar mig lite klumpigt ibland.
#36 mojas
Att vi skulle se det på olika sätt tror jag inte ;) kanske jag inte längre
söker så många "extrema" formationer som tidigare utan bara håller mig till i pricip
intraday impulser eller korrektioner sedan med hjälp av det plus internals försöker se några veckor framåt
och i bästa fall klara av riktningen det får räcka tycker det är svårt nog ändå.
Gillar att se dina utsvävningar både upp och ner inte länge sedan du var bull som attan
och nu kommer denna bear i #36, skulle denna bear i #36 vara första benet i en triangel
så kanske den skulle kunna vara i ett par år sen är det kanske bull igen ;)
#37 Betg, vi använder ungefär samma skolbok, men tillämpningen skiljer sig på två sätt. Dela att jag aldrig använder WXY om jag kan undvika det, dels att jag vanligen utgår från de största vågorna och jobbar mig nedåt i digniteterna.
Betr #36 så bör man sätta Cycle B vid okt-toppen. I så fall Cycle C nu i en Flat alt Triangle med start år 2000.
Jag var Bull förut, men vågorna visade annat. Nu neutral tills vidare. min TopCount är dock att våg B uppåt pågår nu, men med hög vaksamhet pga #36.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
nä, glöm #36
;-)
#38
Ok den var riktigt bear med primary 2 som running flat. (#36)
Hoppas vi slipper den för jobbens skull !
Var inte riktigt klar på hur du tänkte trodde du hade någon form av 3:e vågs
topp vid oktobertoppen så det var därför jag tänkte din ev ABC från
oktobertoppen då kunde bli en förstavåg i en triangel för att sedan avslutas
med en 5:a upp om några år.
Jag tycker ni gör det lite svårt för er genom att inte titta lite längre tillbaka i tiden. Men ni kanske spek snabba köp o sälj o då förstår jag er.
Jag är för att bevara de Mänskliga Rättigheterna här, detta genom att låta signaturerna här få ha avvikande åsikter.
Mvh telemore
#39 jaja, då gör jag väl det då och visar istället två andra alternativ som du också kommer att tycka att jag ska glömma ;-)
Bilden visar de två extremerna. Sanningen ligger troligen nånstans mellan dessa bägge, men inget av dom går att utesluta just nu baserat på enbart vågor. Däremot betraktar jag 1430 som en superviktig nivå. Etablering över innebär att bullarna tills vidare har vunnit.
Betg tar det säkra före det osäkra och klämmer dit ett W vid botten vilket medför att han aldrig behöver ändra detta W om inte SPX drar iväg till ny ATH härifrån. ;-)
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Betg tar det säkra före det osäkra och klämmer dit ett W vid botten vilket medför att han aldrig behöver ändra detta W om inte SPX drar iväg till ny ATH härifrån. ;-)
Det har han ju redan gjort i #31 ABC sedan X innebär väl att ABC= W initialt.
Förstår inte varför du inte kan med X-vågor som är korr av korrektioner
inget konstigt med det, Treor som ibland kan bli komplexa av bla den
anledningen att dom är just korr av korr dvs marknaden är närvös och
på det viset kan många konstiga rörelser uppstå blankningstäckningar
räntesänkningar osv.
Du vägrar använda WXY säger du, men om det är det bör man ju använda det.
En liknelse en kompis satsar aldrig på lågoddsare tycker det är tråkigt spel
men man måste väl spela dom som vinner.
Säger inte att jag har rätt men du fattar principen .
Annars vet du, jag har full respekt för dina kunskaper ;)
#43
En liknelse en kompis satsar aldrig på lågoddsare tycker det är tråkigt spel
men man måste väl spela dom som vinner.
Men WXY (ev XZ också) är ju högoddsarna, dvs de ovanliga undantagen som marknaden tar till när en viss formation (ex.vis Zigzag) blir alltför liten i pris och/eller tid i förhållande till den rörelse den ska korrigera.
