OMX
Ser ut som en rätt snygg 5:a upp. Inte säkert att den är klar, men uppgången ser impulsiv ut.
Om stödlinjen bryts får man anse att impulsen är klar. Kan då bli en rätt djup korrigering, men sen bör det bli mer upp.
Strukturellt stöd vid 1053-1055.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Den fallande motståndslinjen som förbinder AYH med toppen i april går nu vid ca 1062. Etablering över denna linje är också ett starkt tecken på att OMX har bottnat.
Viktigt läge nu mao.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Inlägget är redigerat av författaren.
Mojas! När du pratar om en djupare korrigering, hur långt ner är vi då?
Mvh again
OM IDH markerade en färdig 5:a upp så kan det bli ner till 1045 vilket är 0,618 korr av uppgången sen 1034.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
I det här läget är det ju ganska spännande.
Vi befinner oss ovanför fishfasen, men har inte riktigt lyckats penetrera den fallande trendlinjen.
Som jag ser det så får man bevaka 1050 området, en rekyl dit är fullt acceptabel i ett fortsatt bull-beteende.
Under 1050 så blir 1043 viktig (nybildad fishfas), vilket stämmer på ett ungefär med Mojas 1045 (kanske fasen ligger där någonstans imorgon.
Mvh TWA.
Jag är lite orolig nu när jag läser följande...
BÖRSEN: PESSIMISMEN BORTBLÅST, UPPGÅNG VÄNTAS FÖR VECKAN - SME (Direkt)
2006-05-08 12:33
STOCKHOLM (Direkt Premium) Stockholmsbörsens OMXS30-
index väntas stiga med 1,13 procent denna vecka (vecka 19).
Det visar den prognosenkät som SME Direkt skickat till främst
mäklarchefer och förvaltare.
Av de tillfrågade svarade åtta under måndagsförmiddagen.
Av dessa är tre positiva, tre svagt positiva och två personer
tror på oförändrad börs i veckan.
"Det har varit en fast underton de senaste veckorna och
den ser ut att fortsätta. Det är helt enkelt så enkelt att de
som ville prata ner börsen fick fel för det är de som har
pengarna som styr. Dollarn kommer dock att vara ett fortsatt
spöke", säger en kapitalförvaltare till Nyhetsbyrån Direkt och
syftar på de senaste veckornas successiva dollarförsvagning.
Han påpekar också att uppgången i olja och metaller
smittar av sig på övriga börsen.
"Tidigare tänkte man att uppgången i energipriser var
negativ för Sandvik och Atlas Copco. Nu fokuserar man på att
de får ökad efterfrågan från gruvindustrin", fortsätter
kapitalförvaltaren.
"When everyone thinks alike, everyone is likely to be wrong."
Humphrey Neill
Inlägget är redigerat av författaren.
OMX bröt stödlinjen enligt #0. Nästa stöd vid 1053-1055 vilket bör hålla ett tag åtminstone. Om under så bör man betrakta IDH som slutpunkten för en komplett 5:a upp.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
instämmer med mojas! tror att omx minst når till 1045.
Mvh Gunslinger
#8 är det nåt gartley grejs?
#9 - ja, en variant.
;)
Mvh Gunslinger
Kul med lite olika varianter, som får ungefär samma målkurs
Mvh TWA.
#11 Ja, och så finns det en livlina också. OMX i ingenmansland nu, men svängrummet blir allt mindre.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
#12 Visst skulle det optimala vara med sidledes/svagt ned idag och imorgon för att sedan bryta upp senare i veckan och sätta ny årshögsta? :)
1030 känns inte som en omöjlighet på några dagars sikt.
Mvh Pantaou
Är inte dessa rörelser av OMX rätt lika de för toppen 2000?
Bara en tanke.
#15 dom är ju annars inte helt olika de under mars-aug -04, fast i högre upplösning. rent formationsmässigt.
Mvh Gunslinger
#13 - ganska troligt scenario, särskilt om spx håll¤¤ sig över 1317, och sen vidare uppåt.
