ELUX
Fri tolkning, men jag säger. kom å kjöp :)
Björta måste handla snus och ha en prilla redo när vi trycker 150 :-))))
:-))
Vh Björta
Elux har varit i köpmode sen vi började reka den anser jag, vinstvarningen bara sköt fram uppgången några veckor, sånt är ju svårt att veta på förhand men rekationen tycker jag är ganska tydlig, ett kort fall i aktien är oundvikligt när en sån nyhet kommer men sen har den snabbt repat sig vilket visar vart aktien egentligen är på väg.
Inlägget är redigerat av författaren.
#0,#4 Hur ser ni på ABB?
#4 Exakt. Kan fortsätta utan rekyl längre än vad man kan tro
#5 Inget favvobolag precis
Lite som med WM-data, förskjuten uppgång - en del blev tyvärr utstoppade.
--Man kan aldrig nå högre än sin egen inkompetensnivå--
fritt efter;
Laurence J Peter
#7 Har du blivit utstoppad i båda?
Nej, jag gick in i WM när andra stoppades ut.
Elux ej inne själv, men har sett till att andra snittade ned sig.
Glöm inte PEAB och Eniro, där var jag ruggigt tidigt inne ;-0
--Man kan aldrig nå högre än sin egen inkompetensnivå--
fritt efter;
Laurence J Peter
jag säger bara JC mats. där har du nåt
ju mer elux går upp ju starkare kommer den bli. Har viss aning att där finns väldigt mkt blankat i den och när karusellen är igång kan det gå snabbt
#10, kan du uppdatera mig på JC Magnus?
--Man kan aldrig nå högre än sin egen inkompetensnivå--
fritt efter;
Laurence J Peter
Den står i 68 kr.
... ja nu får det f*n i mig etablera sig över ma 204 annars... kanske utvecklingen går 180 grader ...
får hoppas att det inte är en 4:de våg som håller på attt etablera sig...utan hellre då 3.1...;O)
förhoppningsvis får vi nu en sidledes etablering över ma 204 fört att sedan skjuta fart på nya året...
... värsta fallet scenario
jag kommer avvakta ett par veckor till sedan så får jag se...
Magnus, jag lyfter på kepsen.
--Man kan aldrig nå högre än sin egen inkompetensnivå--
fritt efter;
Laurence J Peter
Har vi en "shooting star", något liten och ful dock. Kan bli en rekyl från denna bar.
Men trenden har varit grymt stark i denna, ännu högre volym idag. Fundera dock på att tajta till stoppen nu. Close < 144 ser inte bra ut.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Det beror ju lite på hur långsiktig man är också, den som köpt för att vara långsiktigt (nåt år minst) kan nog ligga kvar även om det kommer rekyl, den som spekar kortare får flytta med stopnivå tightare
#18 Självfallet så, kan mkt väl vara ett större lyft vi ser i ELUX. Mkt pekar på det, vi har sett en urblåsning med mkt pessimism uppmålat kring bolaget, balansräkningen är stark och utdelningar är väl att vänta. Kanske även uppstyckning av bolaget i vissa delar. Tekniskt fortsatt intressant efter utbrott > 144 och även #0.
Jag har för avsikt att tajta till stoppen dock, för att låsa in vinst. Vilket är det vis jag föredrar att arbeta. Fortsätter den röra sig starkt ligger jag såklart kvar.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Funderar på att gå in i Elux. Verkar vara lite delade meningar där om utvecklingen. Slakhane verkar tro på framtiden där, andra tror på en snar rekyl. Eller ?
Skulle ni föreslå att avvakta ett tag?
Intressent att höra lite synpunkter
Elux har ju gått o blivit en uppköpskandidat på senare tid
#21 Ja det också, Elux har väl en ganska attraktiv kassa som man inte har mkt nytta av annat än att dela ut. Läste något om att man in princip blir skuldfria framöver också. Själva verksamheten är ju lågavkastande och expanderar man inte inom ngt nytt område är nog bästa avkastningen för ägarna cash utdelning. I dollar, iom nedgången, ser ju tillgångarna än mer saftiga ut ;P
Snackades ju om uppköp, frågan är bara vem. Wallenbergarna, hur agerar de?
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Noterar, kortsiktig tendens, att DRS varit på hugget iaf senaste två dagarna. Rensat hela nivåer själv osv. Därtill näst största nettoköpare senaste 30 dagarna. Även GSI har varit på hugget. "Svenskarna" är mer tveksamma, ENS har förvisso köpt senaste 30 dagarna, men laddat ur mot slutet vad jag sett.
Synd inte har TOTs stats framför mig, dem är grymma.
... nu inom nästa vecka borde det komma en vägledning hur det kommern te sig framöver...
håller ma 204 i rekylen finns goda möjligheter att man får se längre tids uppgång...
håller det ej så ökar möjligheten attt mina horrorpictures börjar göra sig påminda...
kollat mot stoch så har 5.3.3 nått föregående vändningsnivåer
17.3.3 bearish crossover tenderar gå under 80% nivån
34.3.3 bearish crossover vänder nedåt men tryggt över 80% ännu
långa stoch 34 och 68. 9.9
34.9.9 är in vändningområdet om nu föregående topp från sept. upprepas
68.9.9 högre topp jämtemot septembervändning som planat ut...
MA 204 stödet finns omkring 143-44 under kommande vecka
8/12 IT reaktionsdag.
d.v.s. antingen trendvändning eller reacceleration av rådande trend kan väntas kring detta datum.
IT trenden är ju "upp", med en pågående ST korrektion.
säkrast är att avvakta några dagar (minst) efter den 8/12 för konfirmation av vad det blev av reaktionen, flera falska utbrott/ökad volla under den närmaste tiden skulle inte förvåna.
Mvh,
Avslut nere på 144 kr igen idag, att en ytterligare avstämning skylle behövas är lite svagt. Men men... Entry här med en tajt stopp verkar okej, med 150 kr i sikte för test och sedan har vi målet strax ovan 160 kr för formationen. Hyfasd Risk/Reward isf.
Slow stock inväntar buy-cross over och volymen är klen i denna nedrekyl.
Stängning < 144-143,50 kr ser jag som mkt svagt idag.
Jo, så hade vi denna: "ELECTROLUX: ALFRED BERG SÄNKER REKOMMENDATION TILL MINSKA (Direkt) 2004-12-06 13:33" // Källa: Nyhetsbyrån Direkt.
