Make or Break
I fredags hade vi en liten diskussion i chatten omvida börsen skall upp eller ned. Det är tur att det finns delade meningar, hur skulle det annars se ut?
Samtliga index (OMXS30, S&P 500, Nasdaq Comp, Dow Jones) har tunga motstånd strax ovan och det känns som vi befinner oss i ett Make or Break-läge.
Antingen passeras motstånden och man får vända kappan efter vinden och inta köppositioner.
Eller så håller motstånden och vi får se en nedgång mot stöden.
Vad som kommer att ske vet ingen. Jag har positionerat mig för nedgång då risk/rewarden blir väldigt bra. Passeras motstånden kliver jag av med liten förlust, håller motstånden så kan vinsterna bli mycket fina.
De nyckelnivåer jag ser på uppsidan är följande:
OMX ~961-967 | Dow Jones ~11 300-11 330 | Nasdaq Comp. ~2100 | S&P 500 ~1290
Se bifogad bild för linjer och sånt trams :-)
M.v.h. Us Trader
Inlägget är redigerat av författaren.
US trader, SPX likaviktat index håller med dig.
Är väl fed som kan förstöra. Smalare uppgång var i alla fall länge sen vi såg.
en liten kompletterande bild på OMX:
Mathias
Tysken ser ut ungefär som svensken:
Mathias

Visa sida
Ogilla! 4
Gilla!
mycke bra analys.