Grupp: Huvudforum

OMX 11/8

0
Ogilla!
15
Gilla!
2006-08-11 08:34:16
Ladda ned

Jag startar tråden, men har inte så mycket nyttigt att komma med förutom en bild som visar en gissning. Så länge vi är i detta "triangeldrama" är det nästan hopplöst att "gissa rätt".

MVH Nisse45

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-11 08:38:51

Börjar risken för ett riktigt bottennapp (780-800) under aug-okt att klinga av? 

Momentum

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-11 08:43:39
Ladda ned

#1 Den risken finns nog fortfarande, men augusti kanske blir hyfsad ändå?

Lägger en bild till i 15-minperspektiv. Också en vild gissning!

Det mesta hänger nu på hur det utvecklas i USA - det är bara att konstatera!

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-11 08:51:58
Ladda ned

Ytterligare en möjlighet kommer här.

Att uppgången till 966 den 4 juli bara var ett (a) i våg C2 och att vi nu väntar på att (c) ska bli färdigt uppåt i så fall kan vi få se en körning upp mot 990 innan våg 2 är färdigbildad.
Positivt men eftersom jag även tror att Eric ska upp till 27 i sin vändning är det i alla fall konsekvent.

Om det inte är så utan att våg C2 i OMX är klar redan den 4 juli borde det varit mer drag ner sedan 31 juli toppen för då hade ju den grymma C3 startat redan där vilket inte alls känns korrekt.
När C3 startar ska folk vara positiva och tro på nya högre toppar och att den nergång vi sett bara var ett hack i kurvan, där är vi inte riktigt nu 

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-11 08:58:20

Godmorgon.

Vädret inspirerar inte idag, så jag loggar in en liten stund.

Korven lever, skulle jag vilja säga. Denna sidledes rörelse gör ju att det nu vimlar av stöd och motståndsstrukturer i det korta perspektivet, vilket gör analysen mycket svårare än i en trendande marknad.

Det viktiga idag är väl att passera 937 och stanna däröver. Om vi tar oss över 937, så vill jag att 933 ska hålla.

De gamla nivåerna 940-42 på ovansidan för bull och 928-30 p nedsidan för bear gäller fortfarande. Dock finns det nu ett stöd precis under 928 @ 926-8, men jag räknar allt under fishnetfasen som bear territorium. Det ser tyvärr likadent ut på ovansidan där vi har ett betongtak @ 945-55 så eventuella utbrott ur denna sidledes rörelse kan bli kortvariga, vilket vi har sett prov på de senaste dagarna.

Det man vill se är ju en rörelse som tar oss ut ur tradinzonen stämmer av mot den igen och därefter får ett nytt drag bort från denna. 

Mvh TWA.


0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-11 09:04:23
Ladda ned

#3 Ofta är vågorna luddiga men ibland är dom tydliga och då får man ta fasta på det som är tydligt. Din tänkta våg 1 anser jag är en tydlig ABC uppåt. En av mina nycklar som måste passa in i den större bilden. 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-11 09:07:38

#5 Det är inte enkelt med EWT. Då skulle alla se samma sak 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-11 09:09:18

För mig är 942 en rätt viktig nivå. Om över så krånglar det till sig avsevärt, men å andra sidan är det ett lysande blankningsläge nu med mål 905-910. 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-11 09:31:52
Ladda ned

en trolig senario

se bild

MVH//GC

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-11 09:45:31

#6 Ja, det håller jag med om, men jag ser räkningen i #8 som mycket trolig. Både våg A och C är tydliga treor. Därmot är våg B lite luddig men nu pågående Våg D är tydligt korrektiv.

Finns ett par små tänkbara variationer på triangel-temat men i det stora hela skulle jag bli mycket förvånad om 961 överskrids de närmaste veckorna.  

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-11 09:51:36
Ladda ned

Det är ju "skyttegravskrig" för tillfället, så jag lägger väl in en annan möjlighet.

det är ju så kul med "Paint"....

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-11 09:53:20

mojas, ponera att vi nu når ner till nivåer strax över 900 (eller iallafall inte under 890) den närmaste tiden. Kan man då säga någonting om hur högt nästa våg sannolikt når?

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-11 10:01:51

#11 Tror det blir upp till 940 +/- några punkter men absolut ej över 961.

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-11 10:03:27

#12 Tack, mojas. Ja, nu återstår att se om vi trots allt skall över 942 (nära nu) för då gäller väl annan räkning..eller om det viker av ner här. 

Gabriella

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-11 10:13:49

#13 Om 942 överskrids så krånglar det till sig bland småvågorna men stärker bilden av en korrektiv nedgång från 961, dvs stärker det stora triangelscenariot (inkl varianterna).

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-11 10:32:24
Ladda ned

instämmer med #7, bra risk reward

"When I lose Discipline, I lose money" Mvh Gunslinger

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-11 13:30:26
Ladda ned

har inget annat för mig, så postar en update

"When I lose Discipline, I lose money" Mvh Gunslinger

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-11 15:22:16

Den gode MartinS har ett stöd på 932.61.. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 15:23:14

#17

Sörqvist? Lever han? 

---


/MM

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 15:26:52

På annan sajt.. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-11 15:35:00

jobbar han nånstans eller kör han PRIVATE? 

---


/MM

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 15:40:14

Ritar en del på VCW. 

Mvh Treehouse

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.