Inlägget är redigerat av författaren.
#28 Ganska skaplig dag idag, eller?
- Jodå, en snabb dip mot 144 kr sedan avslutades dagen på 145,50 kr. En del köpare som klev på mot slutet vad det verkar. Låg volym idag också.
Ett ganska intressant CandleStick idag också vad kan det signalera tro..... ?
Den bygger kop intresse tills vidare..
Där fick man så man teg ;) 142 kr har vi low på nu, synd att den stängde < 144 kr tycker jag verkligen. Det hade inte skett i tradinglandet USA ;P
Nu har vi en buy cross på stoch idag troligen. Den har rekylerat skapligt nu i vart fall. Men fibnivåer har vi på: 140,832 - 138 - 135,168 (vanliga fibrekylerna..).
Har vi sett (a) i en nedrekyl klar? (b) upp och sedan ett till sista nedställ mot 138-135 som lägst troligen. Vad tror ni?
Har ingen räkning EWT på denna dock... :(
Gör väl inget att den var nere på 142
week säger sälj enl type1-kriterierna.
tänkt (ewt)fyra, pti >35, ma'osc vid ~0, brott ur rtc. minns dock ej detaljerna kring entry/exit enl. denna metod.
#32 Nja säger jag. För utbrottets styrka så känns det fel, ganska tydligt att många reagerade på när den bröt under. Tycker utbrottet ur den specifika formationen förlorar lite signifikans när man inte får bättre drag på det, utan den rekylerar tillbaks in i formationen.
Avstämning är fint, men där skall den dra mot 150 igen.
Fast talar vi längre sikt, spelar det såklart mindre roll som du säger.
#30 Tack.
#33 Tackar rumpan.. fint.
...Inte aktuell för köp för min del, just nu tror man kan få den billigare innan julen...
bevakar HS formationen...
Scenario...nu upp till 145-146, sedan ner igenom nacklinjen med målet MA 102 eller strax därunder...
... ja nu bör hö. skuldran vara klar... dax för nedgång och inköp av lott ( S/L = 147.50)...
#36 En stoploss på mindre än 1%.
#37 Ngt liten möjligt, men den sätter man ju efter egen smak. Fruktar väl en jäkla fart om > 147,50 kanske? Men nr.8 får svara för sig, skall hålla tassarna borta...
147,00 idag, känns bra här iaf :)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
Trenden är fortfarande intakt som tidigare angivit.
... 147,50 valde jag därför att skuldran vänster toppade på 147.00
min tanke är att går elux över 147 så minskar sannolikheten för HS ...och då är jag fel ute...
den har redan gått över min tänkta topp på 146 så jag tycker att S/L ligger riktigt bra där den ligger...
#39 finna grafer på sällanköp och kapitalvaror... har i princip varit stigande sedan maj endast med smärre rekyler...
de rekyler som ändå varit har haft stor impact på elux...
När tror du nästa rekyl av dignitet kommer...?
Jag tror att den inte behöver vara så långt borta...det kommer dra ner Luxen rätt kraftigt är min gissning... såpass starkt tror jag på det så jag valt att spela på det... få se om stoppen håller...
... ser ut som det börjar hända lite saker idag..:)
fm sålde det bort stora block på 145.5 av OHM och en anna som jag glömt namnet på...CAR nettosäljer för andra dagen irad... det bådar gott för en nedgång...
dessutom handlas luxen nu under sina korta ma:s ( 9 och 17)
nästa stödnivå torde vara ma 204 vid 143.50 därefter nacklinjen... sedan kan det vara fritt fram ända ner mot 120 om det vill sig väl...
#41 Tycker mig ha sett ABC som aktivast på säljsidan de dagar Elux tappat kraftigast....
Devils-house setup på toppen här, med c:a mål på 132 kr. Men EJ utbrott ännu, < 142 kr skall den för det.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... har ingen exakt koll på vem som gör vad...iofs...
ser lovande ut iaf... men ännu inte trygg sälj på något sett...
ser ändå ut att bli hyfsad oms..stigande och det kanske inte är helt fel för hö skuldra...
Inlägget är redigerat av författaren.
148,5 nu och på G igen..
Skulle jag försökt sälja och köpa tillbaks hade jag säkert missat. En del ska man bara ha :)
Fanns det nagra som var bearish i strängen eller pratade sälj ?
#45 öhh ja
Fin julklapp =) Jag tackar och tar emot, nu ska den > 150 kr för fortsatt drag. Ev. lite trix under 150 kr sen över med drag. Luxen GAP:ar upp, hoho då är det nog jul hehe.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Tror inte den går över 150 innan nyår, men skulle den är det ju bara tacka å ta emot. 145-146 låter rimligt innan 150 dras.
#48 Ja det skulle bli en kraftfull och snygg formation om den harvade under här släppte ned som du säger och sen över. En fin "omvänd".
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Då var den över 150 kr :-)))
152 kr....måste ju säga att ibland är marknaden konstig :-)
#51 Hyfsad volym också, för att vara juletider speciellt.
Tycker säljsidan såg skrämmande tom ut där ett tag. Gubben verkar ha eld i baken, att dömma av gårdagens agerande så var det folk som speckade kring denna artikel i DN redan då.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... ja då tror jag det är säkrast att casha hem, bulls...
nja...varför?
Siktar på 200. Inte värt försöka hopapr ur för att komma in billigare. Fortsätter den tar det emot köpa på 160 eller 170, då har man ju missat själva grejen med caset.
#53 För dina shorts? ;)
Ärligt talat, det sade folk redan vid 140 osv osv... Jag sitter med några entrys i en större swing i denna. Så länge mina nivåer håller så ämnar jag hålla en bit in på Q1 2005.
Räknar iaf med större utdelningar av cash alt. verksamhet.
Så jag sitter lugnt kvar i båten. Flänga ut och in har jag lärt mig bara skapar massa minivinster! Men tack för varningen :)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
HS är körd men jag tror inte nedgången är avskriven ännu...
jag tror stenhårt på kurser runt 120...
fet kassa japp
men de måste göra något åt bolaget så det blir konkurenskraftigt...
lyckas man inte presentera en lösning som marknaden gilla så kommer domen...
skulle inte förvåna mig om man ämnar köpa tillbaka aktier istället för att göra något konstruktivt med kapitalet...