Nu blir jag osäker, ska vi fortsätta ner eller blir det vändning upp igen?
Mvh again
#19 Bild.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Tur att det finns Fisknät :-) Se bild!
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
#21...du skulle inte kunna göra den större?
Mvh seikodell
#20
;)
Mvh Gunslinger
#22 Det behövs inte, håll pekaren över bilden och klicka sedan på "utöka till normal storlek"
#24....underbart...slapp man kikaren ;)
Tackar tackar
Mvh seikodell
#23 hehe, omöjligt är det förstås inte, men 5:an enl #0 är tydlig och nedgången därefter har fått en massa överlappningar.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
#20 eftersom du har visat stor träffsäkerhet i dina analyser o enl din syn på omx så håller du fast vid en uppgång mot 150 nivån vad jag förstår. Nu till min lilla undring. MBRAB som också är väldigt duktig på nivåer uppåt o neråt visade nyligen på en ganska tydlig dubbeltopp o såna brukar ju förebåda nergångar. Är era olika syn på upp o ner endast den att tidsaspekten är kortare i ditt fall eller HAR ni så olika syn på framtiden. Jag kan inte minnas nu, om det är möjligt att din menade uppgång ligger inom ramen för hans dubbeltopp o att den nergången kommer först efter ex 153 som du nämnt som topp för en femma. Har du nån kommentar till vad jag menar? mvh.
menar naturligtvis 1153 förlåt.
#26
instämmer om femman i #0
men...
Mvh Gunslinger
rörelsen därefter...
Mvh Gunslinger
#27 Mbrab:s syn skiljer sig nog lite från min. Jag tror inte på DB:n just nu. Mitt mål är 1150-1200 vilket jag tycker stöds av Varjas analyser där det inte fanns nån divergens före toppen för några veckor sen. Å andra sidan tror jag det bli en väsentlig nedgång när väl de återstående 100-150 punkterna har klarats av.
#30 Ja, den är också möjlig. Våra räkningar skiljer sig åt en smula men resultatet blir ungefär detsamma. Skillnaden är att min inte tillåter nån ny lägre botten men det gör din. Men vi är ju överens om att det bör komma en uppgång. Frågan är bara när och från vilken nivå.
Jag sätter (b) där du har a, men inte säkert (b) är klar än. (a)-(b)-(c) blir då våg 2 nedåt (fast jag har andra digniteter)
0,618 korr vid 1058. Vi får se om det händer nåt där.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Terminen
Index
mål ?
Index
mål ?
#33 Jag föreslår att du går kort strax efter öppning ;-)
(din bild är två dar gammal)
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
#35 :-D
Mvh Pantaou
Mojas! Är det ok enl. din vågräkning om vi tar en uppsväng till, till ca. 1061 innan fortsatt nedgång?
Mvh again
Varför just 1061? Är det flaggan du sneglar på? 0,786 ligger på 1060 och det ska väl mycket till för att gå över den nivån. Själv tror jag att det ska ner till 1045 senare, men har tidigare trott att det måste korra ner till 1038(ca). Antagligen vänder det vid 1045.
Snål
Snålm 1 ! Tånkte mest på en tur upp till taket igen. Hade då fått en 123 för ev.ner igen (enl. Joe Ross). Detta sett ur ett dags-perspektiv.
Mvh again
#37 1061 verkar lite högt men det kan bli upp en kort sväng före den förväntade nedgången. Finns dock varianter som tillåter dessa nivåer, men det enklaste vore om OMX ville falla ner till 1045 nu på en gång för att få slut på harvandet.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Mojas! Skulle vilja att vi kom minst en punkt ovanför gårdagen stapel, men det verkar omöjligt!!!
Du får som du ville mojas!
