Grupp: ABC

Gazprom?

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-05-19 14:57:12

vilken är vad och vart är det högst omsättning?

när jag kollar ryssland finner jag två gazp, en på micex som handlas vid 286 och en på rts som handlas vid 10.55.

sen är den även noterad i dollar(?) på nån londonbörs .. där handlas den vid $42 

förvirrande =)

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-05-19 15:15:10

#0 Ja, det ha blivit en enda röra av alltihop ;-)

Om jag förstått rätt så är det så här:

GAZP handlas i Ryssland på tre ställen

1) Micex sen jan i år enl din länk. (rubel)
2) St Petersburg sen åratal tillbaks. Finam, marknad RTS-GAZ (rubel)

Dessa två följs åt med stor precision men på MICEX är det färre spikar.

3) RTS sen jan i år (dollar)

4) Frankfurt och London i form av ADR.

5) Sen finns det nåt holdingbolag som heter Rengaz som jag tror funkar på likande sätt som Vostok Nafta. Fonderna tycks äga Rengaz istället för GAZP direkt.

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-05-19 15:19:37

oj ... där ser man .. vilken röra .. =)

men det verkar som den är högst omsatt på micex? iaf i antal aktier .. eller har jag fel? 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-05-21 22:45:59

mojas, plockar du data från finru till analyzer? 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-05-21 23:17:24
Ladda ned

#3 Jepp. Det finns en knapp "Data export" som funkar perfekt. Med rätt inställningar får man ett format som passar Analyzer direkt (lägger in filen i "Övriga index"). 

Alla ryska bolag finns där och en massa index, men för RTSI och RTS-2 hämtar jag data direkt från RTS.   

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-05-22 09:43:13

ahh sweet! tnx! 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-06 10:10:18

hur/vart följer ni gazp i realtid? har funnit denna sajt som redovisar ADR'en i realtid. gissar att det är adr'en i london? tyvärr visar den inte diffen utan enbart noteringen. 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-06 10:21:11

http://www.rts.ru/?tid=632

Nån fördröjning är det nog.

mvh

GSPBEX ska du titta på.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-07-06 10:21:45
0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-06 10:25:08

tackar. tror det är ca 15 min fördröjning hos fin rus 

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.