Inlägget är redigerat av författaren.
#56 Okej, då får du gärna utveckla den analysen lite mer.... och kanske tidsram.
Tror du stenhårt på det? Is your money were your mouth is?
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
hehe ok :)
Någon av oss lär ju bli bra bränd då med andra ord.
detta som är så kul med aktier, man kan ha så vitt skilda uppfattningar :-)
... #57 för att övertyga dig eller... ?..;)
# 58 japp så är det... annars skulle det inte bli rätt sparsamt med affärer....
#59 Hehe, nej jag har redan min syn klar och ligger positionerad enl. den. Men jag gillar att hitta allt som kan gör att jag har fel. Kritiserar ständigt mina possar.
Men tänkte mer på, har man sagt A får man säga B så får vi C vad D E =) Tänkte på din riktkurs 120 kr, som kanske enligt hederligt AG-maner bör motiveras. Därför vi diskuterar väl? =)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
...#60 ja nu finns en motivering hoppas den duger till dig...
vad gör dig mest kritiskt till din position i luxen...?
#61 Motivering? Har jag missat ngt nu? Ser nämligen ingen graf el. dylikt...
Vad som gör mig mest kritisk är främst fundamentala orsaker. Svagare dollar skadar ELUX, vilket lär slå igenom ännu mer nästa år. Klenare marginaler, problem med brist på möjligheter att expandera. Bolaget är i ett frustrerande läge... Så händer inget i form av vad marknaden nu vill ha (utdelningar av verksamhet, cash, flytt av produktion mm.) då plockas värderingen ned igen.
Tekniskt tycker jag chartet talar sitt tydliga språk. Två enormt starka dagar nu som sopade bort hela den tröga nedrekylen. Ser iaf att den borde klara 160 kr i denna uppvåg.
Kommer att traila upp stoppen.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Svårt att ta en sälj på dessa uppgifter - en repetition.
Den kommer att dra uppåt. Sköönt
Hoppla, blev ett litet skutt där efter nyår.. 155,50 kr. Har ett tidigt mål strax ovan 160 kr som jag tålmodigt inväntar här. Men mer finns kanske att hämta.
oja 200 riksdaler min vän.
#66 tack för upplysningen
Många köpare idag efter det fina lyft vi sett.... Men en stark säljare som sänker. CAR, även MSI ligger där.
ABC har jag sett många gånger på säljsidan också när den tankat.
#56
HS är körd men jag tror inte nedgången är avskriven ännu...
jag tror stenhårt på kurser runt 120
Vill du motivera kursen runt 120?
...#69... passar på den, låter tiden tala istället...
#70
Menar du att du slänger ut en siffra utan någon basis, for att sedan forklara det med att du låter tiden tala ?
... # japp, kan meddela att du är min förebild inom den genren..;)
#72
Knappast - forsvara istället dina uttalanden på ett professionellt sätt.
73# men..åttan e ju inte proffs...eller?'
Hur många proffs finns det?;D
Jag vill också ha motivering om varför för annars kan ni ta och skriva massa nuffror i någon annans sträng utan motiveringar. Min flickvän kan också skriva 120 kr och inte kunna något om aktier. Det är inget svårt. ;)
... UBS har sänkt sin köprekommendation för Electrolux till neutral. Riktkursen justeras ned från 160 till 150 kronor.
undras vad deras motivering är till sänkt riktkurs...?..;)
Bara att läsa motiveringen..
... #77 länk ?
Har ingen länk. Bara en pdf.
... #79 lust att lägga ut den eller är den för stor ?
Noterar att ELUXb står emot dagens fall bra... Sånt tyder på styrka. Och gillar jag något så är det relativ-styrka =)
En nyhet ute om ny kylskåpsfabrik i Ungern, inget mer vad jag kan se.
Inlägget är redigerat av författaren.
:-))))
... ser tufft ut bland nettosäljarna...tycker jag tunga namn CAR har jag stor respekt för...
dresdener som sitter på ett innehav som är minst 14 dgr gammalt... nettosäljer numer...tydligen hade de köpt färdigt vid dippen till 142...
Tyska banken tverkar tro mest på Elux..
CAr har sålt näste 100k sista 14
HoQ toksäljer tydligen
hehe, slakis...
du verkar vara den ända som tror på luxen i din firma...
#83 Och GSI som jag har stor respekt för köper och..... ;) Letar man hittar man nålar i höstacken ;)
Nedå, ska inte muppas. Men är detta något du säljer på i marknaden, eller har du några dolda kort i rockärmen nr.8 ?
... finns ju kommentare längre upp i strängen från mig...
jag avvaktar rapporten jag tror inte den kommer stössla manna direkt över elux...
dessutom undrar jag vad som kom ut av de extra styrmötena som var angående omorg av företaget...
verkar inte ha läckt ut något där... antar att det inte finns något att väsentlig info att berätta... iaf inget positivt..
#85 Bolaget är väl i en "tyst period" inför rapporten, varför skulle man läcka nu?
Positivt är det att man snabbt och bra får igång verksamheten i Östeuropa tycker jag, kanske pratade man på styrelsemötet om större utdelningar? Om att stycka av trädgårdsverksamheten?
Kanske en massa trista saker också. Who knows, vi lär få vänta med att få veta.
... jo det kan stämma att perioden har tysta inletts...
Ja kylskåp är ju inte direkt något vinstgivande inom elux... jag tror inte det kommer ge några större vinster...möjligen kan det balansera den tidigare dåliga lönsamheten...
#87 Allt är relativt ;) En liten vinst istället för en stor förlust är en förbättring. Skall bli intressant att följa om Elux kan hantera en utflyttning bra i längden också... Räknar med fler varsel vid nästa rapport.
"Electrolux, som meddelade att det har öppnat en fabrik i Ungern för tillverkning av kylskåp, handlades upp 50 öre till 151:50 kronor. "Det är konstigt att Electrolux går upp trots att Alcoa flaggade för att råvarukostnaderna kommer att fortsätta
att stiga", säger en mäklare." // Direkt.
... du den fabriken är säkert redan inprisad...
ja viss divergens finns mellan alcoa och elux sedan årsskiftet...
kan ju förklara att elux stiger på förväntningar inför kommande åtgärdspaket.
finns det minsta tveksamheter däri, när det väl kommer till kännedom, så kommer man förmodligen omgående spåra det i en reaktion på kursen...
