Grupp: Huvudforum

Var toppar Apple?

0
Ogilla!
396
Gilla!
2020-06-07 17:47:37
Ladda ned

Lite egen rita-gissa-spring. Iom djup 4:a i så fall så kan 5:an vara satt redan i fredags (1,618 x längden av våg 1), annars kanske den drar iväg mot 388 dollar i denna våg (2,618 x). Det skulle i så fall bli en väldigt kraftfull 5:e våg.

Momentum

0
Ogilla!
384
Gilla!
2020-06-10 23:03:55

354,77 idag.

Momentum

0
Ogilla!
379
Gilla!
2020-06-23 19:22:20

370 as we speak.

Momentum

1
Ogilla!
1
Gilla!
2020-06-23 20:07:04

Borde toppa här, säger 377 som högst

0
Ogilla!
365
Gilla!
2020-06-23 21:26:44

388 har jag ju sagt ;-.)

Momentum

0
Ogilla!
368
Gilla!
2020-06-24 23:00:42
0
Ogilla!
353
Gilla!
2020-07-04 22:29:02

,

/Greta

0
Ogilla!
382
Gilla!
2020-07-06 18:02:17

375 nu.

Momentum

0
Ogilla!
368
Gilla!
2020-07-06 18:32:02

Tyvärr inga exakta punkter tillhanda nu, men snart behövs nog en ny räkning om det jag har som våg 5 blir längre än så här.

Momentum

0
Ogilla!
364
Gilla!
2020-07-06 18:42:44

Ja, om över 375 stämmer inte räkningen längre.

Momentum

0
Ogilla!
393
Gilla!
2020-07-08 23:25:13

Ikväll 381$.

Momentum

0
Ogilla!
370
Gilla!
2020-07-09 17:58:13

Hittills 385 $ idag. Hann inte korta innan Sthlm stängde.

Momentum

0
Ogilla!
348
Gilla!
2020-07-09 18:00:54

Öppet ju. En som snodde åt sig Bear Nordnet X3 på 3.68.

Momentum

0
Ogilla!
357
Gilla!
2020-07-13 15:57:41

390 dollar, nu köpte jag några av ovanstående.

Momentum

0
Ogilla!
363
Gilla!
2020-07-15 22:46:04

Topp i måndags vid 399 och lägre topp idag vid 395. Fortsättning följer.

Momentum

0
Ogilla!
349
Gilla!
2020-07-24 13:47:58

Fortsätter ned och handlas nu 365 $ pre market.

Momentum

0
Ogilla!
362
Gilla!
2020-07-24 15:54:54
1
Ogilla!
405
Gilla!
2020-07-31 08:03:38
Ladda ned

Efter den starka rapporten blir det att rita om, men jag väntar ut fredagens rörelse. Ett fantastiskt företag med fantastiska produkter. Tittar man i chartet är det knappt längre en parabolisk uppgång, det är nästan en lodrät uppgång sedan marsbotten 2020.

Momentum

0
Ogilla!
341
Gilla!
2020-07-31 09:11:38

#17

Ja, då är det alltså snart slut på det roliga......

/Strövaren

0
Ogilla!
348
Gilla!
2020-07-31 23:53:42

#17: Och en CEO som verkar väldigt reko. Tycker han visar gång på gång att han står för något mer än bara pengar.

// Johan

Systemutvecklare på Aktieguiden

0
Ogilla!
340
Gilla!
2020-08-01 10:56:21
0
Ogilla!
347
Gilla!
2020-08-01 11:24:26
1
Ogilla!
350
Gilla!
2020-08-01 20:34:47
Ladda ned

Svårräknat, men jag tycker mycket talar för att vi är i en avslutande våg 5 sedan marsbotten 2020. Frågan är var våg 3 började? Jag gissar på att våg 5 avslutas senast vid 440 eller 460. Aktien steg brant i fredags, 10 %. Upp till mina mål är det ca 5-6 % till och med tanke på hur väl rapporten emottogs i fredags så kan vi vara där redan måndag-tisdag nästa vecka. Det skulle förvåna mig stort om inte omfattande vinsthemtagningar iscensätts mycket snart.

Momentum

0
Ogilla!
354
Gilla!
2020-08-03 16:07:58

Funderar pa att korta $AAPL pa $445..

0
Ogilla!
340
Gilla!
2020-08-03 16:26:54

Hälften vid 440 och hälften om det går till 460?

