Grupp: Huvudforum

Var toppar Apple?

0
Ogilla!
403
Gilla!
2020-06-07 17:47:37
Ladda ned

Lite egen rita-gissa-spring. Iom djup 4:a i så fall så kan 5:an vara satt redan i fredags (1,618 x längden av våg 1), annars kanske den drar iväg mot 388 dollar i denna våg (2,618 x). Det skulle i så fall bli en väldigt kraftfull 5:e våg.

Momentum

0
Ogilla!
390
Gilla!
2020-06-10 23:03:55

354,77 idag.

Momentum

0
Ogilla!
384
Gilla!
2020-06-23 19:22:20

370 as we speak.

Momentum

1
Ogilla!
1
Gilla!
2020-06-23 20:07:04

Borde toppa här, säger 377 som högst

0
Ogilla!
371
Gilla!
2020-06-23 21:26:44

388 har jag ju sagt ;-.)

Momentum

0
Ogilla!
374
Gilla!
2020-06-24 23:00:42
0
Ogilla!
359
Gilla!
2020-07-04 22:29:02

,

/Greta

0
Ogilla!
387
Gilla!
2020-07-06 18:02:17

375 nu.

Momentum

0
Ogilla!
372
Gilla!
2020-07-06 18:32:02

Tyvärr inga exakta punkter tillhanda nu, men snart behövs nog en ny räkning om det jag har som våg 5 blir längre än så här.

Momentum

0
Ogilla!
369
Gilla!
2020-07-06 18:42:44

Ja, om över 375 stämmer inte räkningen längre.

Momentum

0
Ogilla!
399
Gilla!
2020-07-08 23:25:13

Ikväll 381$.

Momentum

0
Ogilla!
376
Gilla!
2020-07-09 17:58:13

Hittills 385 $ idag. Hann inte korta innan Sthlm stängde.

Momentum

0
Ogilla!
354
Gilla!
2020-07-09 18:00:54

Öppet ju. En som snodde åt sig Bear Nordnet X3 på 3.68.

Momentum

0
Ogilla!
362
Gilla!
2020-07-13 15:57:41

390 dollar, nu köpte jag några av ovanstående.

Momentum

0
Ogilla!
368
Gilla!
2020-07-15 22:46:04

Topp i måndags vid 399 och lägre topp idag vid 395. Fortsättning följer.

Momentum

0
Ogilla!
355
Gilla!
2020-07-24 13:47:58

Fortsätter ned och handlas nu 365 $ pre market.

Momentum

0
Ogilla!
366
Gilla!
2020-07-24 15:54:54
1
Ogilla!
410
Gilla!
2020-07-31 08:03:38
Ladda ned

Efter den starka rapporten blir det att rita om, men jag väntar ut fredagens rörelse. Ett fantastiskt företag med fantastiska produkter. Tittar man i chartet är det knappt längre en parabolisk uppgång, det är nästan en lodrät uppgång sedan marsbotten 2020.

Momentum

0
Ogilla!
346
Gilla!
2020-07-31 09:11:38

#17

Ja, då är det alltså snart slut på det roliga......

/Strövaren

0
Ogilla!
352
Gilla!
2020-07-31 23:53:42

#17: Och en CEO som verkar väldigt reko. Tycker han visar gång på gång att han står för något mer än bara pengar.

// Johan

Systemutvecklare på Aktieguiden

0
Ogilla!
345
Gilla!
2020-08-01 10:56:21
0
Ogilla!
351
Gilla!
2020-08-01 11:24:26
1
Ogilla!
354
Gilla!
2020-08-01 20:34:47
Ladda ned

Svårräknat, men jag tycker mycket talar för att vi är i en avslutande våg 5 sedan marsbotten 2020. Frågan är var våg 3 började? Jag gissar på att våg 5 avslutas senast vid 440 eller 460. Aktien steg brant i fredags, 10 %. Upp till mina mål är det ca 5-6 % till och med tanke på hur väl rapporten emottogs i fredags så kan vi vara där redan måndag-tisdag nästa vecka. Det skulle förvåna mig stort om inte omfattande vinsthemtagningar iscensätts mycket snart.

Momentum

0
Ogilla!
358
Gilla!
2020-08-03 16:07:58

Funderar pa att korta $AAPL pa $445..

0
Ogilla!
344
Gilla!
2020-08-03 16:26:54

Hälften vid 440 och hälften om det går till 460?