Köp på ryktet, sälj på....
Du vet =)
... hehe en klassiker...
hoppas ni hinner sälja innan det drar ner...
kan gå snabbt med de förväntningar underbyggt kursen..
tsunami;O))
Ligger lugnt kvar med S/L:en :) Ska mkt till för att det skall bli torsk på denna, isf ska det GAP:a under stoppen.
Du verkar väldigt säker, hoppas för din skull du blankar också. Ingen idé att dribbla puckar här, bättre låta avgörande fällas i marknaden. =)
Inlägget är redigerat av författaren.
... vad har du stoppen på ?
#93 Vadå, ska du köra den? ;))
... undrar bara...
kanske en hemlighet ?...;O))
... #92 mycket snack liten verkstad...;)
#96 Vad menar du? Jag ligger köpt sedan ett tag tillbaks och känner mig lugn so far =)
Hur är det med din egen verkstad? Hur många har du blankat nu, is your money were your mouth is?
... stoppen är den hemlig..:?
#98 Som jag ser det är det väl inget offentlighetskrav på sådant i Sverige?
Handlar du något själv eller pratar du bara om andras positioner? ;)
Stigande kanalgolv precis här, men kan tänka mig överdrifter också så 144 kr senast skall den vända. De senaste 13 dags barsen är en rekyl ser jag det som, en vimpel dessutom.
Så > 150 c:a och vi har en fortsättning på upp-moven.
#98 #99 En graf med mina tankar just nu också.
Nu nr.8 får du väl ändå presentera din syn också, när/om du blankat/blankar. Eller skall du bara kommentera andra i strängen?
=) Jag kan ha fel och då flyger jag ur marknaden utan den vinst jag tänkt mig. Har hänt förr, händer igen.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
...# 100 finns ju redan i strängen...läs igen...;O)
#101 Vadå den där HS:en som sprack? Ser inget mer från dig, hänvisa gärna mer exakt. Tänkte väl att när jag klär av mig offentligt här så kunde du hålla mig i hand :) Har du ingen graf att lägga ut menar du?
#102 Stöd att ha med, ser vettigt ut. Tackar.
... #103 skärp dig...
#104 Vad? Jag ögnade igenom drygt 100 inläggen här och hittade den grafen med HS:en från dig... kunde du inte bara säga vilket inlägg du menar? Ser inga grafer.
Bara någon liten notis om att den skall ned och att CAR säljer. EDIT: Hittade någon upp vid #14 #15 nu.... Men det är flera scenarion.
Vilket av dem vågar du försvara i marknaden? =) Prata går ju......
Inlägget är redigerat av författaren.
...#105... vågar...;o)
vågar du säga var du har din stopp...?
#106 Lade jag inte ut fågelfröna tillräckligt tätt? ;P Öppnade du inte grafen eller?!
Ge dig själv. Du utkräver alla detaljer av mig och själv snicksnackar du en massa men säger intet om du själv tar position efter ditt snack eller bara snicksnackar.
|StRY| Trött på att tugga andras mat.
Inlägget är redigerat av författaren.
... missade grafen... du har lagt den på en bra nivå...
#108 Puh, där trillade poletten i ;)) Hehe. Ingen gör mig galen som du, vi hade ju våra duster förr.... vet inte vad men något är det :P
Ta inte illa upp, jag kokar över ibland.... Nu då, när shortar du och S/L för ned-scenariot? Har du lust att dela med det?
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
... ditt temprament är din värsta motståndare..;O))
#110 No shit Sherlock :)
Så nu ska vi inte skriva sönder strängen mer. Inväntar istället din update graf med short entry osv. :)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
sluta kivas pojkar :)
... offf,,, vilken volym det var idag...;O))
Ska jag tolka det som att du tror den ska krascha nu iom dagens handel?
tycker du inte att det är en bra volym...?
Jo har väl inte sagt nåt om att det inte är hög volym.
Men svara på min fråga.
... krascha vad menar du med det...?
#116 slakhane, kan du bekräfta om SHB har en neg syn ute på ELUX? Läste om det tidigare och deras action idag verkar bekräfta.... Andra storsäljaren idag UBS har ju sagt sitt : "ELECTROLUX: UBS SÄNKER TILL NEUTRAL (Direkt)
2005-01-10 08:22"
#117 Din riktkurs på 50 kr i #15 ... worst case jag vet, men ändå =)
Inlägget är redigerat av författaren.
... #116 och #118 mitt mål är ju omkring 120... har inte det framgått...?
jag har en område mellan 116,50-126,50 som jag har som optimalt målområde... troligen närmare 126 än 116...är min gissning...
inget säkert givetvis... sådana garantier kan jag inte lämna med mitt bearish sentiment...;O)
låter tiden tala...
#119 Is your money were your mouth is?
Isf är det bara att säga grattis till en fin inledning på positionen, fin short dag.
En sak är säker en av oss får fel, jag stoppar ut eller du. Hehe.
... skrev ju redan då luxen nådde 152 att det var dax att casha ut... var visst den 21 dec...förmodligen ingen som lyssnade på det...
Elux steg ju 3-4 spänn därefter... en uppgång som kanske blev lite onödig att vara med på, så här med facit påhand...fin entry för den som är bullish till pappret hade det dock blivit ...
#121 Ja nån gång får du väl rätt när du skriker sälj hela tiden. Vid 145 kr sa du sälj också... (#36).
Vart är din S/L nu då? Om du har en...
... du ska veta att jag varit bullig till elux, tidigare
förresten vad får du det ifrån att jag skriker sälj hela tiden... jag tycker att det talar mer för din egen osäkerhet i den position som du äger att jag skriker SÄLJ...
jag har en annan marknadsuppfattning om elux än den du har...det är allt...
har för mig att det finns en sträng som slakis skev i höstas där jag angett min bulliga syn på luxen...
har ingen faktisk stopp eftersom jag ju utgår från mitt huvudscenario som mer följer datum och tradingdagar...( be mig nu för tusan inte redovisa det här och nu, du får leta dig fram i de strängar jag skrivit ...)
Inlägget är redigerat av författaren.
#123 Nej ingen osäkerhet där, brister stoppen så gör den. Har hänt många gånger förr.
Det som störde mig var att du bara sitter och slänger ur dig små självsäkra påståenden som du inte backar upp. Samma sak som andra reagerade på ovan, men att få ett bra svar är väl att hoppas på för mycket där...
