Grupp: Huvudforum

Lång Analys Nasdaq

1
Ogilla!
12
Gilla!
2005-09-13 21:25:38
Ladda ned

Visar i stort sett det här

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-09-13 21:27:26

Själv tror jag inte det blir fel på många punkter. Ser gärna lite motbud fram till år 2007 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
5
Gilla!
2005-09-13 21:32:59

Bearmarket? I din teckning verkar trenden peka uppåt, eller hur? 

Mvh Stefano

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-09-13 21:48:03

#2 Hmmmmmmmmmmmmmmm var ja 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-09-13 21:51:52

#3 Vadå var??

I din teckning ÄR trenden upp enligt grafen. 

mvh edvin

5
Ogilla!
4
Gilla!
2005-09-13 22:04:22
Kommentaren är borttagen.
0
Ogilla!
8
Gilla!
2005-09-14 13:00:41
Ladda ned

Hehe, det hade varit kul att få ta del av vad domikanska sa, attans :-) 

Jag kände mig iallfall manad att kontra med en bild. Jag tycker iallafall att den primära trenden är upp och att hävda något annat i dagsläget vore orätt

Mvh Civ

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-09-22 09:21:50

Stödområden Nasdaq

1. 2090

2. 2050 Stängning under troligen något av målen nedan.

 

Motståndsområde Nasdaq

1. 2160 Stängning över betyder ny topp.

 

Målområde Nadaq

1. 1700

2. 1580 

3. 1350

Mvh dominikanska

Inlägget är redigerat av författaren.

1
Ogilla!
3
Gilla!
2005-09-22 11:27:24

Slanger in lite NDX analogi  http://safehaven.com/article-3814.htm

 

Mvh G.S.CRASH_2012

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-04 20:33:14
Ladda ned

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
5
Gilla!
2005-10-04 20:35:58

#9 Det är en snygg bullflag det. 

------------
Film iFokus
------------

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-04 20:46:07

#8 Jag fattar faktiskt inte hur man lägga nån större vikt vid det där. Kanske får de rätt, men handen på hjärtat, ser det inte ut mer som en avstämning av en UHS?

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-04 20:59:25

#11

Jo det ser ut som en UHS. 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-04 22:13:35

Svårt med stängning över 2160. Nu ser det däremot mörkt ut. Men huva vad segt ner det var före det lilla släppet ner vi fick idag.

Ekonomin är så illa ute i världen att vi borde inte på sikt ha råd att köpa aktier till överpriser som idag. Kapitalet behövs till nyttigare saker än lek på börsen. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-10-04 22:21:19

13

Ska vi avskaffa en fri börshandel alltså?  Låta staten ta över kanske? Du tycks fortfarande missat det här med att marknaden värderar aktier efter hur de tror de framtida vinsterna kommer bli 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-04 23:29:39

#14

Jag tror att det där sköter sig själv utan att staten lägger sig i.

 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
6
Gilla!
2005-10-04 23:38:53
Ladda ned

Det är så med TA

På exakt samma grafiken SPX daily.

Björn ser en upppekande kil,

Bull ser en "Cup and Handle" .

(själv tycker jag att index sjunga sin sista valsen av bull sången)

mvh

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-05 22:04:19

2090 nästa stöd för Nasdaq, det har gått så pass fort ner nu, så en rekyl upp därifrån är troligats. Optionerna förfaller om två veckor så utställarna bör vinna mest på att hålla kurserna uppe. Om de nu bara kan stå emot säljtrycket från andra. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-07 15:38:55

Nasdaq stängde under 2090 det visar på svaghet, även om vi får en rekyl upp så lär den inte bli långvarig. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-07 15:40:54

Min analys visar på max rekyl upp 2005 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-07 21:46:03

Stängning över eller under 2090 det är frågan för kvällen. Nasdaq har pendlat kring detta tal i stort sett hela kvällen. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-10-08 20:59:40
Ladda ned

Kortare mål 1980

Mvh dominikanska

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-11 22:33:30

Nasdaq trendar på ner i sin korrigering från uppgången sedan 2002, och därmed anser jag att en stor korrigerfas har påbörjats. Kvällens handel bekräftade motståndet 2075, och som vi kan ha på minnet i framtiden som ett starkt motstånd. Ett brott igenom där så blir det till att analysera om.