I detta fall har SPX korrigerat 0,382 av de senaste årens uppgång (med stor precision) vilket är fullt tillräckligt, men i tid ser nedgången lite kort ut vilket kan lösas via en Flat, dvs upp till ca ATH nu i våg B och därefter en ny vända ner till samma nivå (våg C).
Jag vägrar inte använda WXY, men eftersom det är undantag så använder jag det bara när jag är tvungen och aldrig för prognoser.
För övrigt så har jag också full respekt för din kompetens ;-)
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Här diskuteras det flitigt! :-)
P&F uppvisar rejäla staplar i båda riktningarna och falska signaler lite här o där.
Fram till nu kan man väl säga att motstånden har varit relativt klena. Nu får SPX bekänna färg - i ett överköpt läge (på kort-kort sikt).
Här är bilden!
MVH Nisse45
nisse
Detaljrik inform tackar vi för.
Dagens handel för spx går i rekylens tecken som jag nämde i uppdateringen
#31-32 . Lite siffror 2 timmar innan stängning.
-0,69 aiss 33% avol 30% under relativt låg volym vi bör hamna under
Ma50 som ligger på runt 3,3 Mdr. Får väl anses som hälsosamt om vi vill upp
lite till.
... i bilden...
Volatiliteten ställer säkert till det för "våg-räknarna" ;-)
I ett P&F handlar det ju om enbart "priset"...
En tolkning av läget efter gårdagen i SPX som gjorde avtryck i diagrammet. Det var en 90%-dag som dessutom slutade klart på dagslägsta, men som samtidigt ju är väldigt översålt på kort-kort sikt.
MVH Nisse45
Det verkar inte som om markanden vet riktigt vad den vill! Gårdagens chock måste väl sjunka in.......
Tänk om det kunde bli så här.... :-)
MVH Nisse45
#49 Sådärja Nisse, SPX nere vid din första pivot nu. Går ju bra det där ;-)
Lite kuriosa apropå ISM-statten. Om den inte hade funnits så hade det sett ut enl bild. Statt ändrar ingen trend , men kan ibland distordera och förvilla en analytiker. I själva verket en utsnygg överrullning.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Nja, jag är inte nöjd med den utvecklingen som blev! (alltså i förhållande till min gissning) ;-)
Däremot fick jag ett par andra svar idag - se i bilden
Visst är det fånigt: Ena dagen hjälper FED, nästa dag stjälper FED.... :-)
Hur har du fixat den där bilden förresten?
MVH Nisse45
#51 Vadå inte nöjd, målet på nersidan är ju uppnått och det skilde bara några handelstimmar ju. Men nu är det förstås viktigt med en vändning upp. I annat fall blir det sannolikt test av jan-botten.
Betr bilden så är det paint, markera och dra och sen anväbda kroklinjen som finns brevid räta linjen i verktygslådan. Lätt som en plätt ;-)
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
... i bilden...
Inlägget är redigerat av författaren.
Liten fraktalstudie. 5-min resp daily.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Inte utan att man funderar på vad som är på G.....
Jag lägger en bild med två helt olika scenarier närmsta dagarna!
Inte säkert att någon av dem är rätt, men ett försök i alla fall....
MVH Nisse45
Nisse45, mojas tack för att ni uppdaterar jag hinner inte tyvärr.
Liknande scenarion som du nisse, sen mest "svammel" ;) se bild
P&F ser ut så här! Triangelformation...... (osäkerhet präglar marknaden..... ;-)
MVH Nisse45
Några funderingar om framtiden?
Några funderingar om framtiden?
Ursäkta att det blev kopior sitter i bilen och skriver (kör inte).
Lite sämre uppkoppling bara
Här kommer en bild till på omsättningen på spx.
jag uppskattar verkligen dina pedagogiska bilder betg!! Att du lägger in "översikten" av alternativen - Mycket bra!
