Grupp: Huvudforum

OMX

0
Ogilla!
15
Gilla!
2006-08-03 14:40:48
Ladda ned

Triangeln fortsätter. 

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-03 14:52:37
Ladda ned

Ja, jag hoppas ju som sagt att du får rätt då jag gick in kort vid taket i triangeln. Så min portfölj skulle inte må särskilt bra av ett utbrott upp :-)

Bifogar graf hur jag tror (och hoppas) scenariet kommer bli.

...Men lyssna inte på mig, jag är inte objektiv nånstans! :)

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-03 14:54:44

Med andra ord tror jag vi bara har börjat resan nedåt. Fast får vi se OMX stiga till 960-965 kliver jag av. 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-03 14:57:56
Ladda ned

Ett möjligt alternativ. Min enda erinran är att våg 4 blir väldigt stor i pris och tid jfrt med 2. 

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-03 14:59:27
Ladda ned

Det alternativ jag tror mest på under devisen "Keep it simple"... 

Har själv en stop på negativa positioner över 950.

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 15:21:31

#0 Va gott att se att du har båda mina alternativ.

Gör ju att man kanske har gjort något rätt. Trots att man varit borta ur gamet i 3 år. Jag har den största respekt för dina  analyser nämligen.

Och vet vilken stenkoll du har på EWT och fib.

Ha det gott.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-03 15:27:56

#5 Det ena alternativet var det ju faktiskt du som inspirerade till, steff!

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 15:29:46

Över 950 så hänvisar jag till den räkning GianCarlo föreslagit i sin sträng "OMX" från 31/7. Jag tror själv då på en rörelse till föregående mindre våg 4 vid 980.

Henrik, alias Herkules

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-03 15:43:24
Ladda ned

Har ungefär samma räkning som övriga.

Men tycker att C i våg 2 verkar ofärdig. Bör passera A vågen. När det går ner inför reaktionsdatumen som vi har nu 3-4 augusti så indikerar det att vi får en uppgång därefter.  

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-03 16:28:29

Nja men om vi nu är inne i en triangel som Herkules talar om, och vi idag hade en tillfällig topp i morse. Så har vi ju uppfyllt reaktiondatums teorin...

Eller om en större nergång startar idag. Jag är lite ovetande om teorin bakom raktiondatum. Även om man märker att perioden 13-14 och 20-23 i en månad brukar ge reaktioner. Upplys gärna mig och oss andra.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-03 16:36:37
Ladda ned

Jag ser en korrektiv rekyl idag inte impuls än så länge.

Här kommer lite nivåer. Gapet kanske ska stängas?

Så kanske vi ser en ny toppning imorgon?? Inte över senaste dock. Men stämmer då detta med reaktiondagarna?? inte vet jag.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-03 16:36:58

#8

Vad händer om vi får uppgång den 4-aug?

Mvh/ Z 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-03 16:43:17

#11

Man får givetvis se i diagrammen och om vi står 960-980 imorgon den 4 augusti har vi ju en topp och då indikeras ett fall därefter.

Vi har hittills inte sett en botten dessa dagar heller. För att kunna räkna med detta tycker jag vi ska ner mer, under 930. Sätts en botten så indikeras uppgång

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-03 16:44:09

#10 Jag har inget gap i min graf. Men jag har ju å andra sidan bara ett snik-internet-graf-program! :-) 

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-03 16:49:47

ett tredje alternativ är ju att en större rörelse startar från en konsolidering,  vid ett reaktionsdatum...

Det är ju inte alltid det finns tydliga toppar och bottnar vid reaktionsdatum. Sedan kan man väl säga att några av USA-indexen har toppläge i dessa dagar, medan andra har konsolideringslägen. 

Lika bra att avvakta morgondagens rörelse....

MVH Nisse45  

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-04 10:44:01

Som att gå i väntans tider..skall det bryta upp eller ner är det stora knäckfrågan.. 

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.