För kvällen stängde Nasdaq på 2062, mitt korta mål är fortfaramde 1980.

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-11 22:41:37

#22 Du......då är det väl dags för dig att tänka om....eller?

mvh edvin

0
Ogilla!
1
Gilla!
2005-10-11 22:45:29

#23

På vad då? 

Mvh dominikanska

2
Ogilla!
9
Gilla!
2005-10-11 22:50:53

Du är väl medveten att du håller igång andra inlägg?

Du ligger ju lång i eric ....köpte för hela pengen 28.30 och räknar i första hand att nå 28.90.......lär väl bli tufft nu när nasdaq skall riktigt ner i källaren.

 

mvh edvin

0
Ogilla!
1
Gilla!
2005-10-12 08:32:09

#25

Hoppas du är medveten om att Eric B gått mycket bättre än Nasdaq den senaste tiden. Trots att Nasdaq gått ner så har Eric B gått upp. Jag ser inget samand. Förstår inte hur du räknar. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-12 08:40:20

#26 Visst är eric stark men 28.30.....öpnnar väl på 27.70 idag så några snabba klipp till 28.90 blev det ju inte..............vad har du stoppen?

mvh edvin

1
Ogilla!
5
Gilla!
2005-10-12 08:45:53

#27

Läs tråd Ericsson här håller vi oss till Nasdaq som rubriken säger 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-13 22:17:05

Fortfarande under 2050 (se ovan) ingen rekyl upp given än. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2005-10-14 15:40:21

2075 nästa motstånd upp 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-17 16:31:17

Det kan vara så illa att inte Nasdaq orkar ända upp till 2075. Som mest just nu 2071. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-18 07:27:52
Ladda ned

Nära fritt fall nu 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-18 17:10:42

2072,19 so mest just nu, nära 2075 och vändning ner 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-19 21:02:57

2078 just nu rekylen upp ikväll normal efter ett fall. Tror inte på så mycket mer än 2078 för kvällen.  Kan bli en bister avslutning.

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
12
Gilla!
2005-10-19 21:28:35
Ladda ned

Mäktig Bullish CS-formation. (NDX) 

mvh

PS: Fibonacci & Elliott hälsar att även OMX blir fyrsiffrigt år 2005

0
Ogilla!
2
Gilla!
2005-10-21 21:47:47

Stödområde som ni ser ovan fungerar nu som ett motstånd upp (2090). Där har Nasdaq varit o vänt ner ikväll. Jag är fortfarande Bear. 

Mvh dominikanska

1
Ogilla!
17
Gilla!
2005-10-22 10:41:24

Tjena, höken här......tack för ditt meddelande, tänkte jag skulle gå igenom alla inlägg som jag kommenterat i dina inlägg för att se vad som skrivits.

Jodå allt stämmer dina "analyser" är ju helt enkelt kopior från traderinvest det är därför som du oftast ligger så fel och ändrar dig hela tiden. Samtliga nivåer är exakt efter traderinvest.

Har ännu inte sett någon analys från dig där du redovisar varför det blir si och så.

Nedan gratis dagsanalysbrev från traderinvest.

http://www.traderinvest.com/

 Indexet stängde strax ovanför dagslägsta kurs och därmed bildades en formation som indikerar att ytterligare resor ner troligen är att vänta till eftermiddagens handel. Om 2058 passeras, signaleras det för nedgång. Stöd finns vid 2042, 2025 samt vid 2010. Motstånd finns vid 2095 och vid 2125Indexet stängde strax ovanför dagslägsta kurs och därmed bildades en formation som indikerar att ytterligare resor ner troligen är att vänta till eftermiddagens handel. Om 2058 passeras, signaleras det för nedgång. Stöd finns vid 2042, 2025 samt vid 2010. Motstånd finns vid 2095 och vid 2125

mvh edvin

Inlägget är redigerat av författaren.

2
Ogilla!
0
Gilla!
2005-10-22 19:40:07

#37

He he he he.......

