Grupp: Huvudforum

v26, AG-sentiment

0
Ogilla!
8
Gilla!
#0   Av: mojas » Redigera
2006-06-28 14:34:56

87:e veckan. Börsen har svårt att bestämma sig. Är AG-panelen lika velig eller?

Länk till förra veckans undersökning inkl veckosammanställning.

Veckans undersökning:

Hur kommer aktiebörsen att gå framöver? (några veckor/månader)

Välj det alternativ som just Du anser vara troligast baserat på vad som helst alltifrån ren gissning till genomarbetad analys. Alla röster är lika värdefulla.

Tack för Din medverkan! 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-28 20:30:02

Svagt bulligt vid 38 röster. En viss velighet kan spåras...... 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-06-29 10:51:20

Tittar man på datum mönstret senaste tiden så skiljer det sig. Vi ligger nu i en nergång hävdar jag. Med nergång under första 2 veckorna i månaden och sedan lite andhämtning under mitten-slutet. Detta sedan 2 månader. Det som händer i slutet på månaden är att det går upp en del pga fonderna städar för att köpa på sig de aktier som gått bättre än de andra.

 

En uppgång brukar se ut :

Upp under 2 veckor sedan nergång under 1 vecka och sedan upp sista veckan.

Sedan ska man hålla koll på vollan och volymerna förstås de avgör en hel del om  styrkan i nergången.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.