Vi är inne på samma linje - och jag hoppas att vi får ett liiitet ben till (upp till 1338 eller max 1343.)
se bilden för övrigt!
MVH Nisse45
nisse
1338-1343 det är möjligt.
Men som jag skrev i bilden från 1273 , en trea upp + impuls ner. trea sidledes
bör inte fortsätta upp utan gå ner. Samtidigt bör det inte vara en större
impuls från 1395. Men allt följer inte reglerna.
Ang pedagogiska bilder det är ett sätt för mig att beskriva rörelserna för dom
som inte är så insatta i EWT, det i sin tur kanske innebär att fler blir
intresserade ,tycker det vore roligt om fler vågade lägga ut sina räknngar.
S&P 500 RTH 1.331,29
a. 16/8 -07
b. 11/10 -07
c. 1.240 @ 15/2 -08??
Mvh sq52trader
Det känns som att här pågår en uppladdning för en större rörelse inom kort!
Jag måste tro att oddsen är lägst för en rörelse på nedsidan....
Ialla fall fick jag som jag önskade - en notering i 1338, vilket fyllde på formationen så att utbrottet får lite större potential.
Om det blir på upp- eller nedsidan? Det bestämmer, som ni vet, markanden! :-)
(Dagens rörelse liknade i alla fall ingen impuls, eller vad säger betg?)
MVH Nisse45
... i bilden...
Så blev det med det! Buffet triggade ett litet rally- som dog efter hand!
I alla fall triggade det en köpsignal i P&F och målet infriades också, med en rekyl på tre boxar som avslutning!
Vi kan ha fått ett färdigt "c" idag, och då ska det fortsätta nedåt imorgon.
Det hela skedde ju i datumintervallet 11-13, vilket ju kan föranleda misstänksamhet.....
Här kommer uppdaterad P&F
MVH Nisse45
#66 Alltid lika spännande och viktigt att läsa vad du skriver. Välbalanserat och snyggt.
... #65 har en känsla av att ma 17 kommer gå ner till ma 153... inom kort... sedan får vi se om det blir sentimentskifte...dvs att ma 17 fortsätter ner igenom ma 153 eller om det blir en studs liknande den ma 9 hade i månadsskiftet...
Nu saknar jag betg:s EWT-räkning!
Jag tycker det börjar bli klurigt! (som för det mesta... ;-)
I P&F fick vi en ny köpsignal när 1363 noterades - det tyder på att 1390-1400 ska testas, alltså toppen från 1 februari!
Jag väljer att visa en annan bild som jag personligen tycker talar ett annat språk.. eller egentligen både och....
Efter de senaste två dagarnas rörelse verkar det dock som om säljarna har intagit en passiv sits, så vi får se vilket scenario som kommer att utspelas....
Här får vi nog vara beredda på fortsättning uppåt! (Just nu råder knappast ngn panik, så ev säljare kanske ser chansen att få lite bättre betalt....)
MVH Nisse45
... blir nog ett gäng med dagar i bulltrend tills ma 17 kännt av ma 153 sedan tror jag att trend byter riktning igen...för att åstadkomma en rörelse som jag har i bilden...
viktig är nog ändå att hålla lite öppet för ett brott av ma 17 genom ma153 isf skulle det betyda att den förmodade bulltrenden kommer förlängas väsentligt...
får återkomma till detta om det blir aktuellt nu gäller att bevaka hur ma 17 uppför sig runt ma 153...
Liten updatering från #58 ser ut som vi är i en ny trea på väg ner den kan bli andra benet i en flat eller andra benet i en triangel allt borde vara en 4:a se (#58) . Alternativet finns kvar men tycker formationen hittils mest påminner om en fjärdevåg .
P&F uppdaterad! text i bilden. Nog liknar det en triangel.....
MVH Nisse45
nisse45
Beror lite på vilken upplösning vi kollar på men visst ser det ut som någon form
av triangel högre bottnar lägre toppar, om så är det logiska utbrottet nedåt.