Bara att jag ligger före Trader Invest då. Läs #7 (se datum) så förstår du bättre. I övrigt så tycker jag att det styrker min teori om nu fler har samma åsiktsom jag har.

Fråga? Är du en oärlig person? Man brukar ju dömma andra efter sig själv. Eller så mår du bara inte bra för tillfället.

I övrigt så tycker jag dina kommentarer är onödiga, du får åndå inte ta del av mina analyser hur du än försöker. 

Mvh dominikanska

Inlägget är redigerat av författaren.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
5
Gilla!
2005-10-23 04:14:29

Jassa Mojas, du ar har ocksa och forstor for oss BJORNAR :).

#35, det enda som kommer att bli engulfed i den dar formationen ar tyvarr mer nedgang:).

Det ar en abc, x, abc, korrigering Minute 4, med fortsatt kraftig nedgang nasta vecka.

Nasdaq har fardigstallt Minute 4, av Minor 3, . . . och ar pa vag ner in he . .  :). 

Minute 5, av Minor 3, lar skava av en 15 % nastkommande 3 veckor.

Kan tyvarr inte se vad du Dominikanska grundar dina analyser pa, men de verkar stamma, har ungefar samma niva for ericsson som dig, mojligtvis ngt lagre, runt 23kr, och detta for att kronan faller som en sten, och lar traffa pa ~8.40/dollar till mitten av december, da djia skall vara nere i ca 8200. Jag ar av uppfattningen att USA styr eric kursen ?

Mvh G.S.CRASH_2012

0
Ogilla!
5
Gilla!
2005-10-23 04:17:13

#6 Trenden vande ner dar i Juli :). 

Mvh G.S.CRASH_2012

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-10-24 22:31:45

Som ni ser i #13 så var det stöd på 2160 ner.

Detta kan vi räkna med som nästa motstånd upp (2160). 

2160 är ett mycket starkt stöd däremot, så jag tror mer på en vändning några punkter under 2160.

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-11-02 18:57:50

Taket i kanal ner ligger på ca 2145, just nu står Nasdaq i 2143 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
0
Gilla!
2005-11-03 15:48:15

Läs #7

2160 nu är vi där igen. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-11-03 19:08:06

Om inte dagens gap stängs så förebådar det en MYCKET stark fortsatt rörelse enligt mitt sätt att se.

Då kan man se dagens gap som ett break-away-gap som bör följas av både runaway- och exhaustion gaps. 
Då är vi uppe och sätter ny topp också. Så vi får se om detta gap lämnas öppet eller ej.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2005-11-03 22:29:18

#44

Håller med dig. Nasdaq över 2160 ikväll o stängde på gränsen så nära. Jag tror oxå på ny topp nu, men enl. den stigande trendkanal upp så lär det inte bli med mycket. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2005-11-03 22:39:21

Det vi har sett nu de senaste dagarna sedan räntehöjningen i USA är inte förenligt med naturlagarna. Nämligen att man tar hem vinster på osäkra aktier o lägger dem i väl betalda säkra räntepapper.

Så något lurar säkert i vassen framöver. 

Snart kommer vi även att få se en negativ effekt i resultaten för börsbolagen på grund av högre räntekostnader. Det är oxå något man bör ha med i bilden.

Mvh dominikanska

1
Ogilla!
4
Gilla!
2006-01-24 19:43:30

Mönstret neråt stämmer ganska väl in på min långa analys just nu. Tog bara lite längre tid att starta upp nergången än vad som var väntat i #0 

Mvh dominikanska

1
Ogilla!
3
Gilla!
2006-02-06 20:38:24

Tycker den senaste tidens handel styrker min teori väl. 

Mvh dominikanska

1
Ogilla!
4
Gilla!
2006-02-13 21:37:19

Nasdaq är under 2245 vilket var stöd, just nu 2238.

Ser illa ut.

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-02-15 10:31:49

Domi;

 Mönstret neråt stämmer ganska väl in på min långa analys just nu. Tog bara lite längre tid att starta upp nergången än vad som var väntat

Hur kan du skriva så när du tidigare skrivit så här:

Motståndsområde Nasdaq

1. 2160 Stängning över betyder ny topp.