Ja du har en annan marknadsuppfattning, men av mig vill du ha position, S/L-nivå mm. Men själv pratar du runt din egen position som katten runt het gröt.
Men tack nu vet jag, du är short i marknaden utan S/L. Bara det jag ville veta, var de så svårt? Kan vara bra for the records sen.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... spänn av nu...hetsporre...;O))
förstå att du inte kommer någonvart med en attityd som du ibland kör...
i slutänden är det allt jag själv som bestämmer över vad jag vill delge andra och vad jag vill svara på...antar att det är samma sak för dig
#125 Japp, men när du gnager på om S/L, "vad gör dig mest kritiskt till din position i luxen...?" osv osv. Ja då svarar jag väl till slut.....
Men det slutar jag med. Kan inte du säga vad du har för position när du nästan utkrävt min och därtill är stensäker på 120 kr... trodde man delade med sig ömsesidigt här?
Nåväl. Du är stensäker så du borde ligga stenhårt short, annars snick-snackar (akademisk trading?) du bara. Simple as that. Kan man inte backa upp en syn med att riskera sina egna riktiga pengar i marknaden, då är det värt luft.
Inlägget är redigerat av författaren.
... jag visar min om du visar din, va...;O))
att jag är stensäker i mitt ställningstagande verkar det trigga dina dåliga sidor... du ser mig ju som motståndare...det är inte mitt problem,
vda vill du egentligen...? vill du övertyga mig så pass mycket att du har rätt och jag har fel att det slår sig på ditt eget mående...?isf är det ditt problem absolut inte mitt,
kan du inte acceptera av vi har avvikande åsikt om ett bolag så är det ju ditt problem, inte mitt...
notera en sak... Du kan inte avkräva mig ett skit i slutänden bara att acceptera vad jag skriver och inte leka bror duktig hela tiden...
eod...
#127 Undrar vem som leker "bror duktig" här egentligen... Den som tydligt motiverar sin syn och dessutom talar om att man agerar/t på denna på riktigt i marknaden + anger planer på framtida agerande i form av S/L-nivå.
Eller den som slänger ur sig ett par snabba rader och sedan utfrågar övriga deltagare på detaljer om deras analys, deras positioner osv. Utan att själv utveckla sin syn vidare på förfrågan eller för den delen ens tala om det enbart är munväder eller riktigt agerande på denna syn.
Tycker du isf kan starta en egen sträng där du enbart skriver : "ELUX ska ned. Så är det.", så får vi se hur givande det är för diskussionsforumet.
------
Är väl ingen hemlighet att vi alla talar för vår övertygelse och debatterar olika marknadssyn, vad trodde du annars? Jag kan lugnt acceptera din syn, tänker mig inte dig som någon motståndare. Jag köper gärna dina lånade aktier :) Hehe.
Få det inte till att jag är sur på din marknadssyn, jag är trött på ha, ha, ha och ha men inte ge så värst mkt.
EOD.
// stry
Inlägget är redigerat av författaren.
... säger ingenting... bara leeeer...;O)))
#129 Du ska tro att jag också ler ;)
Inlägget är redigerat av författaren.
Förresten kan ni två SLUTA med att skriva EOD. Jag får dåliga vibbar av det.
Begrips?
... LG och Home Depot avtal om vitvaror...
luxen säljer inget via Home Depot...
Home depot anses väl vara en av världens största varukedjor vad jag förstått...?
kan ju vara en orsak till den snabba nedgången för luxen sista dagarna...
Lär vara
men överreaktion skulle jag tro
... ryker nog ett antal stoppar nu...
om det är en överreaktion tror jag inte den är slut ännu...
visar sig om några dagar vad det är för reaktion egentligen...
en sak verkar stämma iaf... volymen tilltar efter pressmeddelandet...
Inlägget är redigerat av författaren.
#132 Home Depos fokus är väl byggvaror? Eller har jag hört fel, hmm.
Bra för LG, knappast bra för Elux dock.
Inlägget är redigerat av författaren.
... Home Depot Inc. The Group's principal activity is to sell assortment of building materials, home improvement and lawn and garden products. The Group also sells products and services primarily for design and renovation projects such as kitchen and bathroom cabinetry, tiles, flooring and lighting fixtures. The operations are carried out through 1,826 stores in the United States, Canada and South America. The Group operates 1,754 Home Depot stores, 54 EXPO Design Center stores, 11 The Home Depot Landscape supply stores, 5 Home Depot supply stores and 2 Home Depot Floor stores. Home Depot stores markets building materials, home improvement supplies and lawn and garden products. EXPO Design Center stores offer interior design products and installation services. The Group caters to three customer groups, do-it-yourself, do-it-for-me and professional customers. The products include building materials, lumber and millwork, plumbing, electrical and kitchen, flooring and wall coverings.
Uj, svaga dagar i rad nu. Oroande att inte bullsen kliver på i denna nedgång...
Min syn i dagsläget, utstoppningen är inte långt borta... 138 kr ser jag som något av "sista utpost". 134-35 och sen 126 igen. Håller 142 kr ser den okej ut fortfarande dock. Stochen talar om vändning i krokarna, kort sikt iaf. MACD ger mer nedsida på lite längre sikt. De små ljusblåa linjerna är fib ret:s.
Men nu ska jag inte springa händelserna i förväg :) Har hänt förr, låter stoppen tala om jag ska ut eller ej.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
#137 Skönt man varit med nån gång för när det bränner till iaf, så man inte blev urlurad här på IDL idag :P Vände vid stödet, förmodligen en del short-cover här innan helgen anar jag.
Dagens candle kan bli en ganska bullish historia, hammer. Men ännu är inte detta över, får fundera på att flytta upp stoppen nu och ev hoppa av på upprekylen nu.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
#138 Lätt göra bort sig om man är för kortsiktig i ett tänkt longplay ;)
#139 Sant, det har man ju upplevt bittert förr. Men går traden emot ursprungliga tanken så är det skönt att ha en "du har fel"-signal att gå på =)
Lurar lite på om inte en flackare kanal håller på att bildas, återkommer till den sen.
Trevlig helg! (Som sagt short covering going on nu.... Inte samma sak som att bullsen är tillbaks med kraft dock.)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.
