Grupp: Huvudforum

Rally

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-16 08:19:01

Från DI

 LONDON
Världens största fondförvaltare är övertygade om att konjunkturen befinner sig på toppen. I stället för att investera i aktier samlar de pengarna på hög.

mm tänk när alla dessa cash kommer in på banan...ja kan bli ruskigt rally hehehe

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 08:32:38

Har det varit hela sommaren. Redan i början av juli var det högsta nivåerna av cash sedan 11 september 01.

Dessa pengar kommer att komma in, specieltl om vi bryter 5800 på dax...

Sen kommer det lilla jobbiga bakslaget när de tar slut i september 

Mvh Corpsee

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-16 08:35:05

Så ladies and gents (hehe saknar dig tvibär)

Its rallyyyytimeeee 
 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-16 08:37:12

Jock N JOLLLLLL!!! 

Mvh Corpsee

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-16 10:49:45

men om dom har rätt då ??? 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-16 10:53:31

Då kommer de få köpa in sig på lägre kurser.  

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-16 10:55:17

;-) 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-16 10:56:47

aldur, du måste tycka jag är smart va? :-) 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-16 10:59:27

De flesta fonder har väl regler för hur mycket pengar de får låta bli att investera. Så förr eller senare måste de väl köpa? Eller har snubbarna i #0 inga sådana förhållningsregler för sin fondförvaltning??

/roitto

If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-16 11:03:56

Jag tror de får ligga hur likvida de själva vill.
Sen måste de ha marginaler för eventuella uttag men det kan iof inte vara många %. 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-16 11:07:06

Slakis, det vet du ;-) 

Faktum är att cash andelen (i alla fall bland US förvaltare) varit extremt låg det senaste året/-n, det har stigit en del nu fast är fortfarande historiskt sätt låg. Så det är attans svårt att säga vad som är "normalläge" nu.

Och den låga cash andelen är ju en reflektion av fondförvaltarnas syn på börsen. Återgår dom till samma positiva syn som tidigare lär cashandelen sjunka, men med en lite mer negativ syn så är cash andelen fortfarande låg i historiskt perspektiv och kan mycket väl öka.

 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 11:10:18

Andelen har aldrig varit så låg, o för ett tag sen var den det lägsta sen 9/11.

Det tillsammans med det enormt baissade sentimentet har historiskt sett inneburit en form av botten.

Och tro mig, ingen förvaltare vill missa en uppgång så de kommer slänga sig in i aktier, bonds är ju inget alternativ.. 

Mvh Corpsee

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-16 11:16:57

Rallylägesscenariot kan inte avskrivas nu när Mellanösternkrisen har domnat lite samt USA:s PPI-siffa var ovanligt låg när det gäller kärnan.

Om oljepriserna kommer att doppa fortsättningsvis beror mycket på hur stabil vapenvilan och hur effektiv FN-övervakningen kommer att bli i södra Libanon.

Allt talar för en fortsatt framtid mellan hopp och förtvivlan, dvs en volatil börs med skarpa överdrifter åt båda håll. Läge för den som har tid och råd på derivatmarknaden!

mvh/viotto

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-16 11:18:07

Kan inte fondförvaltare blanka eller är det bara att ligga likvid eller gå lång som gäller för dem? 

 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-16 11:22:40

Först o främst är kpi idag viktigare.(se inlägg igår för förklaring)

Sen beror det helt på vilken slags fond det är

Mvh Corpsee

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.