Som vi sagt tidigare flat eller triangel som fjärdevåg passar bra i många AM
index.
Nu måste det komma ett utbrott - åt något håll! (tror jag i alla fall.... ;-)
MVH Nisse45
Vi har en klar säljsignal i diagrammet, men ..........det har de inte fattat! Eller vill inte fatta :-)
Tre-botten-Signalen pekar mot 1290, men triangel-utbrottet pekar mot test av jan-botten
MVH Nisse45
1333-1340 är helt i linje med min bulle, inga säljsignaler eller baisse ännu. SPX kan nå 1511 innan björnhatten sätts på.
Mvh babe1
Det börjar bli tröttsamt..... ;-)
Är det "datorer" som köper i det läget som uppstod idag? FED-protokollet var väl knappast ngn nyhet och för övrigt steg det väl mest innan kl 20.00?
I alla fall fortsatt konsolidering - men ser nu ut att övergå i en rektangel-formation.
Det borde inte komma ngt utbrott på ovansidan innan fredag-måndag,med tanke på att det på lördag har gått en månad sedan jan-botten! Om det blir så, trots allt, tror jag det negativt.....
MVH Nisse45
Vad ska man säga? Klar säljsignal i P&F, men en sen nyhet/rykte räddade situationen. Jag sticker ut hakan och påstår att det är högst temporärt! ;-)
Först P&F
MVH Nisse45
Sedan en annan bild som stöd för teorin!
(Detta får jag väl äta upp.....)
Vad säger betg o Mojas?
MVH Nisse45
Kan ju bli sidlängs rörelse också. Triangeln blir väl betydelselös om den mynnar ut i spetsen?
Tror mest på konsolidering.
Mvh Silicon Valley
#79
För min del så är det samma som alt 2 i #58 och har varit mitt huvudalternativ
ända sedan det började att formateras till typ triangelform skrev lite i aldurs
Us analys #89 bl.a . Om vi får konsolidering (Silicon Valley)
så är enl mig alt 1 i #58 åter aktuell.
Tredje alternativet att vi skulle vara klara med en ABC vid
januaribotten ser jag ew mässigt inte som aktuell just nu.
Jag vet inte hur mycket veckans rörelser ställde till det för EWT:are, men i P&F blev det två rejäla staplar ytterligare!
Nu är läget följande i SPX enligt P&F
MVH Nisse45
Liten uppdatering av spx men bilden jag skickar med är på ndx där jag tycker
det ser ut som triangeln som fjärdevåg ser klar ut?
Ser vi på spx så ser den visuellt inte lika bra ut men vem kan begära att
rörelserna skall vara enl boken man får vara glad om tendensen finns där
och det gör den man kan se den som en triangel med " overthrow" i
femte benet.
Vi hade en extrem sur dag i Am. i fredags med accelererande omsättning
under kvällen, slutligen högre volymer än senaste 14-dagarna.
Ser vi på internals så var dom "ugly"
spx - 2.71 aiss 2,4% (dvs 12 upp 487 ner) avol 4,2%
ndx -2,75 aiss 6% avol 6%
Av sådana siffror brukar komma mer efter, få se om det orkar bryta ner ?
Inlägget är redigerat av författaren.
Som jag skrev i #83 ser det ut som vi har startat våg "v" .
Sen har vi dagens statistik som det snackas mycket om oavsett så fortsätter
vi vår väg nedåt, kanske man får justera lite men snart tuffar det på igen
nedåt tyvärr! Men kanske det är bra för när första impulsen är klar
bör det komma en större rekyl :)
Lite mer i bilden!
#84 Tror inte röd ii är klar än. Nedgången ser inte ut som en femma och hela ii ser lite för enkel ut. Flat på g? (Running alt Exp).
I övrigt har jag inga invändningar ;-)
Man kan konstatera att om det blir våg 5 ner så betyder det att toppen -07 troligen var en topp av Cycle-dignitet för Nasdaq. Bör bli ABC ner från 2000, dvs Nasdaq kommer att bli tresiffrig så småningom.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
#85
Kan hålla med om att "ii" ser lite klen ut.