#139
Lätt göra bort sig om man är för kortsiktig i ett tänkt longplay
Har du erfarenhet ifran en clinch tävling en gång i tiden ?
haha nej vad var det? ;)
#142
Ibland maste man ocksa ha lite kul. Men nog var tålamods faktorn en viktig ingrediens då det begav sig. Cool heads prevail brukar man säga.
Happy trading.
#134 nr.8
Verkar som jag hade rätt med att det var en överreaktion.
...Slakis...
tycker det är finns massor med osäkerhet inbyggt i aktiekursen...
idag kom ju prudential med en possitiv analys till luxen...därav kursökningen, tror jag...
jag är fortsatt negativ...
#145 Tror iofs att detta hade stor inverkan i dag :
"ELECTROLUX: STIGER PÅ STARKA AHAM-SIFFROR (Direkt)
2005-01-19 10:11
STOCKHOLM (Direkt) Electrolux var näst mest omsatt i den tidiga onsdagshandeln på Stockholmsbörsen och noterades vid 10-tiden 1 krona högre på 148. Orsaken är de starka siffror om vitvaruleveranserna i december i USA som kom i form av branschorganisationens AHAM:s månadsrapport på tisdagskvällen. Leveransen av de sex kärnvitvarorna steg med 17,1 procent i december, enligt uppgifter till Nyhetsbyrån Direkt. "Det är otroligt starkt, en tredubbling mot vad vi har sett de senaste månader där tillväxten i snitt har legat på
cirka 6 procent........""
---------
Dessutom går rykten om ett extrainsatt styrelsemöte just idag, men det kanske slakhane kan fylla i mer på om han hört något?
----------
Ännu inte över 152 kr, så vi kossor får allt vänta lite till på ett säkrare grönbete :P
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... tror de i ledningen är rejält oroliga för styckning av bolaget... Gradell snackas det om och G Dougals kan ha räv bakom örat.
storägare/institutioner vill ha besked om framtiden...snarast. Jag tror inte de nöjer sig med några halvdana åtgärdspaket..klar linje skall det vara...
Hedgefonderna ligger fortfarande blankade i bolaget... vilen nivå de ger upp på verkar finnas ett antal gissningar om... smärtgränsen är ännu inte nådd tror jag...
Nu snckar jag om felreaktionen på LGgrejen. Den var överdriven vilket jag sa. Verkligheten visade sig att det var överdriven rörelse på det
... möjligt att så var...
för min del tycker jag kursspegligen i luxen påvisar att osäkerheten kvarstår...
den doppade ju ner till 141 ochär i 149 nu. Studsen har varit skarp medans börsen gått i sidled. Det kan du inte kalla möjligt. Är ju fakta att de som sålde på nyheten övereagerade, då för stunden.
... de som varit mer tongivande på säljsidan fortsätter att sälja... shb, car,msi (som tom. ökat )
hur förklaras det...
kan det ha varit en överreaktion som speglar osäkerhet bland de som ändå vill se possitivt på luxen...?
... vad hände...?
... kon vände..;O)
finns nu en nacklinje omkring 141
om under så kan det vara hus på G... riktkurs 126...
... bild
... vare nyheten om maytag skall upphöra försäljningen i eget namn på vitvaror via best buy som fick sådant genomsklag på kursen i luxen...
om så fallet... då kan man lugnt konstatera att många traders som är bulliga på lux är otroligt spända...
Det som sker nu har ju inget med det vi disskuterade 13:e januari.
Jag disskuterar om det var överreaktion eller ej på LG-grejen.
#154 Du testar andra gången gilt på HS alltså.
... #156 tycker det är att tillrättalägga om man skall avgränsa sin bedömning så snävt... vad säger att toppen på 149 som vi såg idag signalerar på överreaktionen...
kollar du closekurser får man en helt annan bild...där kan jag tycka att många handlat på att det var en överreaktion men kursen vill inte utvecklas i önskvärdriktning, utan ser mer ut som en bulltrap...som motvikt till vad du anser...
#154 jag testar ingenting utan jag påvisar en möjlig formation som kan vara på kommande... tycker du att det är fel...?
1. Jag tycker man kan dra slutsatsen att det var överreaktion iom den gjorde en tydlig V rörelse upp.
2. Nej det ska manväl ha i beredskap, men är själv fortsatt bullish till den.
... #159 du kan ha rätt...inget snack om det...
allting sitter i betraktarens ögon...;O)
rättar lite...
lite mer sannolikt känns det dock med uppgången som verkat komma av sig... för mig....
stor volym idag och en close på dagslägsta...
kan ju vara en överreaktion...eller kanske en befräftelse på den osäkerheten som verkar finnas runt elux... visar sig när mer fakta kommer från styret...
Inlägget är redigerat av författaren.
... hållt emot bra idag... till hyfsad oms.
Ja påminner det inte om sist då vi hade en potentiell HS, men nu har vi en ännu större variant. Skulle det upprepas skulle det såfall bli bra sprutt på han uppåt.
jaja vi får se hur han går :)
ok det funkar att skriva
Inlägget är redigerat av författaren.
Var ju satan vad den sticker.
Nu pajjar den sin omvända huvudskuldra igen.
Inga nyheter vad jag kan se.
såhär
det blev fel bild...denna menade jag
Snyggt Beta ELUX har mot index (OMX) :)) I går höll den emot enormt bra som nr.8 påpekade och idag när börsen smårekylerar lite så åker den rally på bra volym.
Något jag kalkylerat med innan rapport är "speck" på något bra, typ avstyckning extra utdelning mm. Kanske uppstår ett fint läge att kliva av redan innan, buy the rumours and sell the news......
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
#168 Möjlig påverkan... men så mkt? Nåja, tror det är mkt speck-cap som vill vara med. Uppstyckning, utdelning av bolag, extra cash utdelningar mm. Sitter inte med några bra grafer här men har för mig jag skrivit > 152 kr som viktig nivå som bevis på BULL-styrka.
Utlänningar på köpsidan.....
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... En stängning över 149 måste nog betraktas som positiv...
på säljsidan kan jag notera att shb verkar vara klara för tillfället...
msi och car har ännu inte lagt av... UBS som ändå är nettoköpare under 30 dagarsperioden verkar ha börjat sälja av i större takt nu...
#153
finns nu en nacklinje omkring 141
om under så kan det vara hus på G... riktkurs 126...
Kan du forklara det här med att motivera en kurs som nu (126Kr), emot att inte motivera samma aktie instrument med liknande kurs vid 120Kr ?