Momentum

0
Ogilla!
356
Gilla!
2020-08-03 16:32:09

Åhh, var visst på 446 redan!

Momentum

0
Ogilla!
352
Gilla!
2020-08-03 17:46:42

Hann du in på 445? Kanske var det toppen, man vet aldrig broder ;-)

Momentum

0
Ogilla!
334
Gilla!
2020-08-03 18:52:08

445,32 :)

0
Ogilla!
347
Gilla!
2020-08-06 22:21:56
Ladda ned

Milda tider, nådde närapå 460 idag...

Momentum

0
Ogilla!
455
Gilla!
2020-08-10 07:46:59

Ska försöka ta mig ur min kortning asap..med lite tur +- noll..

0
Ogilla!
350
Gilla!
2020-08-11 08:09:26

Vi får se hur det här med WeChat utvecklar sig..kanske skulle man ligga kvar i korta?

0
Ogilla!
328
Gilla!
2020-08-11 21:41:34

Mjoo, tänk vad man blir överraskad ofta. Nu 438 efter att Nassen gjort en minikollaps.

Momentum

0
Ogilla!
327
Gilla!
2020-08-13 15:28:42

Pre market 457. I princip vid mitt andraalternativ för topp, 460.

Momentum

0
Ogilla!
326
Gilla!
2020-08-16 13:08:05

har aple nämt nåt om utdelnigen

minnsfrån min tidiga aktie tid at det brukar arstå ikomunike denya aktiearna har rät til kupong nästaåra kupong och en gånggav det runt25%på kursen då styrelsen föreslog att dt nominalla beloppet skulle gälla fördenyem aktier obehållen utfd på de gamla mao en kraftig utdelnings höjning

per

1
Ogilla!
330
Gilla!
2020-08-16 13:13:27

ps jag tänker på fondemision nåt som skedde förr för att utöka det låsta kapitalet som gav större säkerhet för kredit givarna

nostlgi pelle

0
Ogilla!
330
Gilla!
2020-08-16 17:14:15

Det är split de gör nu, 1-4, och påverkar inte utdelningar. Innan split, utdelning för q2 är 0,82 $ per aktie. Har pendlat 0,7-0,8 per kvartal. Årlig direktavkastning helår alltså, vid nuvarande kurs, mindre än 1 %.

Momentum

0
Ogilla!
336
Gilla!
2020-08-19 23:56:03
Ladda ned

Jag skulle vilja att den bör ha satt en topp, helst idag.

Momentum

0
Ogilla!
338
Gilla!
2020-08-21 16:45:16

Tar en kortis i $AAPL om vi når 490

Kort $490,50

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
357
Gilla!
2020-08-21 16:57:41
Ladda ned

Ha ha, du hann precis före jag kom in för att lägga denna bild. ;-)

Momentum

0
Ogilla!
340
Gilla!
2020-08-21 17:01:03

Japp..samma tanke där!!

3-5% nersida siktar vi på..

0
Ogilla!
331
Gilla!
2020-08-21 17:08:49

Jag skulle tro att det blir mer i så fall, 10-15 % till slut i en 4:a ned om toppen 5 i en större 3:a.

Momentum

0
Ogilla!
345
Gilla!
2020-08-21 17:15:25

Så mkt??

Hoppas du får rätt..

Klev du på?

0
Ogilla!
329
Gilla!
2020-08-21 17:28:19

Ja, vid 487. Det är ju i så fall genom en a-b-c ned så det blir inte spikrakt.

Momentum

0
Ogilla!
338
Gilla!
2020-08-21 17:51:23
Ladda ned

Momentum

0
Ogilla!
337
Gilla!
2020-08-21 18:44:11

Det kör vi på :)

0
Ogilla!
352
Gilla!
2020-08-25 11:02:23
0
Ogilla!
317
Gilla!
2020-09-03 16:48:57

Snart så når vi mina break even :) $AAPL 490/4 122,50

Funderar på o ta en liten loss faktiskt..tror på ”buy the dip”

0
Ogilla!
302
Gilla!
2020-09-03 16:55:36

Ur korta $AAPL på 123:50..nöjd med den snedgungan

0
Ogilla!
318
Gilla!
2020-09-03 17:12:40

Jasså?!

Momentum

0
Ogilla!
311
Gilla!
2020-09-21 16:31:55

Ur sista halvan av mina säljisar vid 105 dollar!

Momentum

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.