Så här då kanske änna:
ja ha då var vi väl så nära 1045 som man törs komma , räcker för min del i alla fall . Antingen far vi upp då eller ner i diket FED kanske är den som avgör . Jag köper ett par köpisar 1040 för 15.50 sen får det blisom det vill. går det så går det.
härmed gjort o sagt , den som vill skratta får väl göra det imorrn iså fall.
gå¨r detta vägen är det helt o hållet MOJAS förtjänst . går det åt pipsvängen är det INTE mojas fel ,utan min egen otålighet. mvh.
#46 hehe, tack okarlgren. Har en liten säljis som jag skulle gå ur men klantade mig så den blev kvar över natten.....
Härifrån blir det bara köpisar så länge stödlinjen enl #20 håller. (Fast en intradagsperforering är tillåten). Om under stödet så avvaktar jag (och låter bli att sälja säljisen).
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Inlägget är redigerat av författaren.
Ny botten satt under 1045, och nu är det med kurs på 1037, sen återstår det att se om det räcker . Under 1034 ska och bör det inte gå.
Snål
#48 Fib 0,786 korr är vid 1040. Vänder det inte där så tror jag på ny lägre botten (under 1034).
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Mojas !
Inte för att det hör till den här strängen, men tyckte att OMX var relativt stark idag med tanke på US, Dax etc. Kan det vara så att US håller på med en shakeout och vänder upp ikväll?
Har du någon teori vart NQ100 befinner sig? Vågräkning etc.
Tacksam för svar!
Mvh morre64
#50 Morre, betr USA så undrade Roitto i en annan sträng om vi har kastat in EWT-handduken........och så är det ;-)
Finns inte en chans att se nåt vettigt just nu. Indexen drar åt olika håll (ej intradag) och även jag börjar tycka att det ser ut som nån sorts toppning, men tror ändå att det fattas nåt form av sista rallyben innan det är klart.
Lycakdes vända min korta position i morse men gick inte ur den långa förrän sent på em. Blev ändå en liten vinst totalt sett. Tror nu att OMX ska sätta en lägre botten innan det kan bli uppåt på allvar. Skulle se mycket konstigt ut om OMX redan har satt sin Major Top, men man vet aldrig.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Lägger min röst på att omxs30 sätter en botten under 1033,5. Känner mig 90%´ig på det .(Postat samma minut som mojas skrev sitt inlägg, alltså är det inget parasitkopieinlägg)
Snål
Inlägget är redigerat av författaren.
Mer än 30 dagar mellan topparna bryts trendgolvet blev det ingen ABCD, negativ divergens i MACD och Bolligerbandet har dragit ihop sig så jag tror att vi ska neråt + att jag vill neråt är handlings förlamad för tillfället hittar man en aktie där indikatorerna ger köpsignal så precis när man ska slå till kommer känslan njaä vi ska ju neråt (är inte så snabbfotad).
När det gäller blankningar njaä ska vi värkligen ner.
så just nu är man 70% likvid.
Detta är en B-päls analys därför så lätt att hitta indikatorerna.
mvh casse
#51 "Skulle se mycket konstigt ut om OMX redan har satt sin Major Top, men man vet aldrig."
Börjar det komma lite tvivel krypande? :-)
/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.
#54 Nu ska du inte va sån ;-)
I daily är det ingen fara än, men det närmar sig ett kritiskt läge. Tillfällig perforering av resp stödlinje kan tillåtas. (gårdagens stapel är ej med)
Blir nog bra det här till slut.......
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
Vändning upp vid 1028-1031 skulle se snyggt ut. Finns ett par fib.projiceringar där som sammanfaller med stödlinjerna i#55.
Sista urblåsningen idag?
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
#55 Nu tycker jag att grafen ser riktigt bra ut :-)
Mvh Pantaou
Inlägget är redigerat av författaren.
Men vad är det som drar ner indexet, ericsson har ju bara backat tioöringar och andra storviktare i omxs tycker jag inte är så mycket ner , begriper inget faktiskt.
vi börjar närma oss "kanske hit"-nivån från #8...vilken nu sammanfaller med området mojas nämnt i #56
;)
Mvh Gunslinger
En stark känsla säger att OMX laddar för en kraftig uppgång...
