v26, AG-sentiment
87:e veckan. Börsen har svårt att bestämma sig. Är AG-panelen lika velig eller?
Länk till förra veckans undersökning inkl veckosammanställning.
Veckans undersökning:
Hur kommer aktiebörsen att gå framöver? (några veckor/månader)
Välj det alternativ som just Du anser vara troligast baserat på vad som helst alltifrån ren gissning till genomarbetad analys. Alla röster är lika värdefulla.
Tack för Din medverkan!
Tittar man på datum mönstret senaste tiden så skiljer det sig. Vi ligger nu i en nergång hävdar jag. Med nergång under första 2 veckorna i månaden och sedan lite andhämtning under mitten-slutet. Detta sedan 2 månader. Det som händer i slutet på månaden är att det går upp en del pga fonderna städar för att köpa på sig de aktier som gått bättre än de andra.
En uppgång brukar se ut :
Upp under 2 veckor sedan nergång under 1 vecka och sedan upp sista veckan.
Sedan ska man hålla koll på vollan och volymerna förstås de avgör en hel del om styrkan i nergången.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Visa sida
Ogilla! 2
Gilla!
Svagt bulligt vid 38 röster. En viss velighet kan spåras......
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.