För övrigt har du gissat väldigt fel sedan början av av denna sträng. Det har gått upp 10 % sedan du började sia om nedgång.

1
Ogilla!
2
Gilla!
2006-02-15 18:07:20

#50

Lägg väl märke till att min analys är lång. 

Mvh dominikanska

1
Ogilla!
2
Gilla!
2006-02-15 22:28:22

passa er, optionslösen fredag 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-02-17 10:37:17
Ladda ned

nassen på två månader 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-02-17 10:51:05

#53 Riktigt snygg bullflag det!

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-02-17 10:55:06
0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-02-22 21:03:17
Ladda ned

Nu är vi där igen 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-02-28 09:15:15
Ladda ned

brejkout ... linjen i #0 är också passerad och avstämd, gäller synen fortfarande trots det? 

1
Ogilla!
5
Gilla!
2006-02-28 19:13:56

Helt enl. plan.  

Kan bli ett tung fall nu. Industrin har haft ett par goda år nu på grund av låg ränta vilket bidragit med tillväxt.

Nu väntar tvärt om, räntan går upp o troligtvis kommer vi att få se en deflation framöver.

Inte så mycket gas kvar att ge upp nu, på grund av Sveriges stora utlandsskulder så måste ränta hållas på den nivå vi ser nu eller högre för att hålla kronkursen stark. Risken är stor för att Sverige får gå i KK annars, på grund av att utlandslånen värderas mot i huvudsah US Dollar. 

ETT måste nu hög ränta för att stärka trovärdigheten för den Svenska ekonomin, vilket i sin tur på sikt kommer att bidra med lägre konsumtion o sämre tillväxt för industrin.

= BÖRSRAS

Ericsson som varit draglok de senaste åren kommer i och för sig att visa lönsamhet framöver, men bara på att ta hand om efterbörden vad det gäller system. Systemsidan som är Ericssons starkaste ben kommer troligvis att avbytas med underhåll, underhåll är inte lika unikt och där kommer fler att konkurera vilket medför prispress. Så ett RAS i Ericsson kan vi vänta oss framöver.

Men,eftersom aktiemarknaden inte är logisk så kan ingen säga när i tiden det blir.

 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-03-01 07:43:31

owkie, tack för svar. jag tajmade mitt inlägg bra =) 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-03-01 18:14:35

Min analys visar max 2312 ca. Nadaq i sin fallande trend sedan 11 jan 2006.

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-03-08 16:22:57

2260 ca just nu. Stängning under ikväll betyder vidare nergång mot 2190 ca.  

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-03-21 10:20:22
Ladda ned

tror du eric ska upp till 54kr medans nas ska ned - el har du reviderat?

konsoll nu iaf. positiv primär, svagt positive sekundär. 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-03-21 19:56:18
Ladda ned

knäcker vi området idag tro? gamla toppen tog emot. 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-03-21 20:48:32

Jag har varit på möte ikväll o kom hem nu, men jag tror fortfarande på att det här håller inte (se Eric tråd av mig), det vill säga att jag tror på en kraftig rekyl ner på senste rallyt som varit. Tänk bara om blankarna går in igen, vilka ligger nästan alla likvida idag.  

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-03-21 20:50:56

enl. mitt sätt o räkna så var det toppen vid såg på nassen ikväll eller i värsta fall några 10 tal punkter upp till. Går vi på historiken så ska börsen gå ner i tre år nu, men så illa blir det inte. Men helt klart att vi ska ner. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-03-21 20:58:15

Snygg bild rumpino  ;))

du får poäng av mig 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-03-22 08:28:54

Nasdaq ner nästa 4% från dagshögsta igår, terminerna faller, först till kvarn o säljer nu har mest att vinna. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-03-22 08:43:44

Du har inte haft många rätt sedan du började denna sträng (för ett antal månader sedan). Jag tror inte du får det nu heller. Självklart kommer rekyler ner med jämna mellanrum. Men min uppfattning är att Compen kommer bryta 2330 (och stänga över) och då vankas ytterligare 6-8% på ovansidan. Sker väl knappast idag men tror inte det dröjer alltför länge..