Men alternativet med flat ser jag som uteslutet pga att första uppgången ser
mer ut som en impuls än en "trea" . Sen har vi dom extrema internals i
nedgången efter min ii:a , beslutet blev då att nedgången bör ingå i " iii " .
Vi kan se nu att v:iii:i (15 min) kan vara klar snart.
Inlägget är redigerat av författaren.
#86 Såvida det nu inte är 5.3.3.3 nu. Point of recognition i kväll.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
P&F SPX med kommentarer.
MVH Nisse45
SP500 @ 1.293,37
Jag får kanske inte med alla siffror till 100% då jag nu använt BigCharts. Jag försöker vidare använda en räkning som kanske (?) inte är min "hemma gata" men som jag tror många känner sig "bekvämare med att följa"
1.555,9 @ 16/7 -07
A) 1.370,6 @ 16/8 -07
B) 1.576.09 @ 11/10 -07
C1) 1.489,56 @ 24/10 -07
C2) 1.552,76 @ 30/10 -07
C3.1) 1.406,1 @ 26/11 -07
C3.2) 1.523,57 @ 11/12 -07
C3.3) 1.270,05 @ 23/1 -08
C3.4) 1.380,02 @ 27/2 -08
? C3.5) Kolla in 1.240 @ 12/3 -08 !!!
Med risk för att man upplevs som "tjatig" sedan #63 eller får jag mer bifall denna gång?
Mvh sq52trader
Inlägget är redigerat av författaren.
Här får du bifall.... ;-)
Uppdatering av P&F SPX
MVH Nisse45
#89 Nu blir det "avslag".... :-)
SPX uppdaterad.. kan ju ha en viss betydelse för OMXS30:s rörelse framöver
MVH Nisse45
En möjlig början på en ED för våg 5. Om över ca 1345 så är troligen 4 fel, dvs det är ingen impuls ner från ATH. I så fall troligen en X-våg från jan.botten med konsekvens att björnmarkanden kan hålla på ytterligare många månader.
På riktigt lång sikt (flera år) vore detta rejält bullish eftersom det då inte är en impuls ner från ATH.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
#91,92
Spännande är det dock denna manipulerande marknad, vi får se vad vi kan
"bända" dit för tecken . Låter marknaden jobba på lite till innan den stabiliserar
sig igen. Men en ed finns ju inom räckhåll . Tycker att om man ser till tech oxå
så har vi haft en fjärdevåg och ingen typisk x-våg som brukar rekylera mera.
Volymerna var ju väldigt översålda så en rekyl var väntad se bild.
Kanske det tom är så att femtevågen är klar och vi startar en ev B-våg.
Trots allt så får man se till verkligheten och inte enbart till vågstrukturerna ;)
Siffror från gårdagen:
spx +3,71 aiss 96% avol 91%
ndx +4,06 aiss 95% avol 96 %
fina siffror allt under höga volymer borde ge lite eko.
Kommer med lite mer till kvällen .
Inlägget är redigerat av författaren.
Inlägget är redigerat av författaren.
Ursäkta att det blev 2 inlägg raderar det andra har problem med mitt mobila
bredband .
#95 Vi ursäktar dig så gärna betg!! :-)
#92 Intressant tanke med ED:n! Uppgången känns allt annat än "stabil"....
Jag slänger in min P&F igen med lite tankar! I vilket fall som helst bör det ta emot nu........
MVH Nisse45
SP500 1.330,46
Jag tar följaktligen nytt sikte på 1.195-94 framöver då jag behövt tänka om!
Mvh sq52trader
så här tänker sig tony c. fortsättningen för spx .... blodigt
~~~~~~~~~~~~~~~~
mvh
S Borin
#98
Vi får se kanske det blir åt det hållet när allt når marknaden ?
