Grupp: Huvudforum

Comp/Omx

0
Ogilla!
22
Gilla!
#0   Av: betg » Redigera
2006-06-18 09:08:03
Ladda ned

En jämförelse mellan compen och omx, har tyvärr inga internals för omx

 därför använder jag en indikator från compen.

 Jämförelsen tycker jag man kan göra pga att omx följer compen för det är völ 

inte tvärtom?  ;).

 

 

 

0
Ogilla!
18
Gilla!
2006-06-18 13:57:44
Ladda ned

Här har vi det berömda SI (Summationsindex) som oxå ser ut att vara på

låga nivåer . Bilden visar ett på kort sikt  ~4 år och ett lite längre sikt .

 Båda baserade på (adv vol -decl vol) ratio adjusted

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-19 09:00:22

Väldigt intressant undregraf i #1

Visar att vid 2 tillfällen har lägre kursen men högre botten i grafen har gett ett

klart köpläge. Med långsiktiga uppgångar på mer än ett år.

"Lev för att lära så lär du dig att  leva"

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-06-21 17:25:19
Ladda ned

Möjlig principskiss 

För närvarande

 comp adv iss 63% adv vol 84%

 spx    adv iss 78% adv vol 84%

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-06-22 16:21:44
Ladda ned

enl bild 

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-06-22 19:21:07

lite data

comp: totalvolymen kl1900   tyder på ungefär samma slutvolym som igår   

decl65%, nervolym76%

 spx 

 decl 78%

 nervolym 77%

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-22 19:34:50

Intressant om vi får nedgång även imorgon i USa,måste ge en schysst gapöppning ned på måndag i stockholm 

?No warning can save a people determined
to grow suddenly rich.
? - Lord Overstone

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-06-22 20:04:21
Ladda ned

#0

Sitter vid fel dator så jag har inte så mycket data att tillgå men här kommer samma indikatorer som du har i #0 och #1 för omxspi. Vi befinner oss inte på riktigt samma toklåga nivåer som du har för compen dock.

/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-22 20:05:49
Ladda ned

Glöm bilden ovan, helt fel. Här kommer rätt. 

/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-06-26 20:38:00
Ladda ned

#8 Tack Varja

 senaste troliga scenario är att det inte blir någon impuls (#3) upp utan en "abc"

 möjligen då en "dubbel abc" . Pga av att andra vågen är typ triangel.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-06-29 06:40:03
Ladda ned

Ingen vidare totalvolym igår på compen men 0,55% upp.

 Ni som tror på nergång får göra som jag vänta på rekylen  för den kommer

 men när är frågan bara hoppas att vi passerar dagens nivå  när den kommer ;)

  MA5  och MA50 på nuv (köpkraft),samt SI.

  MA 10 och MA15 är översålda men inga bilder här.

 

 

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-07-01 08:05:11
Ladda ned

#9 forts

 Det blev ingen triangel men dock en korrektiv formation som (b). 

 Känns som detta är början på ett lite längre rally såg att småbolagen nu

 får köpare (klart högre omsättning) igen men det är väl så här det är i en  

 nedåtgående marknad.

 Vid vågor mot huvudtrenden {ner ;) } så är lage cap som vänder först sedan

 vågar man gå in i small cap. Ganska naturligt?

 Att sedan small cap leder nedgångarna med huvudtrenden känns väl oxå  

 naturligt.

0
Ogilla!
49
Gilla!
2006-07-05 17:59:01
Ladda ned

forts 

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-07-05 20:10:26

#12

 glömde skriva  liten totalvolym idag (prognos)

 decl  78%  decl vol 88%  .

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-07-18 07:30:29
Ladda ned

Uppdatering.

 gårdagen volym var inte så hög 80% av förra veckans snitt.

 bredden skral 35% rädslan finns i mindre papper ,adv vol 51%

 uppgången blev 0,2%.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.