Grupp: Huvudforum

Bärbar dator - Rek

0
Ogilla!
23
Gilla!
2006-07-18 10:41:47

Köpte nyligen en begagnad IBM T40 av OCTI och är så otroligt nöjd. Trots att den är begagnad så finns det inte en skråma eller annat tecken på att den är använd .

De datorer som säljs av OCTI är leasade av företag och i flera fall har de använts mkt lite eller inte alls som i mitt fall.

Service, leverans och pris ( 6700:-) gör att jag vill rekommendera de av er som funderar på att köpa en bärbar. Som kuriosa kan nämnas att när jag var hos JME och kollade på en ny ASUS i samma prisklass så sa försäljaren att kan du få en IBM T40 för samma pris så hade inte han tvekat utan tagit IBM:en!

Garanti 10 månader och fri service och support.

Så jäkla nöjd....!

www.octi.se    tel : 046-233267  eller 0703-924433

Mvh corvus corax

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-18 21:55:34

ibm out of bussiness? 

 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-07-19 08:00:19

Fick använda supporten för att kunna komma igång med det trådlösa nätverket . Satt 2 timmar med dem i telefon, hur trevliga som helst, har D-Link på huvuddatorn och det visade sig att det var en special inställning där som endast D-link har som skulle ställas om.  

Så till slut funkar nu allt och de (supporten för bärbara) kan starkt rekommenderas de oxå!

Visade sig att min dator kom från Finland - och är helt oanvänd.....!

Mvh corvus corax

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-19 11:38:00

spam.... 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-19 11:58:14

Skulle aldrig köpa en beg. bärbar dator. Som gjort för att diskarna mm skall börja strula strax efter 10 mån garanti löpt ut. Bärbara är väldigt känsliga och slits hårdare än en stationär dator som lever sitt liv under ett skrivbord. 

|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-19 14:35:21

#3 Tack steff66 för ditt intelligenta inlägg............ 

Mvh corvus corax

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-19 14:48:04

Då har du kanske haft lika mycket tur som jag otur.

Jag har tvingats skicka tillbaks 3 datorer som i princip oanvändbara. Den fjärde fungerar rätt bra men det har tagit mycken tid och irritation.

Jag har blivit bra bemött men lärdomen har varit:
aldrig mer begagnat. 

chinook

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-19 14:58:20

#6 Har du köpt privat?

Mvh corvus corax

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-19 15:03:37

Jag fick problem med min IBM bärbar data hårddisk efter 2 år. Som tur var det företagsdatan som företaget hade avtal med IBM och jag fick ny hårddisk.

Mvh Shane

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-19 16:09:06

Hos Wettergrens köper ni en bra dator för ca 6500:-

Mvh sverige

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-19 17:44:21

#7.

Nej genom Octi, liksom du.

chinook

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-19 18:03:02

DELL Inspiron 9400 - widescreen 17  - Oslagbar och rekommenderas varmt.

 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-19 18:30:31

#11 Har också en Inspiron 9400 med rubbet. Kanonskärm att titta på DVD, nätet etc.

Inget att släpa på tåget och tunnelbanan dock! Bara för de som använder resandet som ren styrketräning ;-)

"Framgång består av en mängd små segrar"

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-19 20:47:23

12.

Får du oxså känslan av att DELL har snott designen (utanpå) ifrån Apple? Och även widescreen stylen är Apple...

 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-19 22:25:02

#13 Jo, förutom att den är fulare då. Så en halvbra kopia, utseendemässigt. 

|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-19 23:12:09

9200 här, kanon skärm, skit support, sånt e livet

jo, tack snälla sossar för personal pc initiativet

det var ovanligt smart

Inlägget är redigerat av författaren.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.