Några siffror från dagens handel
2 timmar innan stängning hyfsade volymer, över medel.
spx -2,39 aiss 3,6% avol 3,4 %
ndx -2,33 aiss 7% avol 6,7%
Inga roliga siffror!
Spx och ndx fortsätter ner har jag sagt att vi kanske gjort klart första
impulsen så är det fel ;) vi är fortfarande kvar i våg 5.
Fredagens slutinternals för spx blev aiss 5,8% avol 4,1%.
Jag visar inga bilder idag det är samma mönster tom så sjunker
indikatorn fortare än index vilket betyder att mina tankat styrks.
Blev rätt bra idag til slut.
Under höga volymer gick spx upp 4,24% aiss 97,6% och avol 97,5% fina
internals.
Kan nämna att $BKX gick upp 7,24 % och $XBD Broker Dealers index upp hela
11,56 % där ingår Goldman Sachs och Lehman Brothers.
Vi får se nu om detta kan vara starten på ett bearrally ( våg B).
#101 tror inte man ska ropa hej riktigt än. En exp.Flat för våg [ii] inom en ED för våg 5. Ser vansinnigt snyggt ut......just nu.......
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Bullarna får väl ta till en expanding triangle som 5'a (samma klass som UFO's ;-)
Men allvarligt talat, är det verkligen realistiskt att tro av vågorna av så låg dignitet orkar stå emot tex en nyhet som den förra veckan om fed likviditetstillskottet? Eller Bear Stearns raset.
Så vågar men överhuvudtaget räkna på låg dignitet efter 2 sådana händelser? Eller ska man "boxa" en sån period som "abnormala rörelser pga av händelser med extrem marknadspåverkan"?
#103 Det är den där Ben B som kan sin Elliott. Han vet exakt när och hur han ska sätta in stötarna och en ED här är ju önskvärd. Du ser väl i #102 hur snygg den börjar bli ;-)
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
Fast gårdagen var ju en botten. Minst short term (vecka-veckor) och ev mid term (par månader)
;-)
#105 Då måste man sätta X.b eller nåt sånt vid botten och så komplexa vågor klarar inte Ben ;-)
Men allvarligt så tror jag också på en rejäl botten här i krokarna men inte riktigt än. Å andra sidan har jag blivit frånåkt förr när jag trott på en sista sväng nedåt som aldrig kom.
mvh
PS: Du som har AG-Pro kan kostnadsfritt testa min Rysslands-grupp.
... i bilden
senaste post #70
Inlägget är redigerat av författaren.
Håller med om att en botten är nära förestående. Den kan till och med redan ha satts, då ED redan kan vara klar om man tänker sig en kortare våg 4 (jfr blå siffror i bilden).
Vi har ju nu också fått en ny lägre botten än i januari med en positiv divergens i macd.
En vändning uppåt bör väl vara trolig nu när FED har tagit udden av likviditetsfrågan iom att de nu låter även non-depository institut låna direkt. Detta bör väl räcka till åtminstone ett lite större lättnadsrally. Sedan återkommer väl oron, för frågan kring solvens är ju ännu oklar och lär väl inte klarna förrän husmarknaden bottnar ur, vilket väl lär ta avsevärd tid.
Mvh, /Leif
Lite från dagens handel där spx gick ner 2,43% aiss 16,7 avol 17,9%
förhållandvis bra internals/priset .
Som jämförelse hade vi 6/3 en nedgång med 2,1% då var siffrorna
3,4% resp 6,3% , vi gick även då från nivån ~ 1330.
Bara en notering. Sen om vi haft en större botten eller ej får tiden utvisa
några färdiga vågor ser jag inte men kan man begära det under rådande klimat.
Omsättningen glömde jag det var marginellt mindre än gårdagen så det
gav inte någon enkel ledtråd.
Inlägget är redigerat av författaren.
