Comp/Omx
En jämförelse mellan compen och omx, har tyvärr inga internals för omx
därför använder jag en indikator från compen.
Jämförelsen tycker jag man kan göra pga att omx följer compen för det är völ
inte tvärtom? ;).
Väldigt intressant undregraf i #1
Visar att vid 2 tillfällen har lägre kursen men högre botten i grafen har gett ett
klart köpläge. Med långsiktiga uppgångar på mer än ett år.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Möjlig principskiss
För närvarande
comp adv iss 63% adv vol 84%
spx adv iss 78% adv vol 84%
Inlägget är redigerat av författaren.
enl bild
lite data
comp: totalvolymen kl1900 tyder på ungefär samma slutvolym som igår
decl65%, nervolym76%
spx
decl 78%
nervolym 77%
Intressant om vi får nedgång även imorgon i USa,måste ge en schysst gapöppning ned på måndag i stockholm
?No warning can save a people determined
to grow suddenly rich.? - Lord Overstone
#0
Sitter vid fel dator så jag har inte så mycket data att tillgå men här kommer samma indikatorer som du har i #0 och #1 för omxspi. Vi befinner oss inte på riktigt samma toklåga nivåer som du har för compen dock.
/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.
Glöm bilden ovan, helt fel. Här kommer rätt.
/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.
#8 Tack Varja
senaste troliga scenario är att det inte blir någon impuls (#3) upp utan en "abc"
möjligen då en "dubbel abc" . Pga av att andra vågen är typ triangel.
Ingen vidare totalvolym igår på compen men 0,55% upp.
Ni som tror på nergång får göra som jag vänta på rekylen för den kommer
men när är frågan bara hoppas att vi passerar dagens nivå när den kommer ;)
MA5 och MA50 på nuv (köpkraft),samt SI.
MA 10 och MA15 är översålda men inga bilder här.
#9 forts
Det blev ingen triangel men dock en korrektiv formation som (b).
Känns som detta är början på ett lite längre rally såg att småbolagen nu
får köpare (klart högre omsättning) igen men det är väl så här det är i en
nedåtgående marknad.
Vid vågor mot huvudtrenden {ner ;) } så är lage cap som vänder först sedan
vågar man gå in i small cap. Ganska naturligt?
Att sedan small cap leder nedgångarna med huvudtrenden känns väl oxå
naturligt.
forts
#12
glömde skriva liten totalvolym idag (prognos)
decl 78% decl vol 88% .
Inlägget är redigerat av författaren.
Uppdatering.
gårdagen volym var inte så hög 80% av förra veckans snitt.
bredden skral 35% rädslan finns i mindre papper ,adv vol 51%
uppgången blev 0,2%.

Visa sida
Ogilla! 18
Gilla!
Här har vi det berömda SI (Summationsindex) som oxå ser ut att vara på
låga nivåer . Bilden visar ett på kort sikt ~4 år och ett lite längre sikt .
Båda baserade på (adv vol -decl vol) ratio adjusted