Vad är det jag missar att forsta din rationalitet.
... #171 om du vill söka rationallitet så bör du söka dig till annat än börskurser...
#172
Det ar inte borskursernas rationalitet jag efterlyser, utan din. Ar fragan oklar i #171 ?
...är du rationell.. . som pro ?
har ett spann som ligger mellan 116-126 närmare 126 än 116... skrev jag tidigare i strängen..#119
126 var en möjlighet att nå mitt spann som jag ville påvisa...capice ?
Inlägget är redigerat av författaren.
#174
har ett spann som ligger mellan 116-126 närmare 126 än 116... skrev jag tidigare i strängen..#119
I #56 tror du "stenhårt" på 120 heter det - nar jag efterlyser motivationen till detta sa svarar du : "passar på den, låter tiden tala istället".
Nar du sen skriver (#153) att du har 126 kr som kurs-omrade p g a av en H&S, da motiverar du dina siffror.
Alltsa, vilken rationalitet ar det som skiljer att motivera kursen 126 Kr till skillnad av 120 Kr ?
Att du nu anger ett "spann-omrade" forklarar inte orsaken till att du ej motiverarde kursen 120 kr vid forfragan i #69.
... tyvärrr kan inte ange tydligare än jag gjort...
du får faktiskt nöja dig med det...;O))
#176
tyvärrr kan inte ange tydligare än jag gjort
Det du anger har ingen avgorande betydelse till orsaken med olika rationaliteter som motiverar en kurs.
... har jag påstått något sådat...?
#178
Ja vad avser du med att ange att du har ett "spann omrade" mellan 116-126 ?
Hur forklarar det den rationella skillnaden med att motivera en kurs (126) och inte en annan (120) - spannet, sa vitt jag ser, fanns inte innan forfragan i #69.
Bäste Herr JätteViktig. Jag måste säga att jag inte riktigt förstår din våldsamma motvilja mot att använda spann-områden som målkurser. Men det är klart - du är ju så duktig och proffsig och erfaren så att du kan ge målkurser på öret när. Det behövs ju inga spannområden då inte!
Mathias
... 116-126 närmare 126 är 116 har jag sagt tycker jag rimmar väl med min snabba kommentar på stensäker på 120...
om vi nu skall ägna oss åt hårkliverier så tror jag vi glider ifrån själva ämnet...
tillför något vettigt till strängen själv istället... kanske du kan uppdatera grafen som du lagt ut vid tre tillfällen..så kan man kika lite vad som hänt...
#180
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår din våldsamma motvilja mot att använda spann-områden som målkurser.
Orsaken till att du inte forstar den rationella efterlysningen ifran min sida ar sannolikt p g a du inte last noggrannt vad som diskuterats - det handlar inte om att inte kunna anvanda ett spann-omrade - las om. Och forstar du fortfarnade inte, las om igen.
#181
om vi nu skall ägna oss åt hårkliverier så tror jag vi glider ifrån själva ämnet...
Inte nodvandigtvis. Det finns val en del som inte laser noga och bryr sig direkt hur man rationaliserar en viss niva. Tyvarr ar jag inte en av dem. Jag ar mer intresserad av vad som skiljer den rationella forklaringen mellan tva kurser, i det har fallet 120 kr och 126 kr.
tillför något vettigt till strängen själv istället
Det har jag redan gjort konsistent. Ovanstaende inlagg kvarstar for tillfallet.
... du är rolig du...;O)
... LG-effekten
"Enligt CSFB räknar marknaden med att priserna kommer att stiga med omkring 2-3 procent i år, att jämföra med nedgångar med 3 procent under de senaste åren. Trots den positiva reaktionen på LG:s kommentarer, är CSFB fortsatt skeptisk när det gäller industrins förmåga att höja priserna. CSFB upprepar underperform på Electrolux."
tydligen inte bara jag som är skeptisk...verkar finna vissa pro:s som är av samma åsikt...
#185
Fundamental eller teknisk?
... #fråga dem...
#187
Jag fragar dig - det ar du som pastar.
... #188 hehe... du ger dig inte du skall ha dit mig... ;O)
frågan är så jäkla amatörmässigt ställd så jag undlåter
mig inte ens att bemöta den...
skärp dig !
#189
Du kanske missuppfattade vad jag skrev - jag fragar dig eftersom det ar du som paste (klipper). Vad ar mening med att paste ett klipp utan att veta om det ror sig om en fundamental eller tekniskt opinion ?
... självklart är det baserat på teknisk analys... fattar inte att du inte vet det som ju är ett pro...
#191
självklart är det baserat på teknisk analys
1. Om det ar en sjalvklarhet att det ar tekniskt baserat i klippet fran CSFB, varfor svarar du inte pa fragan stalld i #186 utan hanvisar att jag skall fraga CSFB om saken ?
2. Kan du visa exakt var i opinion ifran CSFB som ar baserat pa TA ? (Hittar inte riktigt det argumentet)
... #192 tänkte du litar mer på dem från CSFB de är ju en grupp som du borde kunna lita på...
di snackar ju om år och procent och priser... positiv reaktion... måste ju ha med någon form av gap att göra... kanske ett runninggap på grafen, som genomlyser den procentuella utvecklingen YbY ...utvecklingen har hållit sig konstant över stödet och förväntas efter en längre tids konsoldering nu bryta ner... för elux...
bättre än så kan jag inte ;O)))
#193
tänkte du litar mer på dem från CSFB
Handlar inte om att lita pa nan i det har fallet. Utan att det ar du som paste och da fragar jag dig direkt.
di snackar ju om år och procent och priser... positiv reaktion... måste ju ha med någon form av gap att göra
Procent och priser star det i CSFB, men det betyder inte att det ror sig om TA. Vad CSFB talar mer om i klarhet ar industrins (vitvaror) formaga att hoja priserna, och det handlar om FA. Artikeln som du klippt ar 99.9% sannolikt FA, och inte TA.
... ahaaa...
hade jag ingen aaaaning om...
var det så viktigt att fråga mig... du hade ju din åsikt klar redan...eller var du osäker...?
Inlägget är redigerat av författaren.
195
Vad ar mening med a klippa FA opinion i en strang som handlar om TA for Elux ?
... hehe...
vem har sagt att det är en TA-sträng...
hittade du på det nu för att få tjafsa vidare...?