Sen rent tekniskt så är läget fortfarande positivt...Och det kanske bäst att invänta köpsignalerna... som kommer säkerligen att bekräfta känslan...
OMX har visat sig väldigt stark trots ericsson fall med över 20% sedan toppen...
Jag kan inte tolka denna rörelse än positivt...
Sen lägg märke att antalet artiklar som talar för ett ras a la 1987 eller 2000 ökat senaste tiden....
Kommer jag fel eller rätt...har ingen betydelse... det viktigaste att jag kommer att lära mig...om jag har tolkat dem fakta jag har tagit emot från olika håll rätt...
"When everyone thinks alike, everyone is likely to be wrong."
Humphrey Neill
Dax har korrat ett gap och är nära en 0,786. Omx har gjort det jag tidigare nämnt, att korra ner till 1037. Verkar inte omöjligt att det går upp från 1030 cirka.
Snål
Mmmm, snart dyker ett "bra" köptillfälle upp. Man vet ju inte förrän efteråt om det var bra eller inte men i alla fall :-)
Strukturen sedan starten på denna våg sedan okt-05 möter upp i krokarna. Kanalen ovanför brukar vara ett hyfsat tillfälle att känna på om det blir ngt mer upp.
Under 1015 kan vi ana ugglor i mossen och under 1005 "hjälm på".
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
#61 Apropå taxen så är den djupt oroande nu. Den paraboliska uppgången har brutits och nu ser det ut som en ED som kan vara klar. ED:ar är dock rätt svåra så det är möjligt att det fattas en uppgång. I vart fall bör det bli en rejäl rekyl innan det stooora raset sätter in, vilket kan rädda min OMX-räkning ;-)
Har dock svårt att passa in taxens ED i den stora bilden. Det fattas liksom en våg.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
jisses då.......
Jag har ett fib-kluster vid 1007-1012. Det är sista chansen för bullen för sen börjar det bli allvarliga brott av viktiga stödlinjer.
1016 nu
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
snart tresiffrigt ;-0
--Man kan aldrig nå högre än sin egen inkompetensnivå--
fritt efter;
Laurence J Peter
#62 Stängning under 1015 ser ganska illa ut alltså. Spännande "black" monday nästa vecka
?No warning can save a people determined
to grow suddenly rich.? - Lord Overstone
Ja vi landade inte bara strax under en viktig Fishnet struktur, utan precis på Mars toppen. Verkligen en spännande nästa vecka. Nästan oberoende av hur USA slutar känns det som det lär finnas en initial säljsida kvar i marknaden som bara vill ut så 1005 lär få besök under tidiga måndagen tror jag. Rejält utanför bollinger bandet samt från 21 dagars medelvärde borde ge någon form av rekyl även om vi ev. har startat en längre nedgångsamt att indexet bör skaka av sig det översålda läget det befinner sig i korta perspektivet. En snabb uppgång mot 1025 -1030är möjlig. Där kanske man kan ta nya negativa positioner om man tror på fortsatt nedgång.
?No warning can save a people determined
to grow suddenly rich.? - Lord Overstone
nasdaq kommer att vända upp .
olja på väg ner och dollar har försvagade bästa läget för americaner att köpa aktier . jag tror börsen bottnde i dag .1030-1040 möligt innan nästa nedgång
Sq9 bifogat.
MVH//GC
En sjöman ber inte om medvind, han lär sig att segla.
Jag var tvungen att lämna börsen, kom nyss hem...Och läget är lite värre nu men inte så farligt än...
Kommer imorgon eller på söndag att skriva en del tankar om jag och börsen...För det känns att jag börjar förstå mig själv...
mvh
"When everyone thinks alike, everyone is likely to be wrong."
Humphrey Neill

Visa sida
Ogilla! 15
Gilla!
OMX ser ut att konsolidera vid fib 0,618 korr av nedgången sen AYH. Etablering över 1060 är ett starkt tecken på att trenden har vänt upp.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.