... intraday har vi en köpsignal idag...
ma9 genom ma 17 ger en köpsignal som kan hålla i sig mellan 2-4 veckor i bästa fall.
ma 17 ner igenom ma 153 ger trenskifte,
ifh får man följa ma 9 mot ma 153 för att se om där kommer ny studs uppåt...
just nu ser det lovande ut...
men som jag skrev inledningsvis så är signalen ännu bara intradaybaserad...
åttan, vad gör du med YM @ 12680-90 imorrn?
vänligen :-)
PS.inte att nån botten inte kan inträffa i det närmaste
"Bach divine machine à coudre"
Colette
Inlägget är redigerat av författaren.
...#111 visst kan det bli ett kanonsäljläge inget snack om saken ( antar att du anspeglar på detta i ditt inlägg)...
men jag analyserar cpc/oex och där har det uppstått en köpsignal som kan bli 2-4 veckor tills ma 9 når ma 153... ev ännu längre... om trenden skiftar dvs, för min analys, ma 17 ner igenom ma 153
men det kan likväl bli att ma 9 återvänder över ma 17 då är det kört med köpsignalen...
grejen är den att cpc/oex är på relativt hög nivå så en köpsignal kan kännas sannolik ...
vi får vänta o se och följa om signalen var riktig att ma 9 etablerar sig under ma 17 ifh
...just nu ligger jag på köpsidan så jag hoppas ju att signalen är riktig...
New lows krymper ihop markant som det ska vara när en botten (tillfällig?) är satt.
kickboard
Kan väl hålla med #113 new lows krymper ihop i torsdags hade vi 18 NL.
Vi kan ju se hur topparna på NL har gett bottnar av olika digniteter.
Se bild
Siffror idag kl 1800 under låga volymer hittills.
spx +2,06 aiss 85% avol 88% NH/NL 6/1
Under låga volymer ser vi förmodad rekyl inom impuls upp.
Bilden visar att rekylen behövs vi är på höga nivåer nu i det korta EMA4.
spx -0,22 aiss 40% avol 37%
Rekylen kom som väntat #115
Har inte varit så mycket Ewt på slutet möjligen för att vågorna inte följer
boken. Men då får man ta till lite hjälpmedel . Jag har på bilden ritat ut tänkta
vågor med hjälp av i detta fallet adv vol resp dekl vol. Vi har haft två riktiga
toppar i dekl vol som man skulle kunna tänka sig är slutet våg iii resp slutet
våg v. Om så skulle vara fallet så är vi i våg B på väg upp ,vågorna i dom
mindre digniteterna är inte fullständiga på något vis men..........
Dagens handel sker under låga volymer (rekyltendens)
1 timme innan stängning är siffrorna
spx -0,42 aiss 42% avol 35% NH/NL 1/2
det finns ju också rätt många bredd divergenser mellan iii'ans och v'ans botten som stödjer den räkningen så jag kan bara hålla med. (Sen är inte vågorna så vackra men det är ju inte så ovanligt tyvärr)
aldur
Trevligt att få lite medhåll ;)
Annars var fredagen fortsatt neg.
Både $BKX och $XBD (36 bolag) ingen lyckades prismässigt stiga jämfört med
torsdagen. Man kan väl lugnt påstå att dessa två index styr mycket nu.
Det positiva var den låga omsättningen.
Inlägget är redigerat av författaren.
Jag är osäker på vad som är på G!
jag misstänker att kvartalsslutet har spelat in i den senaste veckans rörelse! Ändå orkade inte index hålla sig uppe utan fick pyspunka! Taskig veckostapel blev resultatet!
Jag tror att kommande vecka kan bli röd, men att vi möjligen sedan kan få ett nytt rally-försök inför rapporterna!
Här kommer P&F på SPX
MVH Nisse45
... i bilden...
intraday signal ej tillförlitligt, men dock värd att notera
Inlägget är redigerat av författaren.

Visa sida
Ogilla! 20
Gilla!
nuv EMA19 totalvolymutjämnad