Grupp: Huvudforum

Taxeringsvärde

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-06 20:38:43

Fick idag beslut om fastighetstaxeringen, blev upptaxerad med 40,9%, har Ni fått liknande höjningar.

Mvh
ex nihilo

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-06 20:51:56

Inte lika häftigt men ändå, 28,3% 

mvh

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-06 22:30:35

Hatar denna jäkla fastighetsskatt 

mvh edvin :-(

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-06 22:47:13

runt 35% upp :-(

Vi får väl se till att rösta bort den i valet! 

AktieTrader

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-06 23:12:00

#3 Hur då?

Tror inte dom grejar det.........valfläsk 

mvh edvin

0
Ogilla!
24
Gilla!
2006-07-06 23:13:00

#2 & #3 Håller med dig Edvin & AktieTrader. Det är väl en sak att skatta för något man sålt (eller köpt då vi betalar moms, dvs skatt, för allt vi köper). Men att betala skatt för något jag äger (och inte tjänar några pengar på) är för mig helt obegripligt. Mitt hus blev upptaxerat från 5 miljoner till 7 miljoner. Jag har ingen aning om varför men det tänker jag ta reda på.

Jag känner äldre som fått flytta från sina bostäder som funnits i familjens ägo i generationer och skälet har varit; Fastighetsskatten. Dessa äldre hade relativt anspråkslösa (långt ifrån lyxiga) hus som dock låg i Stockholms Skärgård. Dessa äldre människor hade varken höga inkomster eller märkvärdiga pensioner. Deras föräldrar hade köpt husen för sina surt förvärvade slantar runt sekelskiftet och barnen (som nu är i 70-års åldern) hade ärvt (och betalat dåvarande arvsskatt vid ägarbytet) nämnda fastigheter. P.g.a taxeringsvärdet och fastighetsskatten som kom i dess kölvatten så kunde de inte bo kvar.

Vilka bor i dessa hus nu? Jag gissa det. 

Är det dessa nya ägare som sossarna försvarar och förespråkar. Det finns inget annat svar än 'ja' på den frågan.

Men kanske ska man inte bli förvånad. Sossarna spyr galla över de som tjänar stora pengar samtidigt som de (läs Göran och Anitra) själva förskansar sig en lyxig herrgård som de knappt betalar en veckolön i fastighetsskatt för.

Det är sossarnas rättvisa i ett nötskal.

Gabriella

 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-07 23:05:08

#5

Skulle inte förvåna mej ett dugg om Göran å Anitra inte äger herrgården, utan dom har bildat ett BOLAG som är ägare.

Och på så sätt kan dom HYRA den av bolaget !!

Sen finns det säker mera skojjiga saker som man kan ordna för att slippa betala i slutändan....

:o( 

//Mvh

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-07 23:11:30

GP:s lya är väl jordbruksfastighet och dom är väl befriade från skatt eller??

mvh PQ.. 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-07 23:17:04

#7

Visst ja... hade glömt att dom inte behövde trixa så mycke...

Visst är det BRA att ledaren för dom FATTIGA ARBETARNA har råd att köpa en liten kojja, så att han och hans kvinna får tak över huvudet....

;o)

Nåja, snart har den generationen som föddes med sossarnas röstsedel i handen dött ut.  Dom var ju fullständigt hjärntvättade i sin uppfostran. "Sossarna är till för oss fattiga arbetare..." kunde inte ens tänka sej nått annat...

Ok, visst har sossarna gjort mycke bra för arbetarna första halvan av 1900-talet.  

//Mvh

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-07 23:22:28

Jag fick sänkt tax.värde för min bostad. Jag har enbart 520 kvm.bostadsyta, och bor i norrlands inland. Man byggde stort på 1800-talet. Mitt tidigare värde var c:a 170 kkr. Tyvärr ökade mitt tax.värde för skogen. Får väl stå ut med detta.

Mvh PeterPG

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-07 23:25:07

#9

Du kanske skrev i deklarationen att du ALDRIG städar...

;o) 

//Mvh

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-07 23:30:23

Nej städar aldrig.......Men kostar massor att värma upp....förbrukar c:a 75 kubikmeter ved per år.... 

Mvh PeterPG

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-07 23:34:16

Gilla läget.

Vem ska annars betala partyt på Gotland.

Vem av oss ska pynta Almedalsveckan. Demokrati kostar fläsk, tro mig.

Ensam är stark eller så hjälps man åt, det är bra att välja.

MV,H

Ps.  I Danderyd hjälps man åt rejält.

Om inte ni vill betala fastighet skatt (31MiljarderSkr) vem ska då betala/finansiera barnbidraget(31MiljarderSkr)? Ds.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-07 23:40:04


Vi kan väl börja sälja vårt Uran som är 15% av alla jordens tillgångar?  Australien och Canada lever gott på detta, slipper vi hålla på med jantedubbelmoral, det finns faktist bra forskning inom kärnkraft nuförtiden

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-10 10:41:52

Jo visst senast ca 35% och på 5 år med 90% ,delvis pga tillbygge...

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-12 00:51:01

47,5% i höjning.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.