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-03-22 11:50:22

# 67   'Nasdaq ner nästa 4% från dagshögsta igårNasdaq ner nästa 4% från dagshögsta igår'

Hur kommer du fram till 4% ?? 

Gabriella

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-03-22 13:51:25

gabriella, jag råkade tryka på fel knapp, skall vara 2%, bra att du uppmärksammade, tack snälla. 

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-03-22 15:20:39

#70 Ingen orsak,

Gabriella 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-03-23 08:22:21

Såna här trådar är plågsamma att läsa. Varför lägga så mycket energi och tid på att försöka ha rätt inför andra och bevisa för andra att man haft rätt?

Man tjänar inga pengar för att man har rätt, inte ens om man har det.

Nåväl, ordet är fritt...

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-03-23 08:33:25

#72 Du har rätt :)

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-03-30 16:33:52

#68 Yes, ett brott uppåt har skett !

Domi, dags att revidera din långa analys ! 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-03-30 18:11:20

ikväll kom de sista 10 punkterna upp

 

 

 #65 av:
dominikanska
2006-03-21 20:50



enl. mitt sätt o räkna så var det toppen vid såg på nassen ikväll eller i värsta fall några 10 tal punkter upp till. Går vi på historiken så ska börsen gå ner i tre år nu, men så illa blir det inte. Men helt klart att vi ska ner.

Mvh dominikanska 



Mvh dominikanska

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-03-31 22:57:38
Ladda ned

Eller upp i 4 år. Inget anspråk på exakt rätt räkning, det ger sej med tiden, bara en motsatt åsikt.

Mvh moment22

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-04-02 18:24:20

#76

kan mycket väl bli så att börsen fortsätter upp, med om vi ser tillbaka så brukar börsen röra på sig upp o ner tre år i stöten.  

Mvh dominikanska

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-04-02 20:23:10
Ladda ned

#77 Inte den här!Titta en gång till! Här är det upp 26 år på raken och ner i 2.5 år!

Mvh moment22

1
Ogilla!
2
Gilla!
2006-04-03 16:56:20

Hehe, vad säger du nu, domi. Fel, fel, fel...  

1
Ogilla!
2
Gilla!
2006-05-18 09:52:33

Ja grabbar, enl min långa analys så är vi nere vid första anhalten där det förväntas bli en rekyl upp. Nasdaq var nere i går på botten i kanalgolvet upp sedan 2002.

Uppgången efter min analys av Nasdaq, gick Nasdaq mycket stark, vilket kan tyda på att en ny topp skall sätta före den verkliga sättningen ner tar vid.

Kapitalet som gått ur o fått börsen på fall står fortfarande vid sidolinjen några andra bättre än börsen finns för närvarande inte, därför är det sannolikt med att detta kapital går tillbaka med dunder o brak.

I övrigt så har inte mättnaden på produktion visat sig än, vilket skulle innebära att vi lämnar bättre tider o går in i sämmre tider. Detta är oxå en stark signal som talar till fördel för börsen ytterliggare en tid.

Men helt klart står att Nasdaq o hela börsvärlden ska ner betydligt på skalan från nuvarande nivåer på sikt.

Vad som är mest klokt för tillfället att göra överlåter jag till var och en att prata med fru fortuna om.

1
Ogilla!
3
Gilla!
2006-05-18 10:04:13

Tack för den köpsignalen....dags att inteckna huset då. 

mvh edvin

1
Ogilla!
10
Gilla!
2006-05-18 10:29:49

Löjligt inlägg,edvin. Bara för att ni tjabbar på en annan sträng behöver du inte göra bort dig som ovan. 

chinook

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-05-18 10:33:55

#82 Tycker du?......hmm...jag som redan handlat....men men som dummi säger:

 Vad som är mest klokt för tillfället att göra överlåter jag till var och en

mvh edvin

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-05-18 12:37:48

Eric B har gått ner 23% sedan toppen i år, ingen logik, strid mellan bull o bear för tillfället. Jag tror att bull går segrande ur striden. Kurs i skrivandes stund 23,40 sek. Mer än så orkar nog inte bear den här gången. 

Mvh dominikanska

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.