Momentum

0
Ogilla!
360
Gilla!
2020-08-03 16:32:09

Åhh, var visst på 446 redan!

Momentum

0
Ogilla!
357
Gilla!
2020-08-03 17:46:42

Hann du in på 445? Kanske var det toppen, man vet aldrig broder ;-)

Momentum

0
Ogilla!
338
Gilla!
2020-08-03 18:52:08

445,32 :)

0
Ogilla!
352
Gilla!
2020-08-06 22:21:56
Ladda ned

Milda tider, nådde närapå 460 idag...

Momentum

0
Ogilla!
459
Gilla!
2020-08-10 07:46:59

Ska försöka ta mig ur min kortning asap..med lite tur +- noll..

0
Ogilla!
354
Gilla!
2020-08-11 08:09:26

Vi får se hur det här med WeChat utvecklar sig..kanske skulle man ligga kvar i korta?

0
Ogilla!
334
Gilla!
2020-08-11 21:41:34

Mjoo, tänk vad man blir överraskad ofta. Nu 438 efter att Nassen gjort en minikollaps.

Momentum

0
Ogilla!
332
Gilla!
2020-08-13 15:28:42

Pre market 457. I princip vid mitt andraalternativ för topp, 460.

Momentum

0
Ogilla!
331
Gilla!
2020-08-16 13:08:05

har aple nämt nåt om utdelnigen

minnsfrån min tidiga aktie tid at det brukar arstå ikomunike denya aktiearna har rät til kupong nästaåra kupong och en gånggav det runt25%på kursen då styrelsen föreslog att dt nominalla beloppet skulle gälla fördenyem aktier obehållen utfd på de gamla mao en kraftig utdelnings höjning

per

1
Ogilla!
336
Gilla!
2020-08-16 13:13:27

ps jag tänker på fondemision nåt som skedde förr för att utöka det låsta kapitalet som gav större säkerhet för kredit givarna

nostlgi pelle

0
Ogilla!
336
Gilla!
2020-08-16 17:14:15

Det är split de gör nu, 1-4, och påverkar inte utdelningar. Innan split, utdelning för q2 är 0,82 $ per aktie. Har pendlat 0,7-0,8 per kvartal. Årlig direktavkastning helår alltså, vid nuvarande kurs, mindre än 1 %.

Momentum

0
Ogilla!
340
Gilla!
2020-08-19 23:56:03
Ladda ned

Jag skulle vilja att den bör ha satt en topp, helst idag.

Momentum

0
Ogilla!
343
Gilla!
2020-08-21 16:45:16

Tar en kortis i $AAPL om vi når 490

Kort $490,50

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
361
Gilla!
2020-08-21 16:57:41
Ladda ned

Ha ha, du hann precis före jag kom in för att lägga denna bild. ;-)

Momentum

0
Ogilla!
345
Gilla!
2020-08-21 17:01:03

Japp..samma tanke där!!

3-5% nersida siktar vi på..

0
Ogilla!
335
Gilla!
2020-08-21 17:08:49

Jag skulle tro att det blir mer i så fall, 10-15 % till slut i en 4:a ned om toppen 5 i en större 3:a.

Momentum

0
Ogilla!
350
Gilla!
2020-08-21 17:15:25

Så mkt??

Hoppas du får rätt..

Klev du på?

0
Ogilla!
333
Gilla!
2020-08-21 17:28:19

Ja, vid 487. Det är ju i så fall genom en a-b-c ned så det blir inte spikrakt.

Momentum

0
Ogilla!
342
Gilla!
2020-08-21 17:51:23
Ladda ned

Momentum

0
Ogilla!
342
Gilla!
2020-08-21 18:44:11

Det kör vi på :)

0
Ogilla!
356
Gilla!
2020-08-25 11:02:23
0
Ogilla!
322
Gilla!
2020-09-03 16:48:57

Snart så når vi mina break even :) $AAPL 490/4 122,50

Funderar på o ta en liten loss faktiskt..tror på ”buy the dip”

0
Ogilla!
308
Gilla!
2020-09-03 16:55:36

Ur korta $AAPL på 123:50..nöjd med den snedgungan

0
Ogilla!
325
Gilla!
2020-09-03 17:12:40

Jasså?!

Momentum

0
Ogilla!
317
Gilla!
2020-09-21 16:31:55

Ur sista halvan av mina säljisar vid 105 dollar!

Momentum

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.