#197
Tycker du det ar tjafs om jag efterlyser en rationalitet pa dina kurser?
Om du vill stodja dig med FA ifran andra opinioner sa far du val gora det. Bara det rationaliseras.
japp tycker du tjafsar mest...
oki i ärlighetens namn glänser det till ibland om dig, men mest är det nog tjafs du ägnar din tid åt på AG...
199
Det där du kallar tjafs kallar jag att for att lasa noga hur du rationaliserar dina kurser. Skillnaden ar att jag efterlyser rationalitet medans andra kanske inte gor det - Vidare har jag tittat hur du drar trendlinjer och betraktar en sidvis rorelse. Du t ex betraktar en rorelse som sidleds trots att rorelsen indikerar som nedgaende. Om du inte har for vana att ngn efterlyser eller ifragasatter det du anger eller hanvisar till, sa kanske man kan se det som tjafs. Men har man en vana att aterge en viss rationalitet, och inte typen av - "passar pa den, tiden far avgora", sa ar det battre.
Nu nar ELUX ligger kring 151 kr, vilken rationalitet finns det for att du skall hanvisa till 116 - 126 kr ?
Inlägget är redigerat av författaren.
... du får nöja dig med de nivåer som jag angett, är jag tydlig på den punkten ?
hänvisar dig åter till ruta #181...;)
du får nöja dig med de nivåer som jag angett, är jag tydlig på den punkten
Jag tar det igen : Det ar inte nivaerna per se det ar fragan om, utan vilken rationalitet som motiverar 116-126 nar ELUX noterar 151.
...Speciellt utvalda - yrkes hemlighet...;O)))
Inlägget är redigerat av författaren.
... 2005-01-28
Electrolux: Lehman håller fast vid undervikt
Lehman Brothers upprepar rekommendationen undervikt för
vitvarutillverkaren Electrolux
Kursmålet för Electrolux ligger på 125 kronor.
sicka sopor :-)
Är ju inte så konstigt de gör så. Kolla brokerstatt sen två år tillbaka så ser du att de är snorkorta i den.
... är du kvar i luxen eller har börjat sälja den ?...;O)
Jag borde vara kvar för jag har ju mål 200kr
... är´nte du på CSA ...?
buyyyy and hoooold elux
#209 ja
Fiskar på 142-144 om den kommer dit idag som dagstrades. Går det så går det.
... lycka till...
Konkurenten Maytag mkt sämre än väntat resultat + skriver ned prognosen för 2005.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
merci
... Maytag sänker sin vinstprognos för helåret 2005
Maytag redovisar ett resultat på 0:08 dollar per aktie exklusive engångskostnader ...Analytikernas snittprognos låg på 0:17 dollar per aktier exklusive engångsposter
sorry...såg inte atyt stry redan varit här...
Inlägget är redigerat av författaren.
mm...den var dålig. frågan är hur mkt elux ska straffas för det. Knepigt. Men kör på att stödet 142-144 ska hålla.
... vinstvarningen kan bli riktigt farlig...
hur mycket spiller den över månne... blir nog oroliga dagar fram till luxens rap
Nu har väl inte Avanza något klockrent trackrecord på sina analyser, men de slängde ut en snabb blänkare nu iaf ... :
""Det är högre råvarukostnader och ganska förödande priskonkurrens som ställer till det...
Electrolux har en betydligt starkare finansiell ställning än flertalet konkurrenter t ex Maytag. Det tillsammans med tudelningen i koncernen med lönsamma Utomhusprodukter mm och mindre lönsamma Vitvaror gör att bolaget pekas ut som ett uppköpscase. Vi tror inte att ett sådant blir aktuellt."" // Avanza Analys
AA bedömer att man bör vara försiktig innan rapporten.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... "Revideringen är en följd av lägre intäkter under fjärde
kvartalet samt det nyligen lämnade beskedet om ändringar i
distributionsledet", säger VD Ralph Hake i en kommentar.
Den 19 januari meddelade Maytag att man slutar att
distribuera vitvaror via detaljisten Best Buy eftersom
försäljningen minskat där under senare år.
Lehman är en nervös blankare isf? ;)
"ELECTROLUX: GODA TIDIGA SIGNALER OM PRISHÖJNINGAR - LEHMAN (Direkt)
2005-01-28 13:11"
De har undersökt och funnit att Electrolux fått igenom sina prishöjningar som ger goda effekter framöver på intäkt. Man fortsätter studien.....
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Maytag -6% c:a. Pre-market.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
... lugn nu grabbar inte för mycket funda... spolierar ju tekniska strängen...;O)))
... #30 hur går det med köpintresset... har du någon uppdatering...?
dags att starta en ELUX II sträng? :-)
"" Electrolux noterades 50 öre högre på 151 kronor. Konkurrenten Whirlpool räknar med att vitvaruleveranserna i Nordamerika ökar med runt 2 procent 2005. I Europa väntas en uppgång med cirka 1 procent. "" // Direkt.
#227 Danke.
#226 Kanske läge för det ja... slakis startar du en ny? =)
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Jag efterlyser fortfarande att vi far en rationell orsak ifran nicket "nr 8" varfor ELUX bor na 116-126 kr - det racker helt enkelt inte med orden "tiden far avgora".
#229 Jag startade ny elux sträng för denna är ganska mastig nu. Kör ni vidare disskusionen där?
... #229 chartsen jag lagt in tidigare ligger fria för betracktarens egen tolkning...
Kom att tänka på signaturen fibonacci och hans sågning av mål 200.
Jag garvar rätt bra åt honom
Ja till slut segrar även fundamentan... Dvs. många har köpt på sig inför Electrolux avknoppning av utomhusverksamheten (Husqvarna mm.). Dylika rörelser tar mer tid än man från start vill tro, men chartet i #0 är ju så här i efterhand klockrent :) Blev en fin placering av detta.
Iväntar nu besked från Electrolux om avknoppningen eller ev utförsäljning av den delen. Stigande tak som aktien limmat här kring 200.
Allt fler aktörer höjer också riktkurserna, men de är som så ofta "sent ute". Verkar ligga kring mål på 210-230 kr. Enskilda, Kaupthing, Evli mfl.
|StRY| "Caveat emptor. Buyer beware."
Inlägget är redigerat av författaren.

Visa sida
Ogilla! 7
Gilla!
SHB täcker sig