Grupp: Huvudforum

OMX 3/8

0
Ogilla!
29
Gilla!
#0   Av: twa. » Redigera
2006-08-03 09:06:06

Godmorgon.

En enda sak är viktig idag, nämligen 945 c:a som är fishfasen. Det finns inte mycket mer att säga än bull ovanför och bear under.

Området ovanför 945 är visserligen positivt territorium men hela formationen ovanför har utvecklats till ett betongtak, så jag finner ingen mening med att försöka ge någon prognos om motstånd i den smeten.

Vi måste över 958 för nytt dragläge.

Summa summarum: Håll koll på 945

Mvh TWA.


0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 09:15:24

God morgon twa! Tack för dina inlägg - du kan inte delge oss någon bild på något nät?

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-03 09:21:57

Tack TWA, precis vad jag behövde nu. Det är så lätt att förhasta sig utan

"Fishnet in time". Keep up the .. osv.

mvh

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-03 09:25:30

twa, som vanligt, stort tack! Håller för övrigt med dig till fullo. När jag tittar på mina hemmagjorda charts så är det mängder av motstånd ovanför 945. Ja hela vägen upp till 980 ser det tjockt ut i mina ögon. 3:e-4:e augusti är reationsdatum om jag inte minns fel och det skulle kunna betyda en topp (antingen en som redan är satt eller kommer sättas) för vidare nedfärd därefter.

Spännande som vanligt iallafall.

Gabriella

0
Ogilla!
16
Gilla!
2006-08-03 10:00:35

Nisse 45

Ni får nog klara er utan chart, så ni med ett rent sinne kan ta till er nivåerna och jämföra dom med era egna chart. :-)

Tack för era uppmuntrande ord, det sporrar en till att fortsätta. Lägg gärna in er egen syn på OMX i denna sträng.

Även nersidan begränsas nu av ett stödområde mellan 939-35, så det är egentligen först under 935 ett mera "fritt" fall kan börja med sikte på 927 i första hand.

> 942 för lite mera positiva tongångar just nu...

Mvh TWA.


0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-03 10:19:42
Ladda ned

OK! Jag lägger en bild i kort perspektiv (15 min). Text i bilden

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 10:26:14

#5 Bra, kunde inte sagt det bättre själv .-)

Alltid kul när man med olika synsätt kan hitta gemensamma viktiga nivåer. 

Mvh TWA.


0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-03 14:13:54

twa. 14:12
Vi har väl haft en första ganska impulsiv våg ner på c:a 30p. Nu i korrektionsvåg upp som helst ska hålla sig under fishfasen (sidledes, slagig). Därefter kan det ju mycket väl komma en tredje våg ner på ytterligare minst 30p. Den vågen kan ju börja när som helst. allt under 945 så behåller jag denna tanke utan att tveka. 

Här får gärna EWT:are blanda sig i leken .-)

Mvh TWA.


0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-03 16:13:42

Slaget pågår mellan Bull o Bear! Ännu ingen omöjlighet med ytterligare uppåt mot i första hand 945-46. Kanske t o m troligt med tanke på den "spännande" statistiken i USA imorgon. Det verkar väldigt svagt med endast 38% rekyl mot måndagstoppen. Just nu är det avvakta som gäller...

MVH Nisse45 

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.