Grupp: Huvudforum

Make or Break

0
Ogilla!
49
Gilla!
2006-08-07 08:29:25
Ladda ned

I fredags hade vi en liten diskussion i chatten omvida börsen skall upp eller ned. Det är tur att det finns delade meningar, hur skulle det annars se ut?

Samtliga index (OMXS30, S&P 500, Nasdaq Comp, Dow Jones) har tunga motstånd strax ovan och det känns som vi befinner oss i ett Make or Break-läge.

Antingen passeras motstånden och man får vända kappan efter vinden och inta köppositioner.

Eller så håller motstånden och vi får se en nedgång mot stöden.

Vad som kommer att ske vet ingen. Jag har positionerat mig för nedgång då risk/rewarden blir väldigt bra. Passeras motstånden kliver jag av med liten förlust, håller motstånden så kan vinsterna bli mycket fina.

De nyckelnivåer jag ser på uppsidan är följande:

OMX ~961-967 | Dow Jones ~11 300-11 330 | Nasdaq Comp. ~2100 | S&P 500 ~1290

Se bifogad bild för linjer och sånt trams :-)


M.v.h. Us Trader

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-07 08:41:59

mycke bra analys.

 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-07 12:06:11

 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-07 12:25:25
Ladda ned

US trader, SPX likaviktat index håller med dig.

Är väl fed som kan förstöra. Smalare uppgång var i alla fall länge sen vi såg.

0
Ogilla!
22
Gilla!
2006-08-07 15:30:55
Ladda ned

en liten kompletterande bild på OMX: 

Mathias

0
Ogilla!
17
Gilla!
2006-08-07 15:45:20
Ladda ned

Tysken ser ut ungefär som